Eigen paardje in de toekomst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vlametje

Eigen paardje in de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 23:27

Hoi! :wave: :D
Ik en mijn moeder willen misschien over 3/4 jaar een eigen paard kopen. Wij hebben interesse in een twee paardjes die al op manege staan. Ik heb veel paarden geleaset en al vele verzorgponies gehad in verschillende landen (ik heb in Zuid-Afrika en Qatar gewoond, maar het reizen is voor ons nu afgelopen ivm school). Nou lijkt het mij leuk om een van de twee paardjes (ik heb al zeker een voorkeur) te gaan leasen en dan het paardje te kopen of als het niet bevalt een ander paardje te gaan zoeken. Goed idee? :):) *\o/*

Maar, ik ben vast niet de enige die in een wacht periode zit en zo veel mogelijk ervaring op wil doen en eindeloos het internet afzoekt naar info over natural horsemanship, verschillende hoofdstellen, voer supplementen, handige hacks etc. Weet iemand misschien iets waar ik meer over moet weten en wat sowieso gewoon heel interessant is? Bijvoorbeeld oefeningen voor en met je paard, artikeltjes over gezondheid, rijfilmpje, oefeningen als voorbereiding op het springen, tips waarvan je wilde dat iemand ze je had gegeven vóór dat je een paard kocht, YouTube filmpjes en kanalen etc. :#

Geef maar door +:)+

(ik weet niet of dit onderwerp onder dit topic past :roll:
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 22-06-16 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak weggehaald.

goldenarrow

Re: Eigen paardje in de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:03

RT-V --> PP

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:08

als je over 3/4 jaar die pony(s) pas wilt gaan kopen, zou ik nog ong 2 jaar wachten voordat je gaat leasen, nu heb je er nog niet zo veel aan :)

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:14

anemoonlena schreef:
als je over 3/4 jaar die pony(s) pas wilt gaan kopen, zou ik nog ong 2 jaar wachten voordat je gaat leasen, nu heb je er nog niet zo veel aan :)

Dat slaat ook nergens op. Van een leasepaard leer je en je kan nooit genoeg leren. Dus beter nu al leasen des te meer ervaring heb je tegen die tijd.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:15

Dat duur nog wel een tijd, 3 of 4 jaar.
Ik zou op het moment dat je weet dat je een paard kan kopen, dan pas gaan rondkijken.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:19

Qua YouTube kanalen:
Paardenpraattv (weet niet hoe oud je bent, ik ben bijna 16 maar het is af en toe nog leuk, alleen de leerzame video's)
En FelineHoi en Madee Fleur :))

Leuk dat je een paardje gaat kopen, heb je een foto van de 2 die je op het oog hebt? (Pure interesse)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:24

Bedoelt TS niet 3 kwart jaar (dus 9 maanden) ipv 3-4 jaar?
In dat geval lijkt het me een prima idee om het paardje te gaan leasen indien mogelijk. Wat wel handig is om uit te zoeken is of de paarden wel te koop zijn. Lang niet alle manegepaarden zijn te koop, want een geschikt manegepaard is moeilijk te vinden!

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:24

3/4 kun je ook lezen als driekwart. Maar leasen is een goed idee om het paard eerst goed te leren kennen!

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:26

YouTube-kanalen zijn onder andere: felinehoi, pimabigail en paardenpraattv. Heb je zeker wat aan!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:39

Je hebt natuurlijk ook PaardrijdenMetPlezier, maar daar ben ik niet zo'n fan van persoonlijk

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:45

Zou je het paardje niet nu alvast kunnen leasen?

Je kunt er dan ontzettend veel van leren en misschien uiteindelijk overgaan op koop :)

Let er wel op dat je niet de ellende van een ander overkoopt. Manege paarden zijn soms (vaak) flink afgetuigd en dat is niet altijd van de buitenkant te zien

LimitedMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:07

Als je graag bezig bent met Natural Horsemanship, raad ik je het YouTube-kanaal ThinkLikeAHorse van Rick Gore aan. Het is wel in het Engels en Rick kan wat grof zijn in zijn taalgebruik, maar als je daar tegen kan is het erg leerzaam :)
Verder vind ik Missy Wryn en WarwickSchiller op YouTube ook erg interessant, maar van hen heb ik nog niet veel filmpjes gekeken. Hopelijk heb je er wat aan ^^

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:08

Ik zou je blik niet beperken tot die 2 paarden. Ik zou juist eens verder gaan kijken naar niet-manege paarden

DoefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:13

Inderdaad kijk verder! Focus je niet op één of twee paarden. Hoe meer je er probeert hoe beter je alle verschillen voelt en weet wat je wil! Verder zijn Hoefwijzer en Hart voor paarden leuk, de laatste heeft ook video's van het kopen van haar paard, erg interessant!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:16

LimitedMagic schreef:
Als je graag bezig bent met Natural Horsemanship, raad ik je het YouTube-kanaal ThinkLikeAHorse van Rick Gore aan. Het is wel in het Engels en Rick kan wat grof zijn in zijn taalgebruik, maar als je daar tegen kan is het erg leerzaam :)
Verder vind ik Missy Wryn en WarwickSchiller op YouTube ook erg interessant, maar van hen heb ik nog niet veel filmpjes gekeken. Hopelijk heb je er wat aan ^^

Ik raad in dat geval vooral Monty Roberts aan _/-\o_ wat een vent!
En Nalanta natuurlijk, toppertjes!

Vlametje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 09:20

IK bedoelde idd 9 maanden dus 3 kwart jaar haha! thnx voor de tips!

Vlametje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 09:32

ODonoghue schreef:
Qua YouTube kanalen:
Paardenpraattv (weet niet hoe oud je bent, ik ben bijna 16 maar het is af en toe nog leuk, alleen de leerzame video's)
En FelineHoi en Madee Fleur :))

Leuk dat je een paardje gaat kopen, heb je een foto van de 2 die je op het oog hebt? (Pure interesse)

Ja! ik was sowieso al van plan om foto's te gaan maken vanmiddag! :j