Kosten feestje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bb321

Kosten feestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 15:06

Hallo bokkers,

Ik sta momenteel eerste van mijn kring en als ik kampioen word, wil ik misschien een feestje geven. De kosten komen dan waarschijnlijk deels op mij aan, dus ik wil graag weten aan welke bedragen ik moet denken.

Wat ik wil:
60 man
Thuis vieren
Qua eten zit ik gewoon te denken aan taart en hapjes
Er komen waarschijnlijk 20 volwassenen, waarvan er ongeveer 15 wel een biertje of wijntje lusten, voor de rest wil ik gewoon fris schenken

DewiRox

Re: Kosten feestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:16

Poeh dat zal best een aardig bedrag worden hoor! Wij verkijken ons er vaak op en dan valt het best wel tegen.

Voor familie vieren wij een soort gelijk feestje met verjaardagen. Taart en hapjes (kaas, worst enz) en dan nog chips. Dit gaat dan meestal om 35 man, waarvan de helft bier drinkt (en wat wijn). Maar voor zo'n groep zitten wij toch wel snel op de 150,- aan boodschappen, als het niet meer is.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:23

Ligt natuurlijk ook aan of je gaat voor budget producten of A-merken.
Zelfde geldt voor taart: ga je naar de bakker/multivlaai of vind je die van de supermarkt ook goed..

60 man, is dus zo'n 6-7 taarten.
4 glazen uit een fles drinken. Ieder drinkt 3-4 glaasjes ? Ligt ook aan hoe lang ze blijven.

Hapjes hetzelfde: alleen blokjes kaas en worst ? Of tapas, dure hapjes etc

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:40

Valt wel mee vind ik zelf. Wij geven iedere twee maanden een feest waar mijn kinderen en hun vrienden gebruik van maken. Jongerenfeest dus. Alles er op en er aan.
Rond 250 euro.
Heb je wel een leuk feest voor.

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 15:40

Nee, A-merken vind ik helemaal prima als ik het zelf moet financiëren. Wat taarten betreft ook, gewoon zelf m'n favoriete taart maken en de rest mag gewoon uit de supermarkt. Qua hapjes zat ik te denken aan nootjes, chips, kaas, worst en komkommer. Misschien nog wat snacks uit de frituur. En tijd, van 1 tot 5 waarschijnlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:41

Ik zou een American party houden en mensen zelf een fles drinken meenemen en wat te knabbelen.

Ik zit op een simpele verjaardag al snel op 100 euro.

Je moet niet raar opkijken als dit je 200-300 euro gaat kosten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-06-16 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:42

Ik zou ook uitgaan van ongeveer €150,- je zit er sneller aan dank je denkt.

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 15:45

Oke heel erg bedankt iedereen alvast, alternatieven en/of tips zijn nog heel erg welkom. Zo'n American party klinkt inderdaad wel leuk, maar komt dit niet gierig over?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:49

Bibibosch schreef:
Oke heel erg bedankt iedereen alvast, alternatieven en/of tips zijn nog heel erg welkom. Zo'n American party klinkt inderdaad wel leuk, maar komt dit niet gierig over?

Vind ik niet. Je bent 15 en werkt waarschijnlijk hard voor je geld ;).
Wij (studenten onder elkaar) doen het altijd zo met dat soort feestjes, of iedereen betaalt gewoon wat mee.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:49

Bibibosch schreef:

Nee hoor, "bring your own beer" party is heel normaal tegenwoordig :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:51

Ik zou kijken wie van je uitgenodigde lekkere hapjes kan maken. Een verse salade is natuurlijk lekkerder en goedkoper dan bij de slager.

Wraps maken met beleg, deze in kleine stukjes snijden. Partysnacks zullen genoeg staan op internet.

Maar je zult inderdaad sowieso aan een €200 moeten denken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:57

Ik zou ook rekening houden met een bedrag tussen de €150,- en €200,- voor zo'n feest. Als er zestig man komt gaat er toch heel wat eten en drinken doorheen en ook al zou je alles zo goedkoop mogen doen, kunnen de kosten aardig oplopen.

Zelf ben ik geen type voor een 'American party', maar als je hier geen problemen mee hebt is dat natuurlijk een goed alternatief. :) Het is wel helemaal in tegenwoordig.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:02

Ik denk dat je met een bedrag tussen de 150/200,- nog krap zit hoor. Dat zijn wij vaak al snel kwijt voor zo'n 40 man. En dan hebben we niet eens gekke dingen.

Ts geeft al aan dat ongeveer 20 man bier drinkt. Zeg 4? flesjes bier de man = 80 bier = zou ik toch snel voor 4 kratjes gaan denk ik. En dan voor die andere 40 man één fles frisdrank/sap per persoon = rond de 50,- voor drinken. Dan nog taarten, ook snel toch wel 6,- per taart; 6x7 = 42. Dan nog nootjes, chips(?), kaas, worst en inderdaad misschien spullen voor wraps en nog frituur (kan je zo 120 stuks van gaan halen).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:46

Op jouw leeftijd (en in je studententijd) is een american party echt niet gierig! Komen hartstikke veel mensen!

Meestal nemen mensen een kleiner cadeautje mee ipv groter cadeau omdat ze ook al eten/drinken meenemen en dat is juist met zo'n soort feest perfect. T is geen bruiloft :D kan echt prima voor een dergelijk feestje :)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:54

4 biertjes per persoon op een avond? Dan ga je denk ik te weinig hebben.
Ik ga altijd uit van 1 biertje per persoon per half uur. De ene drinkt sneller dan de ander, waardoor je ongeveer op dit gemiddelde uitkomt.

Voor de rest vind ik prima kunnen als je mensen vraagt wat mee te nemen :)
Ik zou alleen van tevoren wel een beetje inventariseren wat iedereen meeneemt, voordat je straks van het ene in overvloed hebt en van het andere te weinig.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:56

ik denk dat je toh al snel aan 300 euro gaat zitten hoor.

American party vind ik erg gierig overkomen (maar ik ben dan ook belg, kan dat jullie nederlanders dit wel normaal vinden)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:19

Ik zou ook (vooral op die leeftijd) gaan voor een American party :j Die 200-300 euro kan jij veel beter gebruiken (gok ik). Op je vijftiende zelf zo'n groot feest betalen vind ik best gekkenwerk, had ik in ieder geval nooit gedaan :')