Fjord Zenith aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

Fjord Zenith aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 19:30

Afgelopen vrijdag was mijn nichtje mee naar Zenith en heeft ze weer wat foto's gemaakt!
Zenith is een inmiddels 13 jarige ruin die ik nu 3 jaar rijd en nu ook 3 jaar onder het zadel is.
Tijdens het rijden vind ik het vooral belangrijk dat we beide kunnen ontspannen dus ik werk er nu hard aan om los te laten. Ik merk (vooral aan Zenith) dat dit gelukkig steeds beter gaat.
Helaas zijn we er ook achter gekomen dat het zadel niet meer helemaal lekker ligt dus gaan we binnenkort weer de zadelmaker bellen ;)
Tips zijn altijd welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Galop is moeilijk :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En aan het eind nog even zonder tuig :D
Afbeelding

Afbeelding

Yenni

Re: Fjord Zenith aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:35

Wat een leuke combi zijn jullie!!

ernavisserrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:39

Wooww! Die Fjord is zo mooii♡♡♡

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:50

Wat een leuk paardje en fijn beeld. Vraag me af hoe hoog hij is, op sommige foto's lijkt hij best klein.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:02

Vind het een hele mooie fjord! En jij past er ook mooi bij, maar hij loopt zooo verschrikkelijk erg op de voorhand..

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 18:15

Bedankt voor de reacties!
Zenith is 1,39. Inderdaad een kleintje

Discodipp: niet alles kan in één keer goed gaan hè, alles gaat bij ons rustig in stapjes. (Oh en soms zijn de foto's ietsje scheef genomen ;) )

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:33

Wat een leuke pony!

Zo slecht ziet je galopfoto er helemaal niet uit vind ik zelf. Natuurlijk is er verbetering, maar hij is wat meer bergopwaarts en hij heeft zijn achterhand er beter onder. Ik zou zeggen, lekker doorgaan. Heb je les?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:38

de draf foto zonder tuig ziet het meest ontspannen uit. zo lag mag hij ook met harnachement. ga zo door :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:49

Wat een vreselijk schattig hoofd heeft die fjord! Vrij klein in verhouding met zijn lijf, zijn ogen lijken daardoor dan weer echt heel groot :D

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 15:09

Bedankt!
Af en toe neem ik hem mee naar de manegeles. Verder heb ik ook les zonder hem.

We proberen zoveel mogelijk af te wisselen, zijn nu weer begonnen met longeren, in uitjes, springen ohz, vrijspringen.

Hij is inderdaad klein en kort, best lastig soms en jammer dat hij eigenlijk net iets te klein is voor mij :o

Ashjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:19

Normaal ben ik eigelijk niet zo'n fan van Fjorden, maar die van jou is wel een leukerd.
en heeft een mooie slanke bouw :) :)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 15:32

Ashjexx schreef:
Normaal ben ik eigelijk niet zo'n fan van Fjorden, maar die van jou is wel een leukerd.

Deze is inderdaad heeel leuk :D
Dat figuurtje is niet vanzelf gekomen.. Toen ik met hem begon zag hij er zo uit(heerlijk charmante foto ook..) :
Afbeelding

Ashjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:34

MarloesNatje schreef:
Ashjexx schreef:

Deze is inderdaad heeel leuk :D
Dat figuurtje is niet vanzelf gekomen.. Toen ik met hem begon zag hij er zo uit(heerlijk charmante foto ook..) :
[ [url=m/ubMQDO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook leuk om te zien ! , atleten beginnen ergens toch! :D :D

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:40

Gaat erg goed met jullie de laatste tijd en wat een verschil met die begin foto :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:41

DiscoDipp schreef:
Vind het een hele mooie fjord! En jij past er ook mooi bij, maar hij loopt zooo verschrikkelijk erg op de voorhand..

Niet voor het één of ander maar ik vrees dat ie vooral ietwat overbouwd is waardoor dat zo toont. Als je puur naar de aanspanning van de spieren kijkt loopt hij niet eens op de voorhand. Opwaarts loopt ie ook niet maar daar heeft ie de kracht ook nog niet voor heb ik het ide, maar "zooooo verschrikkelijk op de voorhand" is ook behoorlijk overdreven. Ik zie eigenlijk best een mooi aanspanning in de spieren. Als dit dier opwaartser gebouwd was zou je lyrisch zijn.

Thalya_BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:48

Wauw, wat een verschil met je begin foto! Zou je niet herkennen. Hij mist inderdaad nog wat kracht waardoor hij iets wat z'n borstkas laat vallen, maar hey, je moet ergens beginnen en het kan alleen maar beter gaan als je les neemt zoals je nu al doet!

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 16:28

Hij is inderdaad erg veranderd!

Ayasha, dat klinkt inderdaad redelijk logisch. Opwaarts vind ik ook nog niet zo belangrijk, als hij maar ontspannen kan lopen (en ik hem daarin niet in de weg zit). Gelukkig gaat dit steeds een beetje beter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:31

Opwaarts is voor deze (en voor jou) ook nog niet aan de orde. Eerst maar helemaal comfortabel mooi in balans komen! ;)
En daar ben je goed naar op weg dus helemaal prima! Pas als jullie daar helemaal tevreden in zijn kan je aan opwaarts gaan werken. Rome was ook niet in één dag gebouwd. ;)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:34

Ik vind je eigelijk bijna te lang voor deze pony. Wel een mooie staart heeftie !

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:37

Nou je bent misschien voor het oog (ietsje) te lang, maar dat is echt absoluut niet iets wat de pony of het rijden in de weg zit. Het is altijd lastig om correct dressuurmatig te rijden met een pony die zo onvoordelig gebouwd is. Wat overbouwd en met name werken met zo'n korte, horizontale hals is erg lastig. Ik vind het wel een erg leuke pony! Ik denk ook absoluut dat je op de goede weg bent. Het zoeken van ontspanning, nageven en over de rug komen is erg belangrijk in het begin en dat zie ik bij jou heel duidelijk terug :j ! Ga zo door. Heb je ook les?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 17:28

Ik twijfel af en toe ook of ik niet te lang ben voor hem. Maar als ik hem niet in de weg zit denk ik dat het inderdaad nog wel kan.

Gruis, bedankt voor je reactie! Af en toe neem ik hem mee naar de manegeles, en ik rijd ook les op andere pony's

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:21

Wat een mooie fjord is dit zeg! Ik vind dat je erg netjes rijdt en dat je goed op weg bent met hem, lekker zo doorgaan en dan komt het helemaal goed!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:30

Leuke pony!

Denk er om dat je je handen niet vast zet op je boven been.

Ik vind het er verder uitzien alsof je heeeel veel spanning op je handen hebt . Alsof je aardig aan het trekken bent of de fjord erg in je hand hangt. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn! Maar qua beeld lijkt het zo.

Ook ik vind dat ie op zijn voorhand loopt. En qua overbouwd. Mijn pony is ook best erg overbouwd. En elke keer dat ik rijd moet ik haar dus weer omhoog rijden. Je moet werken maar dan heb je ook wat. Dus ik vind overbouwd zijn geen excuus om een paard maar de grond in te rijden , en ik vind dat dat zeker bij de basis hoort. En zeker na 3 jaar.

Maar zolang je maar plezier hebt toch! Succes en nog veel plezier met je paardje

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:37

amado7 schreef:
Wat een leuke pony!

Zo slecht ziet je galopfoto er helemaal niet uit vind ik zelf. Natuurlijk is er verbetering, maar hij is wat meer bergopwaarts en hij heeft zijn achterhand er beter onder. Ik zou zeggen, lekker doorgaan. Heb je les?

Als ik me niet vergis, zit het paard hier overkruist. Dus het ziet er niet slecht uit, maar het is niet de juiste galop (of in ieder geval, de helft van het paard zit niet goed :') )

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 18:10

kabayo, in de drie jaar zijn wij niet zo hard gegaan en aangezien ik vooral ontspanning belangrijk vind, vind ik niet dat het echt bij de basis hoort om te zorgen dat hij niet op de voorhand loopt. Tuurlijk is het beter, maar niet alles kan in een keer.
Mijn handen zette ik eerder inderdaad vast, ik denk dat het op deze foto's zo lijkt omdat ik mijn pols soms een beetje inknik. Dat vastzetten heb ik wel afgeleerd omdat mijn rug dan enorm pijn gaat doen :+ Wat niet wil zeggen dat ik op geen enkel moment meer (onbewust) vastzet, maar ik denk dat meer mensen dat wel eens onbewust doen?

xxdomiixx Bedankt voor je reactie, hij zit hier wel in de goede galop en niet overkruist ;)