Ik zit met een probleem: wij verhuizen met onze paarden naar een nieuwe stal en nu hebben we de keuze om per 1 juli al naar daar te gaan of pas binnen een maand. Vanwege de examens heb ik lang niet kunnen rijden met mijn paard waardoor ze een beetje 'verwilderd' is geraakt door alleen maar buiten te staan. We hebben ook net een nieuw paard gekocht die wel gewoon gewerkt heeft en super braaf is. Maar zou ik ze nu best allebei samen al verhuizen op 1 juli of beter met mijn paard eerst nog een maand terug wat bezig zijn, het trailerladen oefenen (wat ook een groot probleem is) en ze weer een beetje in de hand krijgen? Ons nieuwe paard gaat sws 1 juli al naar de andere stal... Groot dilemma!
Daarbij komt ook nog eens dat onze huidige manege verkocht is waardoor het hele eigendom privé wordt. Dit brengt heel wat verbouwingen met zich mee en ik zie het ook echt niet zitten om met m'n paard tussen het stof en lawaai te zitten. Dan lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de rust van mijn paard. Ik weet alleen niet wanneer die verbouwingen beginnen, maar waarschijnlijk toch wel half juni. Ik vrees dat ik een volledige maand stalgeld zal moeten betalen op mijn oude stal als ik in de helft van de maand vertrek.
Ook verhuis ik zelf. Daardoor weet ik niet precies op welke momenten ik in mijn oude huis en in mijn nieuwe huis zal zijn. Op zich niet zo'n biggie, maar de nieuwe stal is een halfuur rijden van mijn huidige woonplaats en het nieuwe huis 10 minuutjes met de fiets... Ik kan moeilijk mijn paard verhuizen en haar dan aan haar lot overlaten lijkt me. Dus ik heb niet echt een garantie dat ik dagelijks naar haar toe kan.
Echt een groot vraagteken dus, wat lijkt jullie het beste?
gewoon verhuizen hoor. je moet het niet moeilijker maken dna het is. een paard verwilderd niet op ene paar weken. mijn paard stond al meer an een jaar bijna enkel op weide en af en toe er eens uit. heb hem gewoon gepakt opgeladen en verhuizen maar.
Gaat ze het dan niet moeilijker hebben met de aanpassingen?
Maflinger_S
Geplaatst: 20-06-16 09:31
Allebei per 1 juli verhuizen. Twee paarden op twee lokaties, twee huizen op twee lokaties en een verbouwing van je huidige stal wordt een grote onoverzichtelijke bende en dan ben je zelf een gebakkie van het heen en weer rennen. Je paard is na een maand niet ineens alles kwijt wat ze de jaren daarvoor geleerd heeft.
Rex_Rolfo
Geplaatst: 20-06-16 09:31
Als ik het goed lees heb je twee paarden en een erg druk schema. Om dat een beetje bij te houden is het wel erg handig als beide paarden op dezelfde locatie staan.
Heleennn schreef:
Ons nieuwe paard gaat sws 1 juli al naar de andere stal...
Je hebt nog 10 dagen om het trailerladen te oefenen, komt goed
Succes met alle verhuizingen, even een maand op twee afzien en daarna hopelijk heel veel genieten.
Ik denk dat het inderdaad eerder 1 juli zal worden...
jacquelinee
Geplaatst: 24-06-16 10:57
elk paard heeft toch een beetje moeite met verhuizen ? ik zou gewoon gaan! en ik neem aan dat de nieuwe eigenaar van de stal ook wel rekening houd met de rust van de paarden >?
Somboby
Geplaatst: 24-06-16 13:14
Beide paarden per 1 juli naar de nieuwe stal verhuizen lijkt mij het beste, de situatie gaat toch veranderen waarom dan wachten. Je hebt nog de tijd om te gaan oefenen met je paard, en anders kun je altijd nog iemand die verstand heeft van trailerladen inschakelen.
Heleennn
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-16 15:48
jacquelinee schreef:
elk paard heeft toch een beetje moeite met verhuizen ? ik zou gewoon gaan! en ik neem aan dat de nieuwe eigenaar van de stal ook wel rekening houd met de rust van de paarden >?
Daar vrees ik voor, maar het wordt toch 1 juli dus komt vast goed.