Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mariett schreef:Helaas zijn er nog steeds maneges die dit doen. Netjes naar de paarden is het niet, het is inderdaad niet goed voor ze (en dan met name hun rug) en ze kunnen er behoorlijk wat last van krijgen. Niet alleen een te lang zadel voor de shet natuurlijk, maar ook gewoon de niet passende zadels op alle andere paarden.
Mits het allemaal boomzadels zijn natuurlijk, met boomloze zadels heb je iets meer speling (maar dan moet je alsnog niet te veel gaan klooien).
sardientje schreef:dit is wel een beetje apart. ik lees in een van je vorige berichten dat je er reed en dus niet meer rijd?
ik noem het gewoon dieronvriendelijk...
Knorretjee schreef:sardientje schreef:dit is wel een beetje apart. ik lees in een van je vorige berichten dat je er reed en dus niet meer rijd?
ik noem het gewoon dieronvriendelijk...
Nee want om heel veel andere redenen ben ik weggegaan. Je moet een paard in zijn waarde laten en niet slaan met teugels of beschimmeld hooi met zand laten eten... Maar toen begon ik me af te vragen of je 'gewoon' van zadel kon wisselen want daar heb ik nooit bij stil gestaan
Silverheart schreef:Het is al uitgelegd dat het niet kon, maar een dingetje blijft me wel bij van jouw verhaal.
'Zodat er een groter kind op de shet kon rijden en een kleiner kind op de C/D pony.'
Uh, het is toch duidelijk, dat als je niet eens in het zadel past, je toch veeel te groot bent voor die pony, en als ze perse een klein kind op een groot paard willen hebben, een klein kind kan toch best in een groot zadel? Denken ze van niet, dan niet, zet dan potverdorie geen klein kind erop![]()
Dan kunnen die te grote kinderen voor de shet toch op een grote pony en de te kleine op de shets?
Rare manege, als je ooit nog zo'n manege tegen komt, niet op gaan!
ik en een vriendin delen een zadel, hij past beide pony's prima! en we wisselen gewoon om, we gebruiken het zadel beide, maar als je bedoelt van, zomaar, zonder te passen een ander zadel: nee Knorretjee schreef:Silverheart schreef:Het is al uitgelegd dat het niet kon, maar een dingetje blijft me wel bij van jouw verhaal.
'Zodat er een groter kind op de shet kon rijden en een kleiner kind op de C/D pony.'
Uh, het is toch duidelijk, dat als je niet eens in het zadel past, je toch veeel te groot bent voor die pony, en als ze perse een klein kind op een groot paard willen hebben, een klein kind kan toch best in een groot zadel? Denken ze van niet, dan niet, zet dan potverdorie geen klein kind erop![]()
Dan kunnen die te grote kinderen voor de shet toch op een grote pony en de te kleine op de shets?
Rare manege, als je ooit nog zo'n manege tegen komt, niet op gaan!
Ja maar de kleine kindjes vinden de shetlanders stom en willen op een grote pony. De eigenaar wil geen klanten verliezen dus dan maar zo. Dat het mijn verhaal is klopt. Maar een zadel dat op een fjord normaal ligt past niet op een shetlander..