irriteer me aan iemand. Hulp?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AngelHeart

irriteer me aan iemand. Hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 21:34

Ik rijd op een super fijne manege. Er is alleen een ding waar ik heel erg veel last van heb. Dat is het volgende : er is daar een vrouw. Ze geeft les en heeft daar een aantal paarden staan. Ze is heel agressief naar haar paarden toe en ook tegen kinderen wordt ze heel snel boos. En haar rijstyle is nou ook niet je van het. Zo zaagt ze heel en dan zo erg dat haar paard echt met zijn neus op zijn borst loopt. En ook tegen manege paarden doet ze agressief. Donderdag liep ik 1 dag stage daar. En we gingen met een aantal mensen de paarden in de paddock paradise zetten. Zij pakte 5 drukke paarden en liep daar heen. Een paard was een beetje aan het klieren en maakte ruzie met een ander paard. Toen liet ze de 4 overige paarden los en begon met rammen. Dat paard werd heel erg bang. En ze heeft me ook welleens uitgescholden. Ik word hier echt hek van en kan het niet meer aanzien. En eigenlijk kijkt iedereen tegen haar op en niemand durft iets te zeggen. Ook andere manege intructeurs nuet.
wat moet ik hier mee?? Want ik ben het echt zat op dit aan te moeten zien.

jorieke1

Re: irriteer me aan iemand. Hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:53

kun je dat niet tegen de eigenaar van de manege zeggen. ze kunnen haar met haar paarden miss dan wel niet wegsturen maar ze kunnen er wel wat van zeggen en als ze dan nog zo is kun je dat weer aangeven en dan kan de baas wel kijken wat hij/zij moet doen.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 22:03

jorieke1 schreef:
kun je dat niet tegen de eigenaar van de manege zeggen. ze kunnen haar met haar paarden miss dan wel niet wegsturen maar ze kunnen er wel wat van zeggen en als ze dan nog zo is kun je dat weer aangeven en dan kan de baas wel kijken wat hij/zij moet doen.

Eigenaar is zal ik maar zeggen de baas van het geld. Hij is er nooit.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:37

wat ontzettend vervelend. blijf vriendelijk. jij bent waarschijnlijk gewoon een leuke manege meid die graag helpt, zij is waarschijnlijk een oude vrouw die alleen maar van t rijden is. als ze begint te rammen, kan je er boos om worden, maar dat helpt weinig, als et gewoon een onaardige tik is, zeg dan simpel 'niet zo aardig voor het paard' , negeer dan de reactie die ze terug geeft, loop weg voordat ze los kan barsten. als het echt niet normaal zielig is, kan je zeggen 'doe is normaal! dat paard heeft ook gevoelens.' loop weer weg, als ze tegen jou nare dingen zegt, zeg je gewoon 'het lukt me zelf wel hoor!', trek je niet zo veel van haar aan

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:47

Voor mij was de keuze snel gemaakt hoor, er lekker weggaan, als de manege-eigenaar er niets aan doet en jouw plezier wordt vergald, elke keer weer..........dan houdt het op en ga je naar ergens anders heen.

Of gewoon niets van aantrekken en heb geduld!
Want zo iemand blijft er echt niet heel lang..........eens vertrekt ze.

Maar gewoon zeggen wat je ervan vind van hoe ze de paarden behandeld, waar ben je bang voor? Nergens voor toch, je hebt niks te verliezen, er zullen heus wel meer mensen zijn die het hebben opgemerkt dat het een narrige vrouw is.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:52

^ dan laat je je wegjagen door een of andere vrouw bij een geweldige manege?!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:54

Nou, zo geweldig is het er niet als de eigenaar het toelaat dat die vrouw die er ook nog eens lesgeeft/ werkt zo met de dieren en de klanten omgaat..............

Dan heb je maar 2 opties: of er blijven en niets van dat mens aan te trekken of er weggaan.

(natuurlijk weer terugkomen als die vrouw er vertrokken is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:55

anemoonlena schreef:
^ dan laat je je wegjagen door een of andere vrouw bij een geweldige manege?!

Ja, maar soms moet je gewoon voor jezelf kiezen en accepteren dat een situatie niet gaat veranderen. Dan kan je beter zelf vertrekken naar een plek waar je wél met de staleigenaar kan praten of waar het vanzelfsprekend al gezellig is :) Niet iedereen is goed in anderen negeren.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 17:56

Eerlijk? Ik ben een beetje bang van haar. En ik ben ook erg verlegen. Dus zomaar zeggen wat ik van haar vindt gaat niet echt voor mij. Maar misschien dat ik me erover heen kan zetten.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:02

Als de manege zo een vrouw les laat geven en de eigenaar zelf niet omkijkt naar zijn klanten en paarden, dan zou je zo'n stal toch niet eens willen sponsoren. Het beste wat je kunt doen is dan vertrekken!

Mocht dat echt geen optie zijn, zou je dit met andere lesklanten of lesgevers kunnen bespreken. Ik snap dat je zelf niet zo iemand aanspreekt, maar samen sta je sterk!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:05

Bij ons mensen met friese paarden die ze naar de ***** zagen. Kin echt op de borst, terwijl je bij de meeste Friesen dat er uit moet rijden. Weet niet hoe ze over het algemeen zijn, maar ik kijk ze echt altijd aan met mijn 'pas op of je gaat er aan blik'. Hopen dat ze het ooit door krijgen.

Kun je 't niet ergens melden?

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:08

xniieeenke schreef:
Bij ons mensen met friese paarden die ze naar de ***** zagen. Kin echt op de borst, terwijl je bij de meeste Friesen dat er uit moet rijden. Weet niet hoe ze over het algemeen zijn, maar ik kijk ze echt altijd aan met mijn 'pas op of je gaat er aan blik'. Hopen dat ze het ooit door krijgen.

Kun je 't niet ergens melden?

Zie dat je in drenthe woont, waar rijd je? Als je in pb wilt sturen is ook prima :)

Marjolein_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:13

Heb je een stage begeleider op de manege? Als het er zo leuk is, is het natuurlijk zonde om weg te gaan. Maar misschien dat je met het probleem bij een stagebegeleider terecht kunt? :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:21

Misschien had je kunnen vragen waarom ze zoiets deed?
Wellicht was er een reden voor. Soms krijg je niet alles mee waardoor je een situatie verkeerd beoordeeld, zowel in omgang als in het rijden van paarden.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:25

xx_Irisje schreef:
Wellicht was er een reden voor. Soms krijg je niet alles mee waardoor je een situatie verkeerd beoordeeld, zowel in omgang als in het rijden van paarden.

Zagen om je paard zo raar te laten lopen hoort NOOIT. Als een paard heel snel gaat probeer ik 'm wel eens de hoek in te sturen en dan zal dat ook niet helemaal lekker voelen, maar echt in de krul trekken mwah.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:27

Shakiralove4 schreef:
Eerlijk? Ik ben een beetje bang van haar. En ik ben ook erg verlegen. Dus zomaar zeggen wat ik van haar vindt gaat niet echt voor mij. Maar misschien dat ik me erover heen kan zetten.

Maar je kunt als ze vervelend tegen je doet wel zeggen: Nou ik vind dat je best raar doet nu. Vooral als je er een beetje verbaasd bij kunt kijken werkt dat bij volwassenen vaak erg goed. Verder geen woorden aan vuil maken en weg lopen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:31

xniieeenke schreef:
xx_Irisje schreef:

Zagen om je paard zo raar te laten lopen hoort NOOIT. Als een paard heel snel gaat probeer ik 'm wel eens de hoek in te sturen en dan zal dat ook niet helemaal lekker voelen, maar echt in de krul trekken mwah.

En wie zegt dat dat daadwerkelijk gebeurt?
Een keer een paard op de rem zetten kan als zagen gezien worden terwijl het paard misschien maar een keer stil gezet kan word en verder met een vriendelijke hand gereden word.

Overigens snap ik dat de ts het misschien lastig vind om het te vragen maar alleen zo word je wijzer.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 20:20

Ik wil wel een keer een foto maken en het haar gezicht blurren. Dan kunnen jullie oordelen. Weg gaan is geen optie. Er zijn geen andere maneges in de buurt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:58

Denk je dat je daar meer mee opschiet dan te vragen?
Wellicht is de trainingsmethode anders dan die jij bij de manegepaarden kent maar daardoor niet direct slecht?
Hoe zien de paarden eruit? Zijn ze vrolijk? Doen ze hun werk goed? Zijn ze braaf?

Overigens denk ik dat er van deze persoon heel veel beeldmateriaal is dat het tegendeel bewijst.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:02

Shakiralove4 schreef:
Ik wil wel een keer een foto maken en het haar gezicht blurren. Dan kunnen jullie oordelen. Weg gaan is geen optie. Er zijn geen andere maneges in de buurt.

Zeker niet doen, dit is vragen om grote problemen. Als ze er via via achterkomt dat ze op Bokt staat heb jij de poppen aan het dansen. Dan weet je zeker dat je kan vertrekken of weggepest gaat worden.