Inmiddels ben ik alweer bijna een halfjaar in het bezit van Zuccaro! Zuc kwam op mijn pad tijdens de verkoop van mijn andere paard, die is verkocht omdat ik hem erg in de weg zat helaas..
Op Zuc was ik meteen verliefd, we moesten 2.5 uur rijden maar het was het dubbel en dwars waard!
In het verleden heb ik 2 zware ongelukken gehad, waardoor mijn bekken verdraaid is, hierdoor zit ik niet altijd recht op mijn paard. Mijn houding is dan ook een groot punt van aandacht!
Zuc is een 12 jarige ruin die altijd heeft gesprongen op M niveau maar in de dressuur maar een paar keer is uitgebracht. Dressuurmatig een leuke uitdaging dus! Ik wil graag beide gaan doen, als mijn rug het toelaat hoger te springen. Door mijn ongelukken was mijn vertrouwen heel erg gedaalt, maar Zuc heeft er echt voor gezorgd dat dit veel verbeterd is!
Onlangs zijn we overgestapt naar een africhtingsneusriem en een ander bit en merken dat dit veel beter bij ons past. Ook de tandarts is geweest, fysio en zadelmaker (+ nieuw zadel). Verder staat Zuc 7 uur per dag buiten en krijgt 3/4 brok, muesli en luzerne
We willen eind Juli ons debuut maken dus tips zijn van harte welkom! Maar houdt het netjes.
Meet Zuccaro!

1. Zuc blijft op de loodlijn maar is nog ietswat gespannen, achterbeen mag ik meer activeren

2. Wat ronder proberen in te stellen

3. Ons eerste pasje wijken!

4. Gespannen doordat ik zelf strenf ben en ietswat achter de loodlijn

5. Pasje vooruit, ik ga net staan en hef hem wat op wat ik niet moet doen

6. We springen ook kleine cavalettietjes (ik ben absoluut geen held in springen)

7. Werken ook aan de kaptoom of in vrijheid

8. En genieten vooral van elkaar!
Maar onder het zadel ziet het er netjes uit hoor! Je rijdt hem netjes, zeker gezien je verleden met ongelukken..