nu moet ik echt een keuze maken..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wat zouden jullie kiezen?

met je verzorgpaard op een nieuwe ponyclub rijden en verder komen, maar al je vrienden achterlaten
19 (73%)
op de manege blijven rijden en gewoon voor de lol met Marron rijden, maar niet echt lessen.
7 (26%)

Totaal aantal stemmen: 26

Jeika

nu moet ik echt een keuze maken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 20:37

of ik blijf rijden op de manege waar ik nu rijd en waar al mijn vrienden zijn, of dat ik samen met Marron (verzorgpaard, 22 jaar) op een ponyclub ga rijden en dan uiteindelijk ook proeven enzo. voor de meesten is het antwoord waarschijnlijk Marron, maar ik twijfel echt enorm. het is zo gezellig op de manege. en ik ben bang de eigenaresse van de manege teleur te stellen. wat zouden jullie doen?

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:38

klinkt heel cliché, maar volg je hart.
Waarom kan je niet op allebei de locaties blijven rijden? Op de manege voor de gezelligheid en bij je verzorgpaard om lekker verder te oefenen!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:39

Ik zou voor optie 2 gaan en misschien kan je nog naar de manege gaan voor de gezelligheid?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:39

Waarom kun je niet beide doen?
Eén sluit het ander toch niet uit?

Jeika

Re: nu moet ik echt een keuze maken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 20:41

voor allebei hebben we niet genoeg geld. 315 euro per jaar voor de ponyclub, en rond de 200 euro voor de manege. en aan de ene kant wil ik ook graag verder komen als combinatie met Marron.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:43

Ik zou voor de lol gaan, het paard is al redelijk aan de oude kant en misschien kan je zelf geld sparen om eens een les te nemen :) Lol is het belangrijkste en ik weet niet of je oude verzorgpaardje er nog blij van wordt als je nu nog vaak in de week intensief met hem gaat rijden en op wedstrijden gaat :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:46

Ik merk dat Eclair (24) er juist van opbloeid!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:46

Ik zou voor optie 1 gaan en gewoon zelf eventueel priveles erbij nemen?
of met Maron in de les meerijden op de manege en duidelijk aangeven bij je instructrice waar jij graag wilt dat zij op let en wat je verwacht van je lessen.

Daarnaast, hoe lang gaat het duren voor je met Maron zover bent dat hij een mooie proef kan lopen, waardoor je ook echt bij gaat leren.. Want hij is wel al 22, heel grote kans dat hij bepaalde dingen niet meer lekker zal gaan oppikken, of dat hij langzaam aan wat achteruit zal gaan in plaats van vooruit..

Met name om het laatste zou ik gewoon lekker op de manage blijven en lol met je knol hebben met je bijrijdpaardje.. met hem kun je ook mooi oefenen wat je in de les leert toch?

Als je meer wilt leren, moet je dat gewoon aankaarten op je manege.. zolang er lol met de knol is bij kinderlessen, zullen ze weinig aan de lesinhoud veranderen omdat het lijkt dat de kinderen dat zo willen.. Je zult misschien het beste zelf aangeven dat je toe bent aan meer dan lol met je knol, in plaats van wachten tot ze op basis van je leeftijd of lengte je doorschuiven naar een oudere groep

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 20:47

hij is voor zijn leeftijd nog erg actief en je zou hem echt geen 22 geven! we zijn dit jaar pas weer gestart met rijden, na 1,5 jaar niets doen. hij vind dit ook erg leuk. hij is heerlijk ontspannen en loopt ook mooi nageeflijk. maar omdat ik niet verder kan leren op de manege waar ik nu rijd, er wordt gewoon niets nieuws meer gedaan, dacht ik dat dat leuk was. ik ben ook niet van plan om heel intensief te gaan rijden met hem, maar omdat hij laat merken dat hij het leuk vindt, leek het mij dus ook leuk om te lessen met hem. aangezien mijn rijkunsten echt bagger zijn, lees: Schoppen, klikgeluiden maken, bochten slordig rijden enz. kan ik zoveel meer leren met Marron.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:49

Ik zou vooral niet een keuze maken om wat andere mensen wel niet zouden denken/vinden (de manegehouder/mensen van de manege/mensen hier op bokt) maar voor wat je zelf wilt. Zo te lezen wil je het liefst met Marron verder komen, en een 'eigen' paard rijden is een super kans! :) Als je de gezelligheid van de manege mist kun je misschien 's zaterdags langskomen en helpen, of afspreken met manege-vriendinnetjes bij Marron? En misschien is de pony-club wel net zo gezellig!

Desnoods kies je de Marron-optie voor een jaar en kijk je hoe dat bevalt - als het niks is kun je altijd nog 'terug' naar de manege.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:50

Ik snap je twijfel.
Paarden zijn leuk en belangrijk, maar vrienden minstens zo belangrijk.
Heb je al eens een lijstje voor jezelf gemaakt met alle voor- en nadelen?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 20:51

dat is wel een idee :D ik ga daar op die manege even kijken. het heet de IJsellruiters, ervaringen?