We gaan met sprongen vooruit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MXLISSA

We gaan met sprongen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 17:13

Hallo bokkers,

Lang geleden dat ik een topic heb geplaatst..
Na het plezier in het rijden wat te verliezen, heb ik besloten om les te gaan rijden.
Voor zowel mijn eigen houding als de houding van m'n haflinger.
2 weken geleden heeft een vriendin een paar foto's gemaakt van tijdens het rijden, wat een verschil met een paar jaar terug *\o/* Wat ben ik blij met dit beeld!
We zijn er natuurlijk nog lang niet, maar we gaan lekker door met de lessen en hebben weer een uitdaging gevonden in het rijden. En natuurlijk ook belangrijk, we hebben er weer plezier in :j

Voorheen:

Afbeelding

Afbeelding

Nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken *D
Tips zijn altijd welkom, maar hou het lief!

:evaw:

Iloscorp

Re: We gaan met sprongen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:14

Wat een positieve vooruitgang! :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:19

Leuke haf! Ziet er inderdaad goed uit :j
Hoelang ben jij en hoe groot is de pony? (Helemaal niks negatiefs hoor! Ik zoek ook weer een leuke pony met mijn lange benen)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:22

Oei, ik ga heel eerlijk zeggen wat ik vind, maar je voorheen foto's vind ik er eigenlijk beter uitzien dan je nu-foto's. Je hebt je pony nu erg in een valse knik en achter de loodlijn lopen. Hij laat zijn rug niet los zo. Ik zou als ik je was eerst meer bezig gaan met wat meer lengte en hem fijn over de rug gaan rijden.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:32

Ai.. Jij zit er een stuk mooier op maar ben het eens met bovenstaande.. Krijg al last van mn nek als ik er naar kijk. Je lijkt de pony erg in de krul te trekken. Jammer, want zo te zien heeft die aardige gangen!

Als je hem van voren eens iets meer ruinte geeft, kan die je hand opzoeken en dan ziet het er al veel beter uit! Denk dat je met wat meer loslaten al een heel ander plaatje krijgt! Je kan dan naar je hand toe rijden en je pony kan je hand opzoeken met lengte in de hals.
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 13-06-16 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:33

Murosch schreef:
Oei, ik ga heel eerlijk zeggen wat ik vind, maar je voorheen foto's vind ik er eigenlijk beter uitzien dan je nu-foto's. Je hebt je pony nu erg in een valse knik en achter de loodlijn lopen. Hij laat zijn rug niet los zo. Ik zou als ik je was eerst meer bezig gaan met wat meer lengte en hem fijn over de rug gaan rijden.

Eigenlijk ben ik het er wel mee eens -O-

Enorm leuk paardje om te zien!
Wat voor bruin zadel heb je? vind hem heel mooi :j
Laatst bijgewerkt door Azmay op 13-06-16 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:40

Ik vind de voorheen foto's beter, daar zijn jullie beide zo ontspannen. Leuk team dat wel! :o

edit; ik vind het er wel mooi uitzien maar ik hou meer van ontspanning :D nog veel plezier met je mooie paardje!
Laatst bijgewerkt door Joyful op 13-06-16 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:42

Wat een knap paardje <3

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 19:51

jaimy10 schreef:
Hoelang ben jij en hoe groot is de pony? (Helemaal niks negatiefs hoor! Ik zoek ook weer een leuke pony met mijn lange benen)

Ik ben zelf rond de 1.80! Mijn pony rond de 1.40, ze is niet erg groot. Precieze maat weet ik niet :+

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 19:51

Azmay schreef:
Murosch schreef:

Eigenlijk ben ik het er wel mee eens -O-

Enorm leuk paardje om te zien!
Wat voor bruin zadel heb je? vind hem heel mooi :j

Dankjewel voor de tips! Zal er aan werken de komende tijd.

Ik heb een tekna zadel!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:52

Je houding, daar kan ik een voorbeeld aan nemen. Netjes.

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 19:53

MerleSimone schreef:
Ai.. Jij zit er een stuk mooier op maar ben het eens met bovenstaande.. Krijg al last van mn nek als ik er naar kijk. Je lijkt de pony erg in de krul te trekken. Jammer, want zo te zien heeft die aardige gangen!

Als je hem van voren eens iets meer ruinte geeft, kan die je hand opzoeken en dan ziet het er al veel beter uit! Denk dat je met wat meer loslaten al een heel ander plaatje krijgt! Je kan dan naar je hand toe rijden en je pony kan je hand opzoeken met lengte in de hals.

Hier kan ik wel iets mee! Ga ik de komende tijd proberen :j

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:54

MXLISSA schreef:
jaimy10 schreef:

Ik ben zelf rond de 1.80! Mijn pony rond de 1.40, ze is niet erg groot. Precieze maat weet ik niet :+

Ik ben ook 180! Mijn vorige fjord was 150.. Nu heb ik me gewaagd aan een veulentje hopen dat die ook lekker uitgroeit! Maar het staat prima!! :j

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 19:56

jaimy10 schreef:
Ik ben ook 180! Mijn vorige fjord was 150.. Nu heb ik me gewaagd aan een veulentje hopen dat die ook lekker uitgroeit! Maar het staat prima!! :j

Ik heb haar dus ook gekocht als veulentje, had gehoopt dat ze wat groter zou worden. Maar kan prima zo :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:00

Heey melissa

Leuk om jullie te zien! Jullie gaan inderdaad met sprongen vooruit :)

Het zou voor het oog mooier zijn als de neus er iets meer uit is maar dat komt wel. Lekker doorgaan met lessen en trainen en dan komen jullie er wel!!!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:47

Jou houding is zoveel keer beter geworden! Alleen je pony heeft een valse knik, probeer je handen wat meer naar voren gericht te houden. Laat hem wat op lengte komen en daarin je hand te blijven volgen.

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:51

Zoals boven al vermeld, loopt je paard in een valse knik.
Let erop dat ze door haar lijf blijft lopen en ga niet te hard spannen.

Wel een hele leuke combinatie!