Dit weekend stond het welbekende Haflinger Event in Uden op de agenda.
Zaterdags heb ik deelgenomen aan de politie schriktraining, wat Vrouwke lekker op haar dooie akkertje op zich liet afkomen. Na een pauze van 2 uurtjes hebben we de dag vervolgd met een dressuurclinic. De clinc kostte vanaf beide kanten veel energie, maar leverde de een pony op die ontzettend fijn liep!
Zondag was de wedstrijddag, het losrijden begonnen we in het zonnetje, maar eenmaal de ring in, kwam het met bakken uit de lucht gevallen. Vrouwke probeerde zich te verschuilen voor de regen en dook daarom wat dieper achter de teugel. Terwijl iedereen naar binnen stormde, reden wij onze dressuurproef rustig door in de stromende regen.
In de eerste proef zijn wij netjes beloond met een eerste plaats met 202 punten. De tweede proef was de impuls helaas wat weggezakt waardoor we een vierde plaats met 177 punten behaalde. Toch weer twee winstpunten rijker met een leuk jury commentaar! De teller staat nu op B+14 in 5 wedstrijden.
Normaal gesproken rijd ik alleen met spoortjes tijdens dressuurtraining, deze keer heb ik er een zweepje bij gepakt omdat Vrouwke daarmee nèt wat fijner liep. Hier hoop ik niet te veel commentaar op te krijgen.
Mijn leerpuntjes weet ik zelf ook duidelijk aan te geven.
~ spanning op mijn linkerhand, waardoor Vrouwke soms een tikkeltje kantelt.
~ mijn teugels op maat houden.
~ handen mogen lager.
De dressuurclinic:

Losrijden voor de dressuurproeven:

Dressuurproeven:

Alle foto’s zijn gemaakt door https://www.facebook.com/Ilses-hobbyfot ... ts&fref=ts
Op naar volgend jaar!!