Het is een kort filmpje (2 minuten) omdat de camera steeds omviel, ik werd er gek van dus voordat mijn frustratie zo hoog werd dat Zorro er last van zou krijgen heb ik hem maar uitgezet.Voor de mensen die ons nog niet kennen:
Ik heb Zorro sinds maart 2015, gekocht van een manege/vereniging. Wij zijn allebei 22 jaar en hebben allebei een heerlijk eigen willetje. We worden allebei nogal eens onderschat door mensen die ons niet zo goed kennen, Zorro de Goedzak is door mijn vriend omgedoopt tot Terror Zorro
en ik lijk een heel lief meisje maar dan lacht vriendlief weer enorm hard als mensen denken dat ik zo zacht ben en nooit echt op mijn strepen sta
Terror Zorro werd naar mate we vorderden in het Parelli programma wat minder Terror, hij denkt meer mee en vind het steeds leuker om samen wat te doen. Terror moet je overigens niet heel zwaar opvatten, Zorro had gewoon zijn streken (zoals een andere kant op dan dat je wil, steeds stil gaan staan of niet willen galopperen en toen dat opgelost was hard galopperen als je gewoon wilde draven). Het is me er een, maar ik vind het heerlijk om zo met hem te puzzelen hoe we er voor ons beide een leuke tijd van kunnen maken. Inmiddels kunnen we ook gewoon galopperen, soms wordt hij wat te enthousiast en komt zijn race monster weer naar boven, dan gaan we even stappen tot hij weer rustig is in het hoofdje en vervolgens aandraven, zodra hij relaxed kan draven gaan we dan weer galopperen. Oh en over mij: ik ben inderdaad heel lief, maar ik ben ook heel duidelijk naar Zorro toe. Consequent ben ik sowieso 
Over het filmpje: we zijn bezig met Follow the rail, dat betekent dat het Zorro zijn verantwoordelijkheid is om de hoefslag te volgen - tenzij ik hem vraag deze te verlaten. Heel makkelijk zal je denken maar dat is voor Zorro nogal een uitdaging vooral rond voedertijd - we waren aan het rijden terwijl de rest van de paarden eten kreeg en arme Zorro dus zijn vriendjes hun buikje vol zag eten. Ik heb mijn best gedaan dat hij het toch leuk vond. Het achterwaarts zijn we mee bezig dat het alleen op zit gaat, ik overdrijf dus heel erg in mijn houding en gebruik de stick om hem te helpen, soms lukt het wel op zit en soms heeft hij wat meer hulp nodig - ook wil ik meer stappen van hem want hij heeft een standaard "meer dan 3 stappen zet ik niet". Dus over het achterwaarts ben ik eigenlijk heel tevreden, vooral omdat een jaar geleden achterwaarts geen optie was.
Nou goed genoeg gekletst, tijd voor het filmpje
Tips zijn welkom! Ik houd ze allemaal in mijn achterhoofd, op dit moment zijn wij vooral bezig met onze verantwoordelijkheden en de communicatie te verbeteren met behulp van verschillende oefeningen
de oefeningen zijn dus niet het doel op zich maar een "hulpmiddel".
. Zodra de bak in het midden weer wat te doen is kan ik me wat meer op passagieren focussen bij de warming up, dankje wel