Onwijs genieten van het rijden met mijn grote vriend Gossa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Higoma145

Onwijs genieten van het rijden met mijn grote vriend Gossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 15:45

Hoi allemaal,

Het is al weer een poosje geleden dat ik een rij topic opende van mijn lieve vriend

Even een klein paspoortje

Naam: Gossa
Leeftijd: 6
Ras: Fries
Vader: Andries 415

Gister was een vriendin mee naar stal (maria1991) en ze heeft foto's van ons gemaakt! *\o/*

Inmiddels wordt meneer steeds vlotter met rijden en ben ik hem langzaam aan aan het oppakken.

Onze valkuil is dan ook dat meneer iets te diep wilt lopen. Dit probeer ik dan voorwaarts op te lossen en mee te geven.

Voor en na de foto's is hij uiteraard lekker warm en uit gestapt en lang en laag uitgedraaft :j

Er valt nog veel te verbeteren maar toch ben ik stiekem wel een beetje trots op mijn grote vriend <3
een jaar geleden nog op boxrust en nooit verwacht dat hij weer zo zou gaan lopen, en hij blijft me verbazen *D

Ik hoop dat jullie net zo genieten van de foto's als ik! <3

En tips en commentaar mag altijd :j

1
Afbeelding

2
Hier zie je dat hij al gouw ietsjes achter de loodlijn komt, maar zelf vind ik hem dan wel weer fijn in het achterbeen.
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Eventjes zijn mooie geconcentreerde koppie
Afbeelding

5
Afbeelding

6
In de gallop vind ik zelf dat hij er nog ietsjes doorheen mag komen en zijn Hals mag laten vallen
Afbeelding

7
Dit is dus precies wat ik bedoel, kontje eronder maar teveel oprichting denk ik.
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Hier vind ik hem ook net weer te diep :j
Afbeelding

10
Afbeelding

Vinden jullie ook dat we stukje bij beetje vooruitgang boeken :wave:

littleroosie

Re: Onwijs genieten van het rijden met mijn grote vriend Gossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:54

Aller eerst, ik vind een fries zonder sokken echt veel mooier! Je hebt hem fijn aan het lopen, ik zou in de draf proberen je handen iets meer voor je te dragen en ze niet te breed te zetten. Waar jij hem te diep vindt lopen is hij opzich niet te diep alleen mag het neusje er meer uit. Daarnaast zou ik in je draf gedeelte kleine stukjes schakelen meenemen, en dan echt terug en echt vertrekken, dan wordt hij sterker en sneller in het achterbeen. Ik ben het met je eens dat hij in de galop meer mag ontspannen en de hals mag laten vallen, maar ik zou die stukjes oprichting er wel in blijven houden. Al met al vind ik het een fijn beeld om naar te kijken, zeker voor een B combinatie!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 22:30

Wouw dankjewel voor je uitgebreide en leuke reactie!

Klopt dat is een slechte gewoonte van mij, handen te breed zetten, daar ben ik hard mee bezig :j
Het klopt ook inderdaad van het schakelen! Dit pak ik ook zeer zeker veel mee :j

Momenteel zijn we uit de B en hebben we al weer 4 puntjes in de L1 *\o/*

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:01

De fotos zijn toch met wat nabewerken wel oke geworden. Het rijden ziet er netjes uit! vanaf begin af aan heeft hij lekker zijn motortje aan en hij doet zo zijn best voor je. echt leuk om te zien. L1 is peanuts voor jullie!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:21

Ik vind het er goed uit zien en ik denk dat je echt wel weet waar je mee bezig bent. Rustig doorgaan en die l1 komt wel goed!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 07:45

Heel erg bedankt voor jullie leuke reacties! *\o/*

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:16

Wat een leuke fries!! Enne mooi zo zonder sokken (de mijne heeft ze ook niet :+ )