Wedstrijd debuut met Ricochet v. Flemming in Harkstede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MilleniumK

Wedstrijd debuut met Ricochet v. Flemming in Harkstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 13:24

Hoi allemaal! Vandaag sinds zes jaar weer eens een topic van mij! Afgelopen vrijdag had ik met mijn bijrijdpaard Ricochet (v. Flemmingh) ons debuut in de b dressuur.

Ik rij Rico nu zo'n 5,5 maand en het gaat steeds beter. Zijn vooral bezig met de basis, dat ik rustig blijf in mijn hand, duidelijk ben in mijn been hulp en dat Rico op een zo'n klein mogelijk hulp al reageert. Actie, reactie dus ;).

Er zijn een paar foto's gemaakt tijdens de wedstrijd en mijn vriend heeft gefilmd, helaas snapte hij er de eerste proef nog niet veel van waardoor je het niet heel goed ziet. :+

De eerste proef had ik gewonnen met 200 punten en in de tweede proef was ik vierde met 191 punten.

https://youtu.be/I6CwVmI5ZGw

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was ontzettend leuk om eindelijk na 6,5 jaar weer op wedstrijd te zijn en ik heb onwijs genoten!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:45

Netjes hoor!

Probeer wel je handen meer te dragen en je teugels iets korter te pakken. Zo lijkt het of je handen heel streng zijn!

Mag ik je een tip geven? Je lusjes van je dekje, probeer die onder je zadel te stoppen of er af te halen. Heb ooit een keer bijgeschreven bij een jury en die gaf daar minpunten op!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 13:53

Ess_Ramona schreef:
Netjes hoor!

Probeer wel je handen meer te dragen en je teugels iets korter te pakken. Zo lijkt het of je handen heel streng zijn!

Mag ik je een tip geven? Je lusjes van je dekje, probeer die onder je zadel te stoppen of er af te halen. Heb ooit een keer bijgeschreven bij een jury en die gaf daar minpunten op!

Ja klopt, met mijn handen zijn we ook bezig. Dat is zo ongeveer mijn main focus momenteel.

Ja de lustjes moeten er idd of af of onder, maar de dekjes zijn niet van mij dus kan ze er niet af halen.. En er onder lijkt me niet heel fijn voor Rico zelf en als je ze vast doet dan trek je ze snel naar beneden.. Lastig :+ . Maar toch bedankt!

PeerAppel

Re: Wedstrijd debuut met Ricochet v. Flemming in Harkstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:03

Je rijdt netjes! Gefeliciteerd met je mooie punten ook. :D Leuk om mijn foto's hier te zien!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 19:30

PeerAppel schreef:
Je rijdt netjes! Gefeliciteerd met je mooie punten ook. :D Leuk om mijn foto's hier te zien!

Dankjewel! Ben erg blij met de foto's! Hopelijk rijd ik vaker concoursen waar jij, of andere foto's maken want vind dat toch wel erg leuk :)