Hoi, ik vraag me al een tijdje af: hoe weet ik nu dat ik 'klaar' ben voor een verzorgpony/-paard? Ik heb ook al op het internet gezocht, maar ik vond niets, daarom vraag ik het hier.
Als jij je afspraken kunt nakomen, voldoende tijd hebt en voorzichtig kan zijn met de spullen van de eigenaar kan je prima een verzorgpony nemen. Als je weinig ervaring hebt met paarden is het verstandig om eerst alleen te gaan verzorgen als de eigenaar erbij is. Dan leer je het allemaal vanzelf.
Mee eens met de reactie hier boven! En kijk ook wat je kunt en wilt. Heb je bijvoorveeld geen ervaring met jonge paarden, maar wil je hier wel meer over leren? Zoek dan iemand die hiervoor de tijd heeft zodat je niet alleen bij een jong dier bent. Zoek je een pony om te knuffelen en te vertroetelen? Dan zou je ook voor een shetje kunnen zoeken bijvoorbeeld.
Iedereen kan verzorgen, als je met respect omgaat met andere mensen/spullen. Als je maar goede afspraken maakt met de eigenaren wat wel/niet mag en wat ze van jou verwachten.
Ik had jaren terug een oude pony van 27 die nog graag werkte, zocht dus een lichtgewicht meisje die hem wilde verzorgen en rijden, meisje gevonden die graag wilde en nog niet eens zelf kon opzadelen, dat heeft ze allemaal geleerd en tegenwoordig rijd ze op jongere pony en kan haast alles zelf met haar moeder samen.