Hoe weet ik dat ik geschikt ben voor een verzorgpony /-paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ame

Hoe weet ik dat ik geschikt ben voor een verzorgpony /-paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 22:11

Hoi, ik vraag me al een tijdje af: hoe weet ik nu dat ik 'klaar' ben voor een verzorgpony/-paard?
Ik heb ook al op het internet gezocht, maar ik vond niets, daarom vraag ik het hier.

Kim_Asterix

Re: Hoe weet ik dat ik geschikt ben voor een verzorgpony /-paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:17

Als jij je afspraken kunt nakomen, voldoende tijd hebt en voorzichtig kan zijn met de spullen van de eigenaar kan je prima een verzorgpony nemen. Als je weinig ervaring hebt met paarden is het verstandig om eerst alleen te gaan verzorgen als de eigenaar erbij is. Dan leer je het allemaal vanzelf.

Succes ermee :)

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 01:12

Mee eens met de reactie hier boven! En kijk ook wat je kunt en wilt. Heb je bijvoorveeld geen ervaring met jonge paarden, maar wil je hier wel meer over leren? Zoek dan iemand die hiervoor de tijd heeft zodat je niet alleen bij een jong dier bent. Zoek je een pony om te knuffelen en te vertroetelen? Dan zou je ook voor een shetje kunnen zoeken bijvoorbeeld.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 05:29

Iedereen kan verzorgen, als je met respect omgaat met andere mensen/spullen. Als je maar goede afspraken maakt met de eigenaren wat wel/niet mag en wat ze van jou verwachten.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 05:38

Ik had jaren terug een oude pony van 27 die nog graag werkte, zocht dus een lichtgewicht meisje die hem wilde verzorgen en rijden, meisje gevonden die graag wilde en nog niet eens zelf kon opzadelen, dat heeft ze allemaal geleerd en tegenwoordig rijd ze op jongere pony en kan haast alles zelf met haar moeder samen.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:04

Je moet ook door regen en wind komen ;) en je moet wel ervaring hebben als je een pittig paard rijd bijv..... _O-

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:45

als je voorbereid bent, altijd afspraken na komt, een volhouder bent, en goed met pony's om kunt gaan.

ik moet bijv. nu naar mijn vp, (moet elke dag...) en heb er vandaag even niet zo zin in. eigenlijk totaal niet!

maar ik moet wel gewoon gaan! doorzetten dus

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:58

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je je afspraken nakomt en je eigen grenzen kent (en aangeeft!).

Ame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 13:01

Bedankt allemaal voor de antwoorden!