Ik heb een draver van 23 waarmee ik met veel plezier endurance rijd. We rijden wat basis dressuur, maar dat lijkt eigenlijk nog nergens op. Merk ook dat hij vanwege zijn leeftijd en artrose moeilijk van de voorhand afkomt en vwnw rijden gaat moeizaam.
Langzaam aan ben ik eens om me heen aan het kijken voor een paardje voor erbij. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is zo veel keus!! Ik vroeg me af of jullie mij wilde helpen met ideeën.
Ik heb geen bepaald ras in gedachten. Maar ik wil geen draver meer. Het karakter van de meeste dravers vind ik geweldig! Maar ik ben even klaar met dat stuwen.
Wat ik min of meer zoek:
-moet een klasse 2 endurance zonder al te veel moeite kunnen lopen.
-zou graag ipv alleen endurance ook wat meer dressuur willen rijden. Graag een soepel paard.
-qua karakter hou ik van nuchtere paarden. Die niet van elk paaltje schrikken tijdens een endurance. Sensibel is niet erg, maar ik wil wel redelijl relaxt op mijn paard kunnen zitten

-schofthoogte tussen 1.50 en max 1.60.
Ik neig zelf naar een NRPS met veel arabisch bloed of een PRE. Maar ik heb nog nooit op iets anders gezeten dan een draver. Dus ik heb geen idee of deze rassen passen bij mijn wensen. Vooral wat betreft karakter.
Dus, wie helpt mij met het vinden van een geschikt paardje?
Tips voor handelsstallen zeer welkom.
in die richting kan je ook eens kijken.
) kan een 'gewoon' paard (a la KWPN) erg tegenvallen qua opgooien.