Ik vroeg me af of hier ook mensen ervaring hebben met de ziekte ITP of ziekte van Werlhof. Mijn waarde is 3 mljd per liter. Hoe doen jullie dat bij de paarden ? Rijden mag zoizo niet maar doen jullie ook gewoon andere dingen op stal? Hoe zit het bij jullie met de waardes van d bloedplaatjes en wat is extreem laag?
Thnxx! ' Malinka
P.s. ik weet niet of dit hier mag en waar ik het moet plaatsen dus sorry!
Is het 3 of 30? Meeste laboratoria waar ik mee gewerkt heb geven namelijk <5 x 10 E9/l of <10 x 10E9/l als laagst meetbare getal.
Met 3 zou ik iig ver uit de buurt van paarden blijven, dan is een keer struikelen of een duw krijgen en ergens tegenaan stoten toch wel heel link. En als je een flinke bloeding krijgt dan gaat het toedienen van bloedplaatjes ook minder goed helpen bij ITP, want die worden snel weer afgebroken door je lichaam.
Ben 2 weken terug 5 dagen opgenomen geweest. Toen is het van 4 naar 16 gestegen. Prednison voorgeschreven gekregen voor 3 weken maar nu 2 x controle gehad. Vorige vrijdag 13 en vandaag 3 dus daar schrok de dokter best van, overweging voor nieuwe opname was dichtbij maar nu zwaardere prednison en een papier met noodnumners 24/7 bij me.. Maar het liefst ga ik natuurlijk gewoon naar de paarden
Ik kreeg 60 mg, nu krijg ik dexamethason maar weet niet de hoeveelheid
gomir
Geplaatst: 31-05-16 23:07
Met 3 zou ik echt uit de buurt blijven van alles wat onvoorspelbaar is Dingen die je normaal niet zou merken of die je hooguit een blauwe plek zouden geven kunnen nu zorgen voor serieus letsel.
Het is niet leuk, maar als je in de problemen komt ben je verder van huis....
Ir111
Geplaatst: 31-05-16 23:10
Mag je überhaupt je bed wel uit met zulke waardes? Of worden die waardes anders geïnterpreteerd voor kinderen / pubers?
Monica72
Geplaatst: 31-05-16 23:11
MallyOtaku schreef:
Ik kreeg 60 mg, nu krijg ik dexamethason maar weet niet de hoeveelheid
60mg predpillen is redelijk hoog vandaar dat je nu wss dexa krijgt omdat ze predpillen in die dosering niet lang kunnen geven vanwege bijwerkingen.
Misschien handiger om toch voor opname te gaan zodat ze in ieder geval sneller de oorzaak kunnen achterhalen want gezond is dit absoluut niet.
Dit topic staat verkeerd en omdat TS nog geen 25 nuttige berichten heeft geplaatst op de paardgerelateerde fora kan ik het niet naar de juiste plek verplaatsen. Daarom sluit ik dit topic.