Danger, weer ohz vooruitgang met amazone, shoot etc etc!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LenjaV

Danger, weer ohz vooruitgang met amazone, shoot etc etc!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 14:38

Hey! :)

Ik ben er weer, nu bijna op het einde van mijn zwangerschap schrijf ik misschien dus wel de volgende keer een bericht met mij erop *\o/*
Even kort inleiding: Ruin van 6 jaar, zeker niet makkelijk en hij is ook nogal dominant/koppig.
Elke keer als ik er weer ben, denk ik, hij zwaard elke dag meer uit :=
Eigenlijk heb ik hem zelf nog niet eens 100% doorgereden maar gelukkig doet hij het onder zijn nieuwe toch wel erg onervaren jonge amazone netjes en heb ik maar mazzel mee (ging ook anders met andere ruiters) & zij kan met hem groeien en is erg dankbaar voor de kans!

Ik les regelmatig met ze en het gaat lekker vooruit, alleen door zijn toch wel erg grote beweging en kracht is ze nog niet toegekomen aan het doorzitten (dat gaat een halve baan lang goed, komt wel) galopperen is ook nog te lastig maar dat komt ook nog wel.
Ik maak nog een filmpje met allemaal opnames, hij krijgt steeds meeeer schwung en gaat echt goed de lucht in, moet ik ook dalijk zeker weer aan wennen :o snap dus, dat ze dat nog niet kan zitten! hij loopt nu gewoon losjes.

Nog lang niet alles 100%, maar het gaat vooruit, en werk is er natuurlijk altijd... ze rijden voor het algemeen lang, laag en rond!! en als ik er bij ben neemt ze hem meer op.
Ze heeft hem er nog lang niet van achteren onder, en 'aan' haar zit is hij ook niet, maar hij loopt wel tevreden en zo slecht ook niet dus ben ik al blij om!

Ze werd toevallig laatst van een trainer aangesproken, die internationaal Grand Prix heeft gereden en voor Olympia in de DDR gereden heeft (dus wel hoger training les kan geven)
Hij vroeg haar of ze al een trainer had/ van wie het paard was en dat hij haar al vaker heeft gezie, daar wel mee aan de slag zou willen gaan/ veel potentie ziet...
Daar gaat ze dan volgende week een proefles nemen, ik ken hem verder ook niet dus zullen zien...

Foto's van de afgelopen weken, gewoon doorelkaar, en van mij & Danger 'shooting' (zwanger:D)

<3
Afbeelding
Ik heb het longeren tussendoor ook opgepakt, van laatst een gekke foto rollkür paard he :D :+
Afbeelding
Meest recent gisteren ohz in mijn lievelings set, was hij wel slap (heel warm dus maar kort gereden)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met mijn mannetje, mannenpaard :j ! <3 (1.86 cm ca dekt ie wel even af)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Vele lieve groeten uit Duitsland, bij Berlijn /3

maava

Re: Danger, weer ohz vooruitgang met amazone, shoot etc etc!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:43

Wat een prachtig paard! Daar zal je zeker ver mee komen. Het neusje mag er wel wat meer uit, de horizon staat vaak scheef waardoor die recht likt maar dat is niet zo. Je zegt al dat je nog bezig bent want hardstikke prima is, kilometers maken! Zal eens kijken of je meer topics hebt van deze krachtpatser. :o

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 15:10

Bedankt, ze heeft hem nog laaang niet 100% van achteren en daarom kruipt hij er minimaal achter. Dat komt dan wel als hij er beter onder is en zij haar Hand wat open maakt... Ik zit er niet op en meisje is er inderdaad veel mee bezig überhaupt nog wennen (ben die blonde, dikke zwangere:D)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:17

Mooie combinatie hoor!
Die komen er wel!

Ik kijk alleen heel raar tegen je springschoenen aan :oo (ik vermoed dat het springschoenen zijn.. :o )

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 15:17

maava schreef:
Wat een prachtig paard! Daar zal je zeker ver mee komen. Het neusje mag er wel wat meer uit, de horizon staat vaak scheef waardoor die recht likt maar dat is niet zo. Je zegt al dat je nog bezig bent want hardstikke prima is, kilometers maken! Zal eens kijken of je meer topics hebt van deze krachtpatser. :o

O ja: [RIJ-ITP] *Danger 5,5 jaar alweer met nieuwe jonge amazone etc etc...* een klein filmpje van het begin

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 15:17

No_No schreef:
Mooie combinatie hoor!
Die komen er wel!

Ik kijk alleen heel raar tegen je springschoenen aan :oo (ik vermoed dat het springschoenen zijn.. :o )

Ik hoop het voor ze, ze mag blijven ook als ik hem weer oppak na de zwangerschap mag ze mee rijden! En ze will graag wedstrijden rijden... Moet ze er Maar voor gaan :D
Hahaha ja zijn van die gekke dingen toch wel he maar helpen wel :D

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 15:22

Btw... Zo kwam hij, vers van de weide, vorig jaar bij mij :D Hij is niet alleen veel zwaarder geworden, hij is ook gegroeid... Klein eseltje :D
Afbeelding
Afbeelding

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:26

Hij is inderdaad stukken knapper geworden! Uit het vorige topic zie ik dat er al kilometers gemaakt worden top! :j

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 23:21

maava schreef:
Hij is inderdaad stukken knapper geworden! Uit het vorige topic zie ik dat er al kilometers gemaakt worden top! :j

Bedankt voor je reactie, hopelijk binnenkort met mij erop :D

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 00:01

Ik blijf het echt een super paard vinden! En wat ben ik blij dat je die vorige ruiter eraf gegooid hebt!

Stukken beter!!! Doe zo door!

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 09:22

Joliieeenn schreef:
Ik blijf het echt een super paard vinden! En wat ben ik blij dat je die vorige ruiter eraf gegooid hebt!

Stukken beter!!! Doe zo door!

Haha, ik heb haar nog vaak zien rijden en ik denk zo: WAAROM heb ik haar er niet gelijk afgetrokken.. Maar ja dat is ook onbeleefd natuurlijk beetje! Maar echt heel erg :')

Leuk om te horen! we gaan lekker door... en misschien binnenkort zit ik er weer op! 30.6 komt de kleine man...

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:28

Knap paard en ik zou zeker niet te min spreken over de ruiter, zo te zien komt zij er wel.

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 21:36

amies100 schreef:
Knap paard en ik zou zeker niet te min spreken over de ruiter, zo te zien komt zij er wel.

Ben ook erg blij, toch iemand onder de 18 de kans te hebben gegeven! Had eerst wel aan min. 18-20j. gedacht

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:57

Wat een mooie setjes allemaal.

Alvast veel succes bij de bevalling!

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 09:58

xLes schreef:
Wat een mooie setjes allemaal.

Alvast veel succes bij de bevalling!

Bedankt!