Tja na heel lang wikken en wegen ben ik toch maar een nieuw zadel gaan kopen. Ik heb lang gereden op een oude Kieffer VZH en het bevalt me tot vandaag nog goed, maar het zadel werd duidelijk minder en was niet echt netjes meer. 3 Maanden lang ben ik op zoek geweest en heb info gezocht.
Gisteren moest ik een nieuw hoofdstel (een nieuwe van HKM gekocht.... SUPER!!!) en heb ik bij de zadels gekeken. Op een JC, Lemetex en op een Kieffer gezeten. En was helemaal weg van de Kieffer Lusitano......... Zat helemaal geweldig en het zadel zag er super uit!
Vandaag dus met Syta langs geweest. Zij heeft een hoge schoft, maar toch eerst de Kieffer geprobeert en toen ik er op zat was hij aan de nauwe kant (zij valt weg bij de schoft tijdens de dracht), maar het zadel zat super en kon daar bijgevult worden! Ook nog op een Lemetex gezeten (Zwitsers zadel) maar daar kon ik mijn draai helemaal niet op vinden. Zadel nog meegenomen en op Tosca gepast en daar lag hij als een huis op!
Lekker aan het afdingen geweest en binnen twee dagen gehele nieuwe tuigage.......
En toch weer wat centjes gespaard..... Ben blij dat ik niet naar Divo ben geweest, daar krijg je gewoon geen korting.....Ben helemaal in love met m'n zadeltje en natuurlijk met m'n paardje
Morgen kan ik hem ophalen en gebruiken..... Al moet ik eerst wel dressuurdekjes aanschaffen
Dit is een plaatje van de Kieffer Lusitano:
) en moet er wel aan wennen. 
), ik ben er ook uit en heb gekozen voor een Daaleman, zoals je in m'n onderschrift kunt lezen komt hij volgende week langs en ga ik zadels uitproberen op mijn paard, wordt ze helemaal opgemeten en dan wordt er een zadel op maat gemaakt, ik kijk er nu al naar uit! Heel veel plezier met je Kieffer lusitano, ziet er goed uit!
), ligt echt perfect op mijn pony en ze loopt nu al veel beter......nooit geweten dat het zo een verschil kan maken met zadel
.....ze lijkt meer ontspannen
En vooral met dit weer..... ! Hij is zooooo zacht en ruikt nog zo lekker nieuw!