Het eerste jaar onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovevalser

Het eerste jaar onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 15:49

Precies een jaar geleden ben ik begonnen met het zadelmak maken en rijden van highlight. We hebben super veel geleerd en ook veel lol gehad. Graag deel ik dit met jullie allemaal Omdat ik echt super trots ben op ons beide!

De eerste keer dat er iemand opzat. Van te voren flink gepoetst en laten rennen. Ze had in de week ervoor al een aantal keer het zadel opgehad en het hoofdstel om. Aan haar benen mocht ik niet komen. Dat vond ze te eng.
Afbeelding
Van sturen snapte ze helemaal niks. Dus daar heb ik flink aan gewerkt de eerste weken. Ook een paar stapjes draven had ze niet zo’n zin in. En stuiterde ze steeds omhoog.

Vlak voor de zomer heb ik een hoofdstel gekocht. Ze had nog half haar wintervacht en ze zag er echt niet uit 
Afbeelding
Tijdens de zomer is een fotograaf die ik ken langs geweest om wat foto’s te nemen. Ze zat toen eindelijk goed in haar vacht. En ze was echt braaf.
Afbeelding
Na de zomer zijn we wegens omstandigheden op een andere plaats gaan rijden, bij de eigenaar zelf.
Nu had ik geen zadel meer om te gebruiken. Dus werd er ergens een uitzadeltje uit de kast van de stal eigenaar gehaald en kon ik die gebruiken totdat ik iets beters had
Afbeelding
Maar het werd wel echt tijd voor een goed zadel dus die ben ik helemaal in het noorden van het land gaan halen. Helemaal trots natuurlijk.
Afbeelding
Na veel werken hebben we zelfs een keer keer geprobeerd om een proefje te rijden. Gewoon om te zien of het lukte.

https://www.youtube.com/watch?v=Z1AjbyBn8RI
En zelfs een sprongetje

https://www.youtube.com/watch?v=ALgyfdsU5gA
Om nog wat meer foto’s te hebben van ons samen is er nog een fotograaf langs geweest om nog wat meer foto’s te nemen. Eerst van het losrijden.
Afbeelding
En daarna van een klein sprongetje.
Afbeelding
Afgelopen tijd hebben we weer heel veel nieuwe dingen gedaan, zo vanaf maart hebben we regelmatig gesprongen en tot uiteindelijk wel 1.10!! high kan dit echt met gemak aan alleen vind ik dit zelf nog wel een beetje te spannend dus springen we rond de 80/90 wat ik zelf fijner vind.
Een maand geleden zijn we helemaal naar het cross terrein in Nuenen gereden. Dat is zo’n uur rijden. Hier hebben we eerst fijn in het zonnetje gezeten en uitgerust en daarna zijn we gaan crossen en zelf door het water heen gegaan. Ze genoot hier echt super veel van!.
Een paar weken geleden heb ik met haar voor het eerst een vrij brede oxer geprongen en ook dat ging super.

https://www.youtube.com/watch?v=gn9J34XLuzo
En het plan is nu om binnenkort naar het oefen springen te gaan en een keer een BB wedstrijdje te doen.
En over een week of 1 a 2 mag ik ook beginnen met haar half broer!!!
een super lieve hengst (tegen mij dan, voor de rest bijt en trapt hij iedereen die langs komt )
Afbeelding

dankje wel voor het kijken en lezen,
een berichtje vind ik lief, commetaar mag. maar wel netjes.

groetjes

Narcissa

Re: Het eerste jaar onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:37

Ziet er erg leuk uit. Jullie hebben volgens mij veel plezier met elkaar :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:41

Ziet er goed uit!

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 18:46

dank jullie wel, we hebben zeker veel plezier!

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:29

Leuk! Hoe heet ze op het paspoort als ik vragen mag?

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 16:20

ik heb geen idee hoe ze echt heet, maar ze scheint een nogal goede vader te hebben. en ook in de moederlijn zitten goede springers!

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 21:53

72Melanie27 schreef:
Leuk! Hoe heet ze op het paspoort als ik vragen mag?

ze heet high licht van de karpedonkse hoeve

vader: colandro
moeder: ratiana

vaders vader:contender
moeders vader:larino