Hele overwinning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

only_debbie

Hele overwinning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 18:38

Hoi hoi,
Sinds ruim 2 jaar ben ik in het bezit van Checkmate 14 juni word ze 9, 1.68 Franco x Casimir. Toen ik ze kocht kende ze vrij weinig en was nog nooit de dam afgeweest ook niet voor een buitenritje...
Afbeelding

Het is niet zonder slag of stoot gegaan.. Ik ben vaak met angst afgestapt om dat mevrouw graag op haar achterbenen staat! Maar... Ook altijd weer opgestapt!!!

Vandaag maar eens halster om gedaan en zo naar de wei gereden voor vele de normaalste zaak van de wereld maar voor ons echt een
overwinning. Ik vind de foto ook heel veel rust en vertrouwen uitstalen
Afbeelding

Met het rijden zijn we sinds een paar maanden veel gegroeid alleen mijn benen "foei"
Afbeelding

Afbeelding

Hier boven een van januari en daar onder van april...

Sinds 3 weken kunnen we ook weer in de buitenbak rijden. Het blijft spannend de bak ligt naast een vrij drukke weg met een verkeersdrempel dus regelmatig klettert er een aanhangwagen overheen, ik ga dan ook een paar versnellingen hoger... Bomproef zal ze ook nooit worden. Hopelijk kan ik binnenkort weer eens lekker naar de bossen. Dit hebben we een keer of 6 gedaan maar mijn angst was te groot om het door te zetten...
Afbeelding

Springen kan ze ook maar dan wel zonder de angsthaas
Afbeelding

En als we het dan toch over overwinning hebben... Ik ben 30 kg afgevallen nog 10 te gaan
Afbeelding

Bedankt voor het kijken ik post eigenlijk nooit iets dus sorry als het niet goed is!!

Loran_Nolen

Re: Hele overwinning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:54

Netjes hoor!
Allereerst dat je al zover bent gekomen, ondanks angst.
Maar ook zeker dat je al 30kg kwikt bent, respect!

Ach de benen vallen wel mee..
Als je nu al zo ver bent, dan word het enkel beter :)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:57

Wauw!!!! Wat knap van jou! Je hebt een prachtig paard! Er zit zeker toekomst in jullie beiden.
En wat knap dat je zoveel vermagerd bent!!! Je mag terecht fier zijn op jezelf en je paard! +:)+

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:18

Knap dat je bent afgevallen!

Probeer met rijden niet te veel te gaan trekken, want zo ziet het er wel uit.
Misschien kan je tot je je benen stil kan houden je sporen afdoen? Want die prikken zo wel extreem in de buik van je knappe paardje.

Heb je les of heb ik daaroverheen gelezen?
Met lessen ga je denk ik een stuk verder komen!

only_debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 20:43

Dank jullie wel voor de reacties... Het trekken aan de teugels moet een vertekend beeld zijn dit is namelijk niet het geval... Maar die sporen!!! Daar sla je de spijker op zijn kop dit is ook de reden dat toen ik het zelf helemaal door had ze eraf heb gedaan en sinds 1.5 maanden zonder rijdenAfbeelding
Paard loopt hier al beter nu ik blijven zitten!!
De sporen had ik eraan omdat we nu uit een vase komen waarin ze niet wilde lopen en vanuit het niets omhoog kwam dit was voor mijn zelf een fijner gevoel zodat ik ze naar voor kon rijden... Alleen ik heb een te ronrustig been en ze begon zo beter te lopen na behandeling van dierenarts in december....vandaar dat ze er later pas vanaf zijn gegaan... Mijn angst was zo groot dat ik niks durfde te veranderen... Zo ook mijn spoor! Maar ben nu wel zo ver hoor ik les elke zaterdag en rijd vaak samen met mijn liever lesgeefster dus rijd eigenlijk niet zo vaak zonder niet even een blijk te krijgen

Alle andere thnx voor de complimenten ben er erg blij mee...en dat ze knap is dat weet ze stiekem ook heeeel goed

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:27

Wauw mijn complimenten voor het afvallen!

Je hebt een erg leuk paard :D

only_debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 18:11

xLes schreef:
Wauw mijn complimenten voor het afvallen!

Je hebt een erg leuk paard :D

Dank je wel!!