Wij kochten Bailando toen hij een jaar en 8 maanden oud was. Hij was op dat moment nog hengst. Waar toen nog niks van te merken was. Hij had 1 maatje, je kon Bai niet ergen neerzetten zonder dat hij Spirit zag.. Drama.. Uiteindelijk zijn ze geruind. Bij Bai sloegen de hormonen in als een bom en was hij als hengst gewoon ontzettend gevaarlijk. Voor zichzelf maar ook voor ons. Hij begon gericht te trappen en wou ook over de hekken heen.. Toen was de keus snel gemaakt.
Na het ruinen zijn ze het land op gegaan met zijn 3en, Bailando van toen 2, Spirit van 2,5 en een shetlanderhengst, Charlie, van 16. Dat die shet de uk was met zijn 84 cm maakte niks uit, hij was de leider, en liet zich duidelijk niet op z'n kop zitten.
Spirit ging toen hij 3 was terug naar stal om beleerd te worden en daarna de verkoop in te gaan. Bailando en Charlie bleven toen met zijn 2en over. Bai werd toen dikke vrienden met hem. Uiteindelijk besloten wij deze er ook bij te kopen.. Helaas heeft dit niet lang mogen duren. Vanwege omstandigheden gingen toen ook deze 2 terug naar die stal.
Na een krappe 1,5 maand gingen Bailando en zijn moeder terug naar de weide. Zijn moeder stond te koop en Bailando verveelde zich enorm op stal. De staleigenaar wou plots beslissen wat we wel en niet mochten met hem, en hier zijn we toen ook vrij snel vertrokken daarna.
Bai kwam dichterbij huis en bloeide hier dan ook helemaal op. We gingen op lange wandelingen en niks deed hem wat. Al probeerde hij graag af en toen is even uit.
Uiteindelijk kozen we voor wat meer luxe en daar staan we met veel plezier, Bai hangt niet meer zo aan andere paarden en je kan gerust met hem lange stukken weg.
Bailando moet nu beleerd worden, helaas zijn er weinig die er serieus in zijn en ineens niks meer laten horen. Nu is er besloten door mijn vader, word hij niet beleerd gaat hij weg. Hij wil niet betalen om alleen maar te poetsen. Terwijl er veel meer gedaan word.
Is het dan zo lastig om iemand te vinden die serieus is ?
Ik heb me al voorbereid op het ergste..