dit was de dag waarop we moet school naar Staatsbosbeheer gingen.
Ik en 2 vriendinnen van me waren opzoek naar verzorg pony's en die dag zagen we tegen over Staatsbosbeheer 3 prachtige haflinger. uit school tijd zijn we er heen gefietst en hebben we gevraagd of we ze mochten verzorgen, en er werd ja gezegd
We kregen allemaal een borstel en konden wel gelijk mee naar het weiland lopen, daar stonden ze met hun 3 lief te kijken. de eigenaar legde uit wie wie was en hoe oud ze waren en dat bella de moeder was van thirza en theresa. hij vertelde dat we eigenlijk altijd mogen komen en 2 dagen later zijn we weer heen gegaan.
toen vertelde de eigenaar dat bella beleerd was en we kregen een zadel en hoofdstel van bella, maar als we wouden mochten we ook wel kijken hoe de anderen reageerden omdat theresa 5 was en thirza 7 konden we daar wel gelijk mee aan de slag.
1.

eerste dag.
van links naar rechts: theresa, thirza en bella.
2.

2de x dat ik er was
knappe dikke pony
3.

aller eerste x dat iemand op thirza reed
4.

al snel werd ons verteld dat bella werd opgehaald.
de oud eigenaresse dochter had gevraagt of ze bella weer terug kon krijgen en toen was onze knappe bella bij een nieuw huisje. toen bella weg was stoppte 1 vriendin al snel met het verzorgen en waren we er nog met zijn 2. nog steeds was ik de gene die het gekste was op thirza en reed dan ook altijd op haar.
5.

hoe we vroeger reden en hoe ik nu met thirza rijd.
ongeveer 2 of 3 jaar geleden is de 2 de verzorgster er ook mee gestopt en mag bijde haflingers nu allen als troste verzorgpaardjes beschouwen.
6.

omdat we niet naar buiten konden omdat de paarden daar niet goed voor verzekerd waren hebben we 4 jaar in de weilanden en de bak gereden daarom ben ik bezig gegaan met vrijheidsdressuur en grond werk en ook hier in komen we steeds verder
7. http://nl.tinypic.com/r/if743l/9
ook in de winter waren we vaak bezig met grondwerk
8.

en in de zomer lekker in het water spelen
9. http://nl.tinypic.com/r/24z9elt/9
theresa bij me op schoot liggen.
10.

veel oefenen met vlechten en dingen uitproberen
11.

zinds kort mag ik buiten rijden en we maken hier ook goed gerbuik van.
thirza en theresa vinden bijna niets eng. vinden ze wel iets eng en kan ik hun gewoon vragen er bij langs te lopen. ook groot verkeer is geen probleem.
12.

zinds diens ik mag buiten rijden hebben we foto's gemaak van mij en theresa bij een meertje
13.

we hebben al een kleine demo mogen geven
14.

en heb thirza voor een mondelingen engels gesprek mee mogen nemen naar school.
(ik zat allen op haar voor de foto daarom geen cap/rijbroek)
15.

heb haar mee naar huis genomen voor een uitgebreide was beurt
16.

en gisteren een mooie buitenrit gemaakt met thirza
Ik heb haar nu al 5 jaar en hoop dat ik over 5 jaar weer een forum aan kan met met 10 jaar t & t.
ben super blij en trots dat ik deze liefe paardjes nu al 5 jaar als eigen mag beschouwen en wil de eigenaren hier dan ook erg voor bedanken.
respect al je het helemaal gelezen hebt.
een reactie zou erg leuk zijn
groetjes lianne