Sinds 11-2013 ben ik in het bezit van een geweldige Gelderse pracht.
Hier een klein informatie blokje.
Naam: Goliath
Schofthoogte: 1.68
Leeftijd: 2.8 / 2.9 Jaar
Vader: Garant ( IHW )
M. Vader: Elegant.
Goliath kwam bij mij toen hij zo'n 5-6 Maanden oud was. Ik stond toen op een pensionstal waar hij volgens de eigenaresse gerust op kon groeien. Toen hij aankwam op stal was hij 1.43 groot. Al een hele flinke heer al vind ik zelf. Hij stond 24/7 buiten met een schuilstal die nog net niet uit elkaar viel. Ze hadden geen andere paarden die in de nacht op de weide stonden dus heb ik eerst mijn toenmalige rijpaard bij hem neer gezet. Goliath was verlegen, halster schuw en moest niet veel van de mensen hebben. Hij was onzeker en liep voor iedereen weg. Zelfs met eten wachtte hij totdat je uit de wei was voordat hij naar de bakken toe liep. Hij had hier 2 maal daags een flink stuk hooi tot zijn beschikking, maar dit was niet genoeg naar mijn zin. Het heeft een tijdje geduurd voordat hij me eindelijk toe liet in zijn leven, maar daar werk ik graag voor. Na een ruime maand heb ik er voor gekozen om een leeftijdsgenootje te zoeken voor hem. Dit was zo geregeld voor hem. Wegens omstandigheden heb ik er toen voor gekozen om een andere stal te zoeken. Waar beide jongeheren wel in een kuddeverband konden staan.
Ik heb wegens bepaalde redenen nooit voor een opfok gekozen. Hij is met ongeveer de leeftijd van 1 jaar verhuisd naar een grote kudde. Hier is hij heel erg door gegroeid. Hij werd een stuk volwassener, durfde iets meer van zich te laten zien en voelde zich helemaal paard. Hij stond in de nachturen gewoon binnen in een gestrooide stal, werd in de ochtend gevoerd met een handje krachtvoer en ging daarna de gehele dag de weide op. Hier had hij onbeperkt hooi en een mooie schuilstal. Hij stond hier tussen jong en oud, groot en klein. Hengst, ruinen en merrie's. Hij leerde al snel zijn plek in de kudde en speelde met al het jongere grut. Heeft zelfs een of twee bevallingen meegemaakt. Hij is met de leeftijd van 1.6 jaar verhuisd naar een wei die ik zelf ging onderhouden. Aangezien de stal waar ik voorheen met hem bij stond helaas failliet was gegaan. Hier stond hij met zijn andere jonge vriendje die overal met hem is meeverhuisd en een nieuw vriendje die ik erbij had aangeschaft.
Toch heb ik altijd een probleem met Goliath gehad als het om de winter ging. Het maakt niet uit hoeveel hooi, voordroog of kuilgras hij tot zijn beschikking had. Na de winter was hij mager, het was gewoon zielig. Zelfs een bloedonderzoek kon mij niet verder helpen, de dierenarts dacht aan toch te weinig krachtvoer of eiwitten. Ik heb hem dus altijd Pavo Podo Grow gegeven gehad en ben sinds een half jaar overgestapt naar Merrie brokken. Ik zal even een situatie schetsen met zijn groeispurt. Hij is de eerste winter van 1.45 naar 1.52 gegaan. Deze winter was hij van de 1.53 naar de 1.68 geschoten. Waar hij nu eigenlijk ook op vast staat. Momenteel is hij 2.3 jaar oud, word hij 3 tot 4 keer in de week gelongeerd. Hij is eindelijk aangekomen, maar mag nog iets meer vet op de botten krijgen. Daar zijn we ook heel erg mee bezig. Hij krijgt onbeperkt ruwvoer en ik volg ook het Centraal topic om een dun paard er weer bovenop te krijgen. Ik denk persoonlijk dat hij gewoon nooit een dikke word. Maar dan is hier dus ook de uitleg meteen voor de foto's waar hij wat minder op lijkt.
Momenteel ben ik nog aan het twijfelen of hij wel Zadelmak gemaakt moet worden in Augustus of dat ik het uitstel tot December. Hij word in Juni/Juli officieel 3 jaar oud. Ik kan het tot 1 week van te voren verschuiven.
Geniet mee van mijn kleine man die opeens toch heel groot word.
Als jongeman. 
Hier 8 Maanden oud. 1.45/1.48 
Nieuwe wei.
Eigen wei.Momenteel ziet meneer er een heel stuk anders uit. Maar nog steeds zo,,, puppy?

Bedankt voor het lezen
Die paar maanden maken op een leven toch niets uit. Reuzen hebben nu eenmaal wat meer tijd nodig en wat je nu kapot maakt repareer je niet meer.