Eigenaresse doet onaardig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Viba1234

Eigenaresse doet onaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 23:21

Hey, dit is mijn eerste topic jippie! 1 van mijn verzorgpaarden die ik sinds een maandje nu verzorg heeft een ontzettende aardige eigenaresse. Ik app ook met haar, gewoon altijd leuk en ik zeg ook altijd eerlijk tegen haar hoe het ging. Nou vandaag is niet mijn verzorgdag maar ze vroeg of ik zou willen komen want ze kon vandaag niet. Nou ik wilde wel, leek mij wel leuk een keer op vrijdag middag! Dus uit school mij omgekleed en ben lekker op mijn verzorgpaard gaan rijden en daarna lekker gewassen. Het paard heeft dus een regen of een exceem deken en ik had begrepen dat zij ooit vertelde dat ze als het warmer weer was, ze altijd de exceem deken op moest. Nou ik trof haar in de wei met de regen deken aan, veel te heet Natuurlijk. Dus na het afspoelen doe ik de exceem deken op, een best luchtige deken. Het was gewoon heel heet. Nou ik thuis aangekomen, stuur ik de eigenaresse zoals altijd hoe het ging en ik vertelde dat ik de exceem deken op had gedaan. Deze vrouw zet er altijd iets liefs bij zoals een smiley maar ineens zei ze bot: het gaat morgen regenen en onweren en ik kan morgen helaas niet naar stal want ik ben er niet en ze moest geen deken om. Ze had dus vlak voor ik weg ging al een appje gestuurd met : ze hoeft geen deken om want dit en dat. Ik ben dat appje ontgaan, had geen wifi. Dus zei deed een beetje bot. Dus ik antwoord: ow.. :(
zegt ze: 'wat nu? Misschien is het handig als je voortaan even op je mobiel kijkt enzo'. Dus ik dacht echt... Het is jou paard, ik betaal jou, ik ga op een dag extra heen omdat jij 3 dagen niet naar je eigen paard kan en ik maak zo'n foutje en dan doe je zo, en sorry dat ik al weg was toen je dat appje stuurde.
Ze zei niet eens dankjewel of iets voor het bijrijden, nee het was echt die deken. Het erge: nu verwacht ze dat ik morgen naar stal ga om die deken er af te halen, ver weg ben ik gek als ik dat doe ik bedoel het zijn niet de afgesproken dagen en als ik niet zou zijn gekomen stond ze 3 dagen met een regen deken te zweten. De exceem is veel luchtiger, misschien wel niet waterdicht maar zo erg is het toch ook weer niet.. Ik bedoel ze wilt dat ik geen deken op doe, de exceem lekt door, maar zonder deken word ze toch ook nat. het word wel heel heet, dus vandaar niet de regen deken op. En wat zou jij doen, je weet zeker dat de eigenaresse heeft gezegd: kijk zelf maar welke deken bij welk weer past. Het was dus bloed heet, dus ik deed de exceem op, ik doe toch geen regen op en ik zet haar ook niet zonder die exceem deken, stel ze schuurt alles kapot... Ik dacht echt na over de keuze, ik vertelde het eerlijk, bood mijn excuses aan en ga zelfs morgen op en neer om die deken er af te halen en ze zegt geen eens dankjewel of iets. Wat vinden jullie daar nou van?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:37

Zij heeft het tijdig doorgegeven, jij kon niet kijken. Ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Ik vind dat je je best druk maakt weinig; iemand kan een slechte dag hebben, er kan iets ernstigs zijn gebeurd...Zit er niet teveel over in :)

Als ze vantevoren heeft aangegeven: geen deken, vind ik het netjes dat je de eczeemdeken morgen eraf haalt, maar niet ongewoon.

Daarnaast lijk je te verwachten dat je hartelijk bedankt zou moeten worden voor eerlijk zijn, en voor het verzorgen. Dat zijn 2 dingen die bovenaan staan bij verzorgster zijn, dat moet vanzelfsprekend zijn. Daarvoor hoef je niet te worden bedankt :)

Wellicht bedankt ze je morgen; of misschien niet. Ze moet het niet, maar het zou zeker aardig zijn.
Net zoals het aardig is dat je morgen naar je verzorgpaard gaat, dat is heel netjes!

Probeer je er niet teveel van aan te trekken, komt goed
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 27-05-16 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:41

Wel een beetje bot hoe ze reageert, maar mischien heeft ze het echt druk waardoor ze niet met een langer bericht kan reageren? Het is jou paard niet (niet hard,bot,gemeen bedoelt) maar ik vind het wel top van je dat je naar stal gaat om de deken om te wisselen! En verder moet je het niet zo aantrekken als iemand bot tegen je doet. Mischien is het helemaal niet zo bedoelt app komt echt heel anders over dan in het echt helaas.

Viba1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 23:45

Ja ik snap je punt! Ik ging er ook vanuit dat zij die volgende dag zou komen, dan kan ze niet, oke prima weet je wel! Dan haal ik hem er wel af, maar voor het zelfde geld kwam ik niet vandaag en stond ze zich rot te zweten. Ze was dus best afhankelijk van mij, een bedankje zou imo terecht zijn, want ik verzorg haar paard een dag waarop ik officieel niet hoef te verzorgen. Maar een slechte dag zou idd wel kunnen :j

Joelle1996

Re: Eigenaresse doet onaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:53

Jaa precies een slechte dag zat ik ook al aan te denken! Maar wel fijn dat het paardje nu niet staat te zweten :)

Viba1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 23:56

Joelle1996 schreef:
Wel een beetje bot hoe ze reageert, maar mischien heeft ze het echt druk waardoor ze niet met een langer bericht kan reageren? Het is jou paard niet (niet hard,bot,gemeen bedoelt) maar ik vind het wel top van je dat je naar stal gaat om de deken om te wisselen! En verder moet je het niet zo aantrekken als iemand bot tegen je doet. Mischien is het helemaal niet zo bedoelt app komt echt heel anders over dan in het echt helaas.

Precies en dat was ook het gene waar ik mee zat, ik probeer alles goed te doen, en het is mijn paard niet en ik wil een goede indruk achter laten. Ben net met dat paard begonnen, en me er niks van aantrekken vind ik moeilijk, omdat ik toch wel die deken moet wisselen terwijl ik ook wel iets beters te doen heb op zaterdag. En idd op app komt alles wel heel anders over! Ik denk dat jullie gelijk hebben dat het zoiets is! Het was gewoon even balen aangezien het echt super goed ging allemaal, vet fijn gereden etc. Krijg je dit weer! :') maar ja.. Gewoon even die deken wisselen en done. Vriendinnen vonden het bijv echt not done en zeiden: gewoon stoppen daar. Vind ik zelf wel erg overdreven vandaar ook dit topic, hoe meerdere hier over dachten. :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 00:02

Vergeet niet teksten kent weinig emotie.

Dus morgen ff bellen.. Praat het uit.

Zou toch zonde zijn dat het nu al stuk loopt om een stom deken misverstandje.

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 00:05

Lastig! Heb zelf zulke situaties ook mee gemaakt toen ik nog andere paarden verzorgden, je wilt het gewoon goed doen. Dus ik snap je helemaal! Niet super aardig, hoe moeilijk is het om er even een smiley achter te zetten inderdaad. Maar ik heb het zelf ook wel is perongeluk. Denk ik later: chips, het komt niet leuk over. Maar dan had ik haast of iets! Maak je vooral geen zorgen, heeft waarschijnlijk niks met jou te maken maar met privéomstandigheden. ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 00:10

Als je de volgende keer zoiets bedenkt dan kun je natuurlijk ook de eigenaresse even bellen om te overleggen. Dat scheelt een hoop onterechte frustratie want je hebt allebei het beste met het paard voor :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 05:43

Bedenk je even dat een paard onder een nat deken, ook al is het 'maar' een eczeemdeken, het erg makkelijk koud krijgt. Het deken zorgt ervoor dat ze veel langer nat blijven en dat ze de vacht niet omhoog kunnen zetten tegen de kou (deken wordt toch best zwaar als het nat is namelijk). De paarden zitten al allemaal in de zomervacht en als het dan ineens weer een fiks stuk kouder is en ook nog regent zijn er genoeg paarden die het daadwerkelijk koud hebben. Ik kan de reactie dus wel begrijpen, ze is geschrokken en maakt zich zorgen om haar paard.

Misschien afspreken dat als er last-minute iets is, jullie niet appen maar bellen/sms'en? Verder zou ik persoonlijk sowieso niet blij zijn als een verzorgster gaat beslissen wat voor deken mijn paard op krijgt zonder overleg, dus ook nog even duidelijk op een rijtje zetten wat je wel en niet mag lijkt me handig.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 06:14

Als je twijfelt over iets de volgende keer even bellen, dan zijn jullie beiden meteen op de hoogte en het scheelt aan 2 kanten frustratie.
Niet gelijk stoppen zo'n enorm drama is het nu toch ook weer niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:45

Ineke2 schreef:
Als je twijfelt over iets de volgende keer even bellen, dan zijn jullie beiden meteen op de hoogte en het scheelt aan 2 kanten frustratie.
Niet gelijk stoppen zo'n enorm drama is het nu toch ook weer niet.

Vind ik ook. Dit is gewoon een communicatiestoornis, volgende keer beter overleggen.Laat je plezier met het paard er niet door vergallen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:24

hoezo bot? jij hebt een foutje gemaakt niet zij.
ze reageert heel luchtig! ze kon ook zeggen 'jeetje dom kind,ga nu naar stal toe!'.
het is jouw fout en ze reageert daar behoorlijk aardig op!

ik snap dat jij het gewoon fout hebt gedaan, maar ik vind het totaal niet bot!!!
ik zou gewoon zeggen 'oh ja sorry, ik zal morgen even naar stal gaan!' het is nou eenmaal jou verantwoordelijkheid wat er met jou verzorgpony gebeurt, jij krijgt haar 3x per week omte rijden en alles goed te doen, als je dan iets fout doet moet jij het weer oplossen: doe alsof het je eigen paard is, dan vraag je ook niet aan een verzorgster of zei de deken erop legt terwijl jij m eraf hebt gehaald.

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:51

Ben ik het niet mee eens ^ als ik een dagje niet kan komen naar mijn paarden en ik vraag mijn verzorgster of zij ze even wilt doen en ze kan, maar zou een verkeerde deken omdoen dan zou ik het niet een ramp vinden. en al helemaal als het bloedheet is en ze de regen deken wisselt in een eczeem deken zou ik dat al beter vinden, en vind ik dat je gewoon aardig kan blijven comminuceren, want zij had mij verkeerd begrepen. Misschien zou ik aardig voorstellen of ze er heen kan gaan eventueel om hem te verwisselen en dat zou ik koppelen aan iets leuks als: mag je ze ook wassen. Maar iedere eigenaresse is anders natuurlijk. :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:11

het heeft geen zin te denken wat ik zou doen, de wil van de eigenaresse daar moet je je aan houden. Gezien de temperatuur hier zou mijn voorkeur ook de exceemdeken geweest zijn. Maar dit soort dingen blijft altijd moeilijk.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:39

anemoonlena schreef:
hoezo bot? jij hebt een foutje gemaakt niet zij.
ze reageert heel luchtig! ze kon ook zeggen 'jeetje dom kind,ga nu naar stal toe!'.
het is jouw fout en ze reageert daar behoorlijk aardig op!

ik snap dat jij het gewoon fout hebt gedaan, maar ik vind het totaal niet bot!!!
ik zou gewoon zeggen 'oh ja sorry, ik zal morgen even naar stal gaan!' het is nou eenmaal jou verantwoordelijkheid wat er met jou verzorgpony gebeurt, jij krijgt haar 3x per week omte rijden en alles goed te doen, als je dan iets fout doet moet jij het weer oplossen: doe alsof het je eigen paard is, dan vraag je ook niet aan een verzorgster of zei de deken erop legt terwijl jij m eraf hebt gehaald.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens.
Ja, het is de TS haar fout dat ze zonder te overleggen besluit om een eczeem deken op te doen ipv de deken die de eigenaresse heeft opgedaan. Ik zou hier ook niet heel blij mee zijn, tenzij mijn verzorgster gewoon had gebeld of dergelijke om voor de zekerheid nog na te vragen of er misschien een reden is dat haar paard een regendeken op heeft. Als de eigenaresse had gereageerd met "jeetje dom kind, ga nu naar stal toe!" had ik persoonlijk als verzorger gelijk heel hard op de rem gestaan want dit is echt niet respectvol en ook totaal niet hoe een eigenaresse hun verzorgster zou moeten behandelen.

Dat het de verzorgsters' verantwoordelijkheid is op haar dagen als er iets met het paard gebeurd klopt, maar voor haar staat nog altijd de eigenaresse. Het is mij persoonlijk ontgaan hoe de eigenaresse precies reageerde toen TS meldde dat het berichtje haar is ontgaan doordat zij geen wi-fi had maar werkelijk, de eigenaresse had terwijl zij de TS vroeg of zij haar paard vandaag misschien wilde verzorgen omdat zij zelf niet kon, ook gewoon iets uitgebreider kunnen uitleggen dat zij er morgen ook niet is en of ze niet de dekens wilde omwisselen. Uiteraard vind ik het nu dan ook netjes als de TS de deken zou wisselen, dit zou ik zelf namelijk ook verwachten als ik écht niet kon en mijn paard neemt risico om kou te vatten.

Ik vind ook dat de eigenaresse niet per se TS hoeft te bedanken. Je doet inderdaad gewoon wat er van een verzorgster verwacht wordt, TS. Als ze er vandaag en morgen niet is, kan het prima zijn dat er in haar privéleven iets gaande is dat nu haar aandacht nodig heeft en misschien niet zoveel gedachte in een appje heeft gezet. Het is gewoon een miscommunicatie, een beetje ongelukkig. Misschien is het goed om eens met de eigenaresse om de tafel te gaan en duidelijke afspraken te maken, wat zij precies van jou verwacht. Het zou inderdaad wel handig zijn als ze de volgende keer last minute een melding heeft, jou even te bellen in plaats van appen. Het lijkt mij handig dat je gewoon duidelijk meldt dat je geen mobiel netwerk hebt.

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:57

Hoi Ts,

Volgens mij heb jij een weloverwogen beslissing genomen met de beste bedoelingen. Eigenaresse is waarschijnlijk heel druk en schiet in de stress omdat ze het gevoel heeft dat ze eigenlijk dan zelf de volgende dag naar stal zou moeten komen om weer dekens te wisselen. Zij had jou beter kunnen inlichten over haar planning in combinatie met weersvoorspelling, jij had haar kunnen bellen bij het maken van de beslissing. Laat haar iig weten dat je geen appjes binnenkrijgt als je niet thuis bent. Zij hoeft je niet uitbundig te bedanken maar 'het probleem' beetje kortaf bij jou neerleggen zou ik persoonlijk nou ook niet snel doen. Dus veel communiceren en dan komt het vast goed.
Wees je ervan bewust dat wat je opschrijft gelezen kan worden en misschien dingen op een verkeerde manier kan verstoren.

(mijn paardje loopt trouwens gewoon vanaf maart al met een dunne exceemdeken en die gaat er niet af bij slecht weer. Ziet er stralend uit ;) maar goed is een IJs dus misschien ander type paard.)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:06

Van beide kanten is iets te zeggen. Zij had waarschijnlijk kunnen zien dat jij je appje niet gelezen had en had voor de zekerheid kunnen bellen. Jij had haar kunnen bellen of het goed was dat je de exceemdeken op zou doen.
Maar hoe dan ook, jij hebt het met de beste bedoelingen gedaan. Wel begrijp ik dat zij even een probleem had en jou vroeg morgen de deken te wisselen. Jij hebt immers per ongeluk de verkeerde op gedaan.

Het lastige is dat je appjes op verschillende manieren kunt interpreteren. Je kan dit appje zeker op 3 verschillende manieren lezen .... vriendelijk, geïrriteerd of zelfs boos. Het is net hoe je het leest en als je wat onzeker bent en je wat twijfelt, dan interpreteer je zo'n appje al snel als kortaf of geïrriteerd.
Dat is het nadeel van deze manier van communiceren.

Rij morgen even langs haar of bel haar morgen op en leg uit dat je je er rot bij voelt en spreek het uit!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:39

Lastig verhaal. Ik vind het alleen niet heel slim van je om dit openbaar op Bokt te delen. Er zitten een heleboel paardenmensen op Bokt en ik zou als eigenaar van jouw verzorgpaard not amused zijn als ik dit tegen zou komen.

Je kan het namelijk ook anders zien. Jij krijgt een extra dag om met het paard bezig te zijn, buiten je andere dagen om. Vervolgens maak jij een fout door de verkeerde deken op te leggen terwijl het erg slecht weer kan worden. Daar moet je niet een al te groot probleem van maken. Ik neem aan dat als jij écht niet kan dat er vast iemand op stal is die even die deken er af kan halen.

Ik zou even hele duidelijke afspraken maken met haar. En haar ook vertellen dat jij afhankelijk bent van WiFi dus vragen of ze je een SMS wilt sturen als er iets anders moet dan anders. Het is natuurlijk handiger als je eerder weet dat ze er 3 dagen niet gaat zijn.

En, houd er rekening mee dat zij haar kostbare paard aan jou beschikbaar stelt zodat jij plezier kan hebben, kan rijden etc. Natuurlijk is een dankjewel altijd fijn maar je moet er niet vanuit gaan dat zij jou de hemel in prijst. In feite zijn jullie een samenwerking aangegaan, je doet beide iets voor elkaar.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:09

Ik zou even bellen. Vooral in dit soort situaties, waarin er snel misverstanden kunnen ontstaan. Appen, texten, e-mail, sms: het zijn allemaal communicatiemiddelen die misverstanden enorm kunnen opblazen, meestal onbedoeld, maar voor je het weet heb je enorme ruzie.

Ik heb vriendschappen op die manier kapot zien gaan. Doordat mensen niet meer belden, maar alleen appten, en een klein misverstand steeds groter en groter werd. Dus zoals veel anderen hierboven al zeggen: even uitpraten en klaar. Dan zit je ook niet meer met dat rottige gevoel.