Op 17-jarige leeftijd, op Oudejaarsavond dan nog wel, besloot ik vrolijk mijn paard nog even hooi te gaan geven.
Net toen ik 1 voet op mijn hooizolder zette, besloot de ladder weg te glijden en lag ik 2 seconden later plat op de grond.
Resultaat: 2 gebroken rugwervels.
6 maanden en heel wat revalidatie later stapte ik terug op mijn oude engelse volbloed merrie voor stapritjes.
Paard ging op pensioen en ik kocht een rasachte Maflinger merrie.
1 van de eerste keren dat ik met haar reed was maart 2012. Ik stapte uit met losse teugel, keek naar de instructrice links, paard schrok en ging er met een rotvaart vandoor naar rechts.
Ik viel en de ambulance pikte me nog een keertje op.
Resultaat: dezelfde 2 wervels gebroken en een 3de kreeg ik cadeau.
September 2012: auto rijdt me aan terwijl ik in de auto zit, hij was in fout (ik stond geparkeerd en hij knalde met een rotvaart in mijn voorkant): resultaat: alle gebroken wervels scheuren nog eens lekker door.
Toen heb ik lange tijd niet meer op mijn paard durven stappen.
Sinds januari heb ik echter een nieuwe drive gevonden. Paardlief wandelt graag buiten,
maar op buitenrit heb je natuurlijk ook draf en galop nodig.
Dus hoppa, goede instructrice onder de arm genomen en gaan met die banaan!
Nu heb ik al 2 rijlesjes achter de rug en zat ik alweer 10 keer op mijn paard voor korte stapritjes met wat drafstukjes en eerlijk is eerlijk, ik doe dat niet slecht

Het enige waar ik altijd bloednerveus voor ben is het opstappen.
Ik wil over een uurtje met paardlief beetje gaan hobbelen en ben nu zo zenuwachtig dat mijn hart voelt alsof het straks gaat stil vallen.
Paardlief is echt heel braaf, luistert, houdt rekening met mij, maar blijkbaar sluimert er nog heel wat.
Ik rij met een cap en airbag vest. Ik durf ook gerust rijden, enkel de periode voor mijn billen zich in het zadel nestelen is enorm spannend voor mij

Iemand hier nog last van gehad?
Zo ja, gaat het ooit over?
Maar niks dat de nodige yoga niet kan oplossen 
Denk zelf dat je angst ook weer moet wegslijten naarmate je weer meer vertrouwen krijgt. Maar ik begrijp je volkomen!