Paard te mager

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Paard te mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 16:02

Hallo allemaal :D

( ik open een nieuw topic want die andere kan ik niks in vinden :o )

Ik heb sinds 2 jaar een nieuw paard bij onze kudde , hij is nooit te mager geweest en heeft ook geen ziektes of wat anders gehad. Alleen nu is hij veelste mager .

Voeding :

3 schep sportsfit ( schep zijn van die bekertjes van ikea)
3 schep 18 plus
en onbeperkt hooi.
vanaf vorige week staat hij vanaf 11.00 buiten op het gras en gaat om 19.00 weer naar binnen.

Is ontwormd en heeft dus geen wormen.
Gebit is laatst nog gecheckt en is goed.

Zou ik hem andere voeding geven of hebben jullie nog tips wat een oorzaak kan zijn.

Alvast bedankt :Y)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:06

Ik zou hem even de tijd geven op gras( 1 of 2 weken), vaak vetten ze dan wel weer aan.
Gezien het 18plus voer neem ik aan dat hij al wat ouder is, die komen wel vaker mager de winter uit, zeker als ze net flink verhaard zijn.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 16:08

Gillbo schreef:
Ik zou hem even de tijd geven op gras( 1 of 2 weken), vaak vetten ze dan wel weer aan.
Gezien het 18plus voer neem ik aan dat hij al wat ouder is, die komen wel vaker mager de winter uit, zeker als ze net flink verhaard zijn.

Hij is eigenlijk pas 13 maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat hij van 18 plus ook zou aankomen . ( krijgt hij nu 3 weken ). Maar hij word wel altijd iets mager in de winter maar nooit zo erg . :o .

lin_

Re: Paard te mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:10

Die van mij krijgt pavo speedybite. Is het enige waar hij beetje dikker van wordt. Heb echt alles al geprobeerd. Mijn paard is ook verder helemaal gezond.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 16:12

lin_ schreef:
Die van mij krijgt pavo speedybite. Is het enige waar hij beetje dikker van wordt. Heb echt alles al geprobeerd. Mijn paard is ook verder helemaal gezond.

Dankje voor de tip! ik zal eens gaan kijken :D

marlouv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:45

Misschien kan je de dierenarts vragen om tips.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:53

Mijn jonge paard was ook steeds erg mager. Erg mager uit opfok gekomen :( last van haken en daarna aan het werk.
Ben nu 2 weken aan het bijvoeren met Meal van Dommelsche watermolen 1 kg per dag waar je slobber van maakt. En ook gelijk, hoeft dus niet te weken, kan geven. En 1,5 biks van zelfde merk.
En ik zu na 2 weken al enorm verschil.

Erg fijn voer en prettig bedrijf. Had gemaild en werd dag later al terug gebeld voor voeding advies. Betaal voor zak 25 kg van dat meal € 17,-

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:57

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:42

Omdat er inderdaad zoals hierboven genoemd een centraal topic is over dit onderwerp, sluit ik dit topic. TS, je kunt het centrale topic doorlezen en daar je vragen stellen hierover.