Eigen pony en gescheiden ouders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peachyparis

Eigen pony en gescheiden ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 05:23

Haii allemaal, wie kan mij helpen?
Mijn ouders zijn gescheiden en ik rijd bij mijn vader, waar ik in de weekenden ben. Daar 'werk' ik ook op een stal daar, en nu heb ik dat geld opgespaard en kan ik mijn grootste droom waarmaken; een eigen pony kopen! *\o/*
Nu is het zo dat mijn moeder wel weet dat ik rijd enzo, maar zij en mijn stiefvader houden niet echt van paarden en de laatste keer dat ze me hebben zien rijden was ongeveer 6 jaar geleden. Ik heb het nu met hen overlegd maar ze weten niet of ik wel klaar ben voor een pony.. In die tijd is er natuurlijk ontzettend veel veranderd en iedereen op stal vraagt ook al waarom ik nog geen eigen pony heb. Wat kan ik doen om ze te overtuigen? Hebben jullie tips?

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 05:50

Misschien kan je eerst een pony leasen op de stal waar je werkt of op een manege.
Zo kunnen je ouders zien of je de zorg en verantwoording van een eigen pony aan kan en je weet zelf ook gelijk waar je aan toe bent

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 05:54

Als je de zoekfunctie gebruikt kun je hier veel over lezen kwa tips.

Maar, je zegt dat je hebt gespaard. Wie gaat de maandelijkse kosten dragen? Op een gegeven moment is het potje op en wat dan. Wie gaat de pony doen als je bij je vader bent? Of bij je moeder? Hangt ervan af waar je de pony zet natuurlijk.
Ik denk dat je eerst dit soort dingen moet gaan bekijken en gaan uitzoeken voordat je een pony aanschaft, grote kans dat je moeder het dan ook een verantwoordelijker idee vind.

En niks van de mensen op je stal aantrekken, sommige hebben een paard al op hun 7e, andere pas op hun 40e. Leeftijd en ervaring zegt daarin weinig. Het is altijd maar de vraag of je het kan onderhouden :j

sardientje

Re: Eigen pony en gescheiden ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:10

verzorgpony? bijrijdpony? lease pony?
er zijn nog zo veel andere opties dan alleen een eigen pony.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:48

Maar je bent pas 13 jaar.
Dan kun je misschien wel een pony kopen, maar daarna moet ook elke maand betaald worden voor de stalhuur, smid, lessen, dierenarts etc.

Je ouders zijn sowieso nog jarenlang verantwoordelijk voor je.
Maar als je ouders het prima vinden dat er een pony komt, en ze kunnen het betalen, dan is er toch geen probleem?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:01

Je bent alleen in de weekenden bij je vader, zou je dan ook alleen in de weekenden naar de pony kunnen?

peachyparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 07:18

Barbet schreef:
Maar je bent pas 13 jaar.
Dan kun je misschien wel een pony kopen, maar daarna moet ook elke maand betaald worden voor de stalhuur, smid, lessen, dierenarts etc.

Je ouders zijn sowieso nog jarenlang verantwoordelijk voor je.
Maar als je ouders het prima vinden dat er een pony komt, en ze kunnen het betalen, dan is er toch geen probleem?

Ik heb het met mijn ouders al gehad over de kosten en zij willen de stalling, dierenarts, smid, etc. betalen (dus de maandelijkse kosten) :j Het zit hen alleen in de grote verantwoordelijkheid dus

peachyparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 07:19

Bambolina schreef:
Je bent alleen in de weekenden bij je vader, zou je dan ook alleen in de weekenden naar de pony kunnen?

Nee, dan neem ik de pony bij mijn moeder en kan er in de weekenden een vriendin van mij heen :j

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:28

Ik denk dat je beter nog even kunt wachten. Je bent 13, zit net op de middelbare en je zegt juist in de weekenden niet naar de pony te kunnen. Dat worden juist de momenten waarop je tijd hebt en dus is dat zonde.
Ik denk dat je beter een lease pony bij je vader kan zoeken.