Shetlander erbij kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Shetlander erbij kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 17:15

Ik zit al een tijdje te spelen met het idee om er een Shetlander bij te kopen.
Voornamelijk als weidemaatje voor mijn paard, gezien ze nu altijd maar alleen in de weide staat op de pensionstal, maar ook omdat het me leuk lijkt te gaan mennen ermee.

Heb alleen mijn twijfels. Gezien ik het nu al soms krap aan heb met de tijd die ik voor mijn paard zelf heb. Meestal 5 x per week ga ik rijden.

Ben ik bang dat ik er misschien te weinig mee zal doen, maar vind het ook sneu nu dat mijn paard alleen staat. (ze heeft wel een buur,maar er zit wel een draad tussen)

Hoor graag jullie mening wat nou verstandig is om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:19

Ik heb ook een shet waar ik eigenlijk weinig mee doe. Hij was gekocht als maatje voor mijn paard en ik zou met hem gaan mennen. Alleen vond ik destijds niemand die hem wilde opleren en door omstandigheden ben ik ook snel mijn zoektocht gestaakt. Hij kan aan de longe lopen en hij is gek op knuffelen en kinderen. Dus heeft hij nu een loopbaan als knuffel voor mij en al wie in hem geïnteresseerd is.
Hij is gelukkig en mijn paard is ook gelukkig met zijn vriendje. Als het financieel lukt, zou ik het gewoon doen.

Mandy_89

Re: Shetlander erbij kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 17:52

Financieel is het prima te doen. Dus dat is geen probleem

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:36

Misschien zou je dan eventueel een verzorger ervoor kunnen zoeken? Ik kom ook nauwelijks meer bij mijn Shetlander. Ben veel te druk met mijn haffie. Gelukkig heeft ze een super verzorger die veel met haar wandeld :)

Malinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:40

Als het kan doen! Paaden hebben veel aan elkaar en zo'n kleine (knuffel) rakker is altijd leuk. Mocht het toch te tijdrovend zijn kan zoals hierboven gezegd een verzorgster ook.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:43

Gewoon doen :) Stuk leuker voor je paard.

Onze paarden staan 99 v.d. 100 keer te niksen en ze hebben nog nooit aan de bel getrokken ;) Volgens mij vinden die het prima zo.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 20:05

Nu nog mijn vriend over zien te halen. Hij doet er moeilijk over (kost hem niets, ik betaal het van mijn eigen inkomen) dus eigenlijk heeft hij er niets over te zeggen.