zweep mishandeling of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noaXmickey

zweep mishandeling of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 13:39

een zweep
tuurlijk kan het mishandeling zijn als je er verkeerd gebruik van maakt kijk maar naar dit filmpje!
mijn mening: het kan wel mishandeling zijn maar sommige mensen kunnen gewoon echt niet normaal met een zweep omgaan, je moet je paard wel soms een tik op de hals of tegen de kont/buik geven als ze niet normaal doen!
Wat vinden jullie van zwepen? *\o/* /3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-16 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpje verwijderd

Arabier

Re: zweep mishandeling of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:11

haha noo

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:14

Haha dat filmpje vind ik ma niks.

Ik had haflinger en in galop altijd super gemeen. Bokken om je af te krijgen (zadel alles lag goed en zat goed) toen heb ik 1 keer met een hand teugels gepakt en toen ze bokte op dat moment een mep op dr billen gegeven.

Toen was ze braaf. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:15

Wat is nou precies je punt?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:15

Is het een filmpje van jezelf?
Tja wat vindt ik van zwepen. Gebruik hem zelf ook weleens. Grotendeels toch meer als aanwijs stok of om wat bij te tikken. Maar echt mee meppen probeer ik toch te voorkomen want daar is het niet voor. Maar die fout hebben we waarschijnlijk allemaal wel een keer gemaakt dat we te hard inkomen en daar achteraf spijt van hebben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:16

Nee een zweep hoeft niet zielig te zijn.

Maar wat deze ruiter allemaal aan het doen is vraag ik me wel af.
Die krijgt met haar geklungel elk braaf paard nog vervelend.

Janinevv

Goof schreef:

Oh mijn punt?
Als je op juiste manier gebruikt niet erg maar je moet niet constant blijven slaan dan vind ik het niet erg

Arabier

Goof schreef:

ze maakt gewoon een leuk discussie forum

celine_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:18

Een zweep is bedoelt om je paard te corrigeren, en dan bijv. een klein tikje achter je been als die niet goed reageert, en als die echt een keer vals is een keer een hardere tik. Van in elkaar slaan is nog nooit een enkel paard beter geworden.

Zoals het meisje op dat filmpje de zweep gebruikt heeft absoluut geen meerwaarde, en is alleen maar hartstikke sneu voor het dier. Been er in en naar voren was een stuk betere oplossing geweest.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:28

Ik weet niet wat dat meisje op het filmpje wilde bereiken, maar ik gebruik zelf een zweep om mn paard af en toe even erbij te houden. Hij kan soms wat lui zijn en dan geef ik m wel een tik zodat ie weer oplet.
Dus mijn mening? Als je er normaal mee omgaat is er niets aan de hand.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:42

ben en blijf van mening dat je bit, zweep en sporen zo hard zijn als je ze zelf maakt.
dat filmpje... tja wat ik daar over moet zeggen...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:46

Het filmpje heeft niks met zweepgebruik te maken, maar met een amazone die maar wat aanprutst op een onvriendelijke manier.

Waarom vindt jij het wel goed om een paard met een zweep op de buik te slaan, zoals jij zelf schrijft?
Als een paard niet normaal doet...dat komt meestal door de persoon die met het dier omgaat.
En slaan op de buik is dan sowieso niet de goede manier.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:46

Ik vind dit filmpje eigenlijk geen correct filmpje voor een discussie voor zweepgebruik in het algemeen..

deze ruiter is enorm aan het klungelen..

als je in deze situatie al een zweep wilt gebruiken, is dat alleen correct om het voorwaards op te lossen.. dus been erbij.. duidelijk been erbij, geen reactie en toch omhoog, tik achter bij.. een paard dat voorwaards is, kan minder makkelijk omhoog.

ik ben het wel met Goof eens op zich..
Dit is niet echt een discussie topic, maar meer een topic om dit specifieke voorbeeld aan de kaak te stellen.. Weet dit meisjes eigenlijk dat je dit filmpje plaatst?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:47

De zweep is pas zielig als die misbruikt word. Liever een klein tikje dan 20 keer hard been. (als het paard natuurlijk niet naar de eerste twee keer been luistert.)

Spoiler:
Dat kanaal van dat filmje is ook bijzonder. :=