tips bij het springen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ambertjeluna

tips bij het springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 19:40

hier ben ik weer ;)

ik rij al 5 jaar paard en ben nu begonnen met springen. hebben jullie tips voor me? ik weet al zelf dat ik meer snelheid moet maken als ik naar de sprong ga en dat soms mijn voeten niet helemaal goed zitten :')
ps. dit is de 2de keer dat ik gesprongen had :D

sorry voor de slechte gsm kwaliteit

https://www.youtube.com/watch?v=Ua-dw6b ... e=youtu.be

Urielle

Re: tips bij het springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:42

RT-V -> YRT

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:44

Probeer meer mee te geven, nu blijven je handen bijna op dezelfde plek en lijken zelfs wat op de hals af te steunen. Veel plezier en goed dat je om tips vraagt.

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:47

Probeer je teugels niet te lang te houden, zoek verbinding. (Dat klinkt echt heel professioneel, ik ben zelf ook nog maar 13 hoor :+ _O- ) En inderdaad meer meegeven en niet op de hals steunen! Succes en nog veel plezier met het springen :)

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:47

Probeer niet teveel voorover te gaan zitten voor de sprong. Als je paard dan opeens weigert, lig je op de grond.
En verder inderdaad iets meer doorrijden voor de sprong. Vergeet ook niet goed door te rijden na de sprong.
Verder zag ik dat je de bocht maakte en een paar meter voor de sprong aagaloppeerde. Het is beter om dat al op tijd voor de bocht te doen.

Voor de rest gewoon lekker veel oefenen, dan wordt het vanzelf beter.

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 20:27