Lansiers & Bokkenrijders op Hippinkster!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rider

Lansiers & Bokkenrijders op Hippinkster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 18:46

Afgelopen weekend was Showteam Langenort aanwezig op het Hippinksterconcours. :) Hier wat foto's, gemaakt door Herman Severein.

Zaterdagavond zouden we eigenlijk een vuurshow geven, helaas was er door de warme week daarvoor een code oranje afgegeven, waardoor de brandweer geen toestemming wilde verlenen. -O-

Last minute hebben we dus ervoor gekozen een andere show op te voeren, Napoleons Rode Lansiers. Voor de schimmel was het zijn eerste show ooit en dan meteen in het donker.

Afbeelding

Afbeelding

Maandag hebben we twee keer onze show "Bende van de Bokkenrijders" opgevoerd. Omdat het inmiddels geregend had mochten we hier gelukkig wel vuur gebruiken. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maureen95

Re: Lansiers & Bokkenrijders op Hippinkster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:51

WOW. Elke keer als ik weer een topic van jullie zie klik ik hem gelijk aan om de foto's te bekijken!

Wat enorm gaaf zeg! En wat zijn de paarden rustig zo met dat vuur :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 00:18

Ik heb beide shows gezien! :j Was erg mooi! Idd wel jammer dat het vuur Zaterdag niet mocht, was vast nog indrukwekkender geweest in het donker, maar goed wel begrijpelijk natuurlijk.. En ondanks dat was het beide dagen mooi om te zien! +:)+

Dat het de eerste keer was voor het schimmeltje had ik niet verwacht! :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 00:27

Vuur in het donker was inderdaad nog spectaculairder geweest, maar mooi dat jullie zo'n breed repertoire hebben dat jullie gewoon kunnen wisselen tussen de acts. :)

Wat ik me afvroeg is wat het idee eigenlijk is achter de tuigage? Gaan jullie voor historisch correct of gewoon wat maar leuk lijkt? De uniformen zien er namelijk wel strak uit, maar de hoofdstellen gaan van Spaans naar Hongaars etc.

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:03

Dit ziet er zo gaaf uit! Als jullie een keer in de buurt zijn kom ik kijken, ik ben fan! En mooie foto's!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 13:05

Maureen95 schreef:
Wat enorm gaaf zeg! En wat zijn de paarden rustig zo met dat vuur :)

Thanks! We trainen gericht op de rust erin houden, zelfs met extreme dingen. Zeker met vuur werken moet voor de paarden gewoon relaxed en stressvrij zijn. :)

@ Daphne: Tof dat je de shows beiden gezien hebt! Spartacus (de schimmel) deed het echt onwijs goed, vooral omdat hij de routine van de Rode Lansiers show nog niet kende, aangezien we niet verwacht hadden die op te moeten voeren, haha.

xyzutu2 schreef:
Wat ik me afvroeg is wat het idee eigenlijk is achter de tuigage? Gaan jullie voor historisch correct of gewoon wat maar leuk lijkt? De uniformen zien er namelijk wel strak uit, maar de hoofdstellen gaan van Spaans naar Hongaars etc.

Voorop gesteld moeten de paaden comfortabel kunnen werken, dus als een historische replica dat in de weg staat kiezen we voor een andere oplossing. De richtlijn is wel zo historisch mogelijk. :)

De zadels zijn portuguesa type, dus die passen qua opbouw in beide tijdperken, alleen reden Lansiers op een ander type zadel (Curassiers bijvoorbeeld reden wel op een opbouw die vergelijkbaar is met Portuguesa, alleen dan van tan leer). Lansier zadels willen we tzt graag nog eens laten maken, maar naast dat dit vrij prijzig is, is het moeilijk om een zadelmaker te vinden die zich hier aan kan wagen.

De hoofdstellen met het gekruiste kopstuk zijn Napoleontische replica's en ook correct voor de uitbeelding (Rode Lansiers waren deel v/d Keizerlijke Garde en hadden dus messing gespen en versieringen i.t.t tot linie cavalerie). Hongaarse hoofdstellen zie je in de 18e en 19e eeuw veel, ook in deze streken, waarschijnlijk door oost-Europese invloeden op de cavalerie (Huzaren bv reden ook met kozakkenzadels).

Het idee van de Bokkenrijders is dat het een beetje een samengeraapt zootje moet zijn, één of andere landelijke pauper zou natuurlijk zelf geen hoofdstel met schalanken gehad hebben (die werden vooral gebruikt door hoge officieren en adel) maar ach, als struikrover steel je toch alles bij elkaar en je tuig en paard dus vast ook wel. :+

Spaanse hoofdstellen zijn op zich qua vorm wel geschikt, alleen die vliegen fringe voorop heb ik nog niet echt op afbeeldingen gezien. Omdat Spartacus nog maar kort bij het team is heeft hij nog geen eigen spullen, en voor een eerste show vonden we het prettiger hem met zijn vertrouwde tuigage te laten lopen.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:06

Gaaf weer om te zien zeg!!
Maar de schimmel is dus nieuw? :) Hij doet t goed voor z'n eerste keer! Is dat de vervanger van Faust?

Gaat jouw Portugees ook mee doen uiteindelijk? :D

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:09

Ziet er weer gaaf uit, mooie foto's ook !

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:11

Prachtig! Vind het heel leuk met de maskers en ik had hier graag bewegend beeld van gezien! (Had er eigenlijk ook wel bij willen zijn, wat moest dat een beleving zijn. :o )

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 13:17

WiskyBokjes schreef:
Gaaf weer om te zien zeg!!
Maar de schimmel is dus nieuw? :) Hij doet t goed voor z'n eerste keer! Is dat de vervanger van Faust?

Faust liep vorig jaar mee i.v.m een blessure van een ander paard, hij is van een aspirant-ruiter dus wie weet zien we hem in de toekomst weer meelopen. ;)

Spartacus is van de zomer samen met mijn Portugees uit Portugal gekomen, als 'volgende generatie" zeg maar. De Criollo's beginnen een dagje ouder te worden en het is erg lastig/duur om aan nieuwe Criollos te komen. De Europese fok is beduidend minder goed dan de Argentijnse, vinden wij.

Ook hebben de Luso's wat meer aanleg voor hoge school dingen en dat vinden we voor het team ook wel interessant.

Citaat:
Gaat jouw Portugees ook mee doen uiteindelijk? :D

Dat is wel de bedoeling, maar hij is wat minder evenwichtig dan de schimmel en een stuk heter, dus ik wil hem dit seizoen nog geven om gewoon rustig aan door te groeien. Gisteren wel voor het eerst in harnas erop gereden en dat ging goed. :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:26

Wat ontzettend gaaf zeg!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:18

Heel gaaf! :))

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:00

Wat vind ik het, na het zien van deze foto's, toch jammer dat ik dit jaar niet naar deze geweldig show kon komen. Heb vorig jaar erg genoten en helaas na kijken op jullie kalender geen shows gevonden waar ik naar toe kon (ook ivm de afstanden soms) Maar deze show hadden we wel uitgezocht. Helaas door ziekte van mijn moeder het moeten laten schieten. Ook mijn moeder vond het heel jammer want ook zij (en trouwens ook mijn stiefvader) hadden genoten vorig jaar.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:04

Gaaf zeg!!

LimitedMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:04

Wauw, wat gaaf! Jullie hebben er een nieuwe fan bij :o

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:53

Ik geniet elke keer weer van jullie foto's echt geweldig!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:05

Gaaf zeg! Zou jullie graag eens live wilen zien!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:47

Gaaf zeg! Geven jullie nog meer shows dit jaar?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:51

Echt te gek <3

Orlando2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:01

Gaaf!!! {:} {:}

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:03

Wat gaaf zeg! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:05

Als jullie nou eens op Horse Event optreden. :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:26

Bellatrix schreef:

Dat geeft nog meer redenen dat ik vrijkaartjes krijg :))

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 17:50

Thanks allemaal! *\o/*

Aniek1985 schreef:
Gaaf zeg! Geven jullie nog meer shows dit jaar?

Hopelijk wel! Alle nieuwe shows komen hier in onze agenda te staan.

Bellatrix schreef:

Haha, wij willen wel hoor! :D Als alle Bokkers die ons op HE willen zien dat nou even aan de organisatie daar laten weten.... :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:57

Kan ook vanuit Bokt, een kennismakingsclinic ofzo. _O-