Ik ben aan het denken over het aanschaffen van een paard, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Zelf ben ik 14 jaar oud, en ik rijd paard sinds mijn vierde. Door de week rijd ik bij familie en train ik twee lieve paardjes

Ik heb nu zes jaar les gehad op een manege.
De paarden die ik rijd zijn allebei niet te braaf, maar ook niet te wild; dit vind ik het perfecte karakter voor een mogelijk toekomstig paard.
Ik heb een paar eisen gesteld:
Ik ben 1,68 en zoek daarom een E-pony of een klein paard.
Ik ben helemaal verliefd op bonte paarden (bijv een paint), dus ik wil ook het liefst een bont paard.
Ik wil het liefst een jaarling of een tweejarig paard kopen, die ik dan zelf in kan rijden met hulp van mijn familie.
Ik heb een redelijk gericht idee van wat ik wil, maar heb een beperkt budget en sta daarom ook open voor andere opties.
Daarbij vraag ik me ook af wat een gemiddelde prijs is van een recreatiepony van 1 of 2 jaar oud.
Ik heb op het internet gelezen dat voor recreatiepaarden de gemiddelde uitgave per maand €400 euro is. Klopt dit, of is dit te weinig?
Ik heb zo veel vragen en weet daarom ook niet zeker waar ik aan wil beginnen en of ik dat wel wil doen (ivm uitgaves). Ik weet zeker dat ik er de tijd voor heb, want ik besteed op het moment dagelijks ongeveer 3 uur op stal, en heb vaak nog veel tijd over om niks te doen als ik thuis kom.
Kan iemand me tips geven waar ik op moet letten, en wat het slimst zou zijn om op dit moment te doen?
Heel erg bedankt