Vreemde angsten op stal of te paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Vreemde angsten op stal of te paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 16:49

Ja, hebben jullie die ook wel eens?

Ik heb zelf een rare angst dat wanneer ik in de binnenbak rijd elk geluidje lijkt op
de sproeiers die aan gaan... Ik zou me alsnog zo wezenloos schrikken terwijl ik er op een vreemde
manier toch op voorbereid ben... Het slaat nergens op! Maar het is een vreemde angst van mij :')
Denk er per ritje toch wel 2 keer aan ofzo.

Nouja, wie heeft nog meer van die rare dingen?

AlwaysH

Re: Vreemde angsten op stal of te paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:54

Ik ben op stal altijd bang dat paarden in de kont van Raymond bijten terwijl ik het nog nooit heb meegemaakt.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:00

Dat van die spoeiers is ook echt zo'n dingetje wat soms door mijn hoofd schiet, vooral omdat hij bij ons op stal wel eens aangegaan is toen iemand aan het rijden was. :')

Ik ben sowieso altijd heel gefocust op wat er om me heen gebeurt. Té gefocust, waardoor ik mezelf angst zit te praten.
De vreemdste angst is denk ik dat ik vrij vaak bang ben dat er straks ineens een hele harde knal klinkt tijdens het rijden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 17:06

AlwaysH schreef:
Ik ben op stal altijd bang dat paarden in de kont van Raymond bijten terwijl ik het nog nooit heb meegemaakt.

ja vreemd he? dat je het niet meegemaakt hoeft te hebben en toch bang kan zijn voor iets..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 17:08

xBontfire schreef:
Dat van die spoeiers is ook echt zo'n dingetje wat soms door mijn hoofd schiet, vooral omdat hij bij ons op stal wel eens aangegaan is toen iemand aan het rijden was. :')

Ik ben sowieso altijd heel gefocust op wat er om me heen gebeurt. Té gefocust, waardoor ik mezelf angst zit te praten.
De vreemdste angst is denk ik dat ik vrij vaak bang ben dat er straks ineens een hele harde knal klinkt tijdens het rijden.

omygod zeg dat niet... Zeker met een timer-systeem of niet? waaah verschrikkelijk

Oh nee verder kan d'r een kanon af gaan bij mij, het is echt heel specifiek die sproeiers.
Ik herken het wel hoor, ik had dat vroeger ook, maar toen was ik in het algemeen genomen wat banger dan nu. Voor mij is het grote verschil dat ik nu me focus op het trainen van het paard en meer met een doel rijd. Dan heb ik eigenlijk geen 'tijd' om op mijn omgeving te letten. (behalve de sproeier dan :P )

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:09

xBontfire schreef:

Knallen ken ik ook ja!
Of bang zijn dat als iemand langsloopt zijn zadel over de bak rand of deur heen gooit terwijl ik met het schrikkerigste paard van Nederland langsdraaft :')
En bedankt! :P

@leenaliefje, ja heel erg vreemd! Net als de angst dat je paard iets doet wat je paard nooit doetx)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:05

ik ben soms opeens bang dat m'n pony over het hek met mij erop springt en naar wieweetwaar rent :P t is namelijk iets wat best 'kan gebeuren'

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:09

Dat ie geen bocht maakt maar rechtdoor gaat door de omheinig. Slaat nergens op, heeft ie nooit gedaan.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:11

wauw jorretje daar herken ik mezelf ook enorm in haha

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:31

jorretje schreef:
Dat ie geen bocht maakt maar rechtdoor gaat door de omheinig. Slaat nergens op, heeft ie nooit gedaan.

Paard van een vriendin van mij is dus zowat door de bakrand heen gesjeesd. Beestje was niet te stoppen dus ze dacht stilzetten tegen de bakrand. Beestje wilde er dus dwars doorheen. Dat is het dier uiteindelijk niet gelukt.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:36

Dat mijn paard iemand anders of hun paard raakt tijdens onze rodeo ritjes in de groepsles, omdat ik geen reactie krijg op mijn been. Een van de redenen dat ik met momenten moeite heb om consequent te blijven rijden. Het zou toch maar is gebeuren brrr de gedachte alleen al.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:52

leestmee schreef:
jorretje schreef:

Paard van een vriendin van mij is dus zowat door de bakrand heen gesjeesd. Beestje was niet te stoppen dus ze dacht stilzetten tegen de bakrand. Beestje wilde er dus dwars doorheen. Dat is het dier uiteindelijk niet gelukt.

:')

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:53

Ik ben eigenlijk het meest oplettend of ze nie op mn tenen gaan staan haha. Voor de rest ben ik nergens bang voor :D

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:01

Dat er heel groot (landbouw)verkeer voorbij rijdt. :')
Paard is eigenlijk wel 99% bomproof maar die grote gevaartes, daar heeft ie 't niet op.
Bak ligt langs een relatief rustige weg, maar wel met landbouwverkeer op z'n tijd.
Dat is het enige waar ik altijd een beetje huiverig voor ben met rijden! Want dan is het een draai van 180° en in volle vaart ervandoor, helluup :')

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:42

Ik ben altijd bang dat de stalhond in ene de bak in vliegt (dat doet ie namelijk ook). Hij doet verder niks, maar hij komt altijd als een tornado binnenzetten als je hem niet verwacht :=

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:52

Ik ben altijd bang dat als ik in galop een volte maak dat me paard dan uitglijd of als ik op de weg moet ook uitglijd. :(

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:57

ooh mijn pony is altijd zo'n draak, als ik langs de weg rijd dan word ik zenuwachtig als er een auto van achter aan komt... ben altijd zo bang dat ze trapt ofzo of dat ze ervoorspringt omdat ze heel erg met haar kont naar buiten gaat lopen bij het aan horen komen van een auto... en dan heeft ze opeens bermangst en durft ze niet in de berm te gaan lopen

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:26

Ik heb in de manegeles wel eens meegemaakt dat de eigenaar na de kerst tijdens onze les de kerstbomen van het dak ging halen. Alle paarden in paniek.. maakt nogal veel geluid. :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:51

Enkele chinookhelikopters die heel laag overvlogen.....

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:00

Als ik rondje park doe is er een stukje vlak langs voetbalveld, wel met groot hoog net aan die zijde om de ballen op te vangen. Gelukkig maar wat soms zijn er van die mensen die het grappig vinden ballen naar ons te trappen..
Hoewel nooit gebeurd ben ik elke keer wel bang dat die bal over dat net tegen ons aan komt. Elke keer toch wel wat gespannen als ze daar bezig zijn :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:18

leeneliefje schreef:
Ja, hebben jullie die ook wel eens?

Ik heb zelf een rare angst dat wanneer ik in de binnenbak rijd elk geluidje lijkt op
de sproeiers die aan gaan... Ik zou me alsnog zo wezenloos schrikken terwijl ik er op een vreemde
manier toch op voorbereid ben... Het slaat nergens op! Maar het is een vreemde angst van mij :')
Denk er per ritje toch wel 2 keer aan ofzo.

Nouja, wie heeft nog meer van die rare dingen?

Is bij mij een keer gebeurd met longeren.. was een bijna dood ervaring :+

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:32

Ik ben altijd bang dat ze trappen wanneer ik erachter loop. En dat terwijl ze beiden nog nooit getrapt hebben of iets in die richting :')

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:18

Als het heeft gesneeuwd en er ligt een laag sneeuw op het golfplaten dak van de binnenbak. Ik kan gewoon niet fatsoenlijk rijden. Zit constant als een paniek aapje op het paard omdat ik bang ben dat die plakken sneeuw van het dak schuiven (En dat gaat met een kabaal) . Paardje geeft er eigenlijk niks om , gooit een keer z'n hoofd omhoog ofzo, ik daarentegen zit bijna schrik me helemaal dood

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:03

Ik denk altijd dat mijn paarden dood zijn als ze eens liggen te slapen.
Alle arme dieren worden hier dus direct overeind gehaald als ze plat liggen. Zowel op stal als op de weide. Eenmaal meegemaakt dat ik een paard dood heb gevonden, en nu ( natuurlijk onlogisch) durf ik ze gewoon niet te laten liggen en check altijd en haal ze eruit omdat ik het een naar iets vind qua zicht.
Wel sneu voor de arme paarden, nooit eens volledig lekker plat hier als ik ze zie :+

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 18:33

Mijn grote angst is werkelijkheid geworden, afgelopen dagen is de sproeier TWEE keer aan gegaan tijdens 't rijden....