terug van waar we komen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

isabeau_K

terug van waar we komen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 09:32

Hi!!

Ik heb lang aangemodderd met m'n KWPN. Altijd maar lopen denken 'dit is normaal' , 'dit komt wel goed' , 'je kan niet met elk die een klik hebben' , ' prestatie gericht ga je niet beter vinden', 'zet dat wandelen toch uit je hoofd' , 'elk paard heeft een kantje',....

Ik kon vrij veel opgeven omdat ik een doorbijter ben, maar het niet kunnen wandelen omwille van zijn wispelturig karkater vond iedereen rond me uiteindelijk een brugje te ver.

Vandaar heb ik met kerst de knoop doorgehakt! Er zijn te veel goedzakken in de wereld, om elke keer met een overlopende emmer terug thuis te komen van paard. Paard heeft een geweldige nieuwe thuis gevonden. Hij wordt bijna elke dag gereden en vind de tijd en energie niet meer op de aap uit te hangen. Die tijd vond ik met studeren niet.

Ik heb me lang de vraag gesteld of een ander paard nog wel de moeite voor me was. Een passie blijft een passie. ik twijfel vandaag de dag nog wel of ik er wel voor ben weg gelegd. Zelfvertrouwen is met vorig paard mee vertrokken vrees ik -O- .

Maar goed, get yourself together denk ik dan, wat wat nu op de wei huppelt is te lief en te mooi :P

Lejano ( PRE) ruin (sinds 2 maanden). Bijna 10 jaar oud.

onze eerste foto <3

Afbeelding

toen ik hem een weekje had en hij net geruind was, was weinig toegelaten.... Model staan was geen probleem :o :D Mijn allerbeste friendo en haar kleerkast kwamen naar ons toe! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3 weken na castratie mochten we rustig wat draven en stappen. Hier de eerste keer er terug op. Nog met het oude vertrouwde bitje (stang). Er was al genoeg veranderd voor hem :j stress en houding doet niemand goed :')

Afbeelding

nu twee maanden later kennen we elkaar al wat beter. Ik ben me al bewust van heel wat do's en don't's. Ik ga nu voor 2 maanden de blok in en hij de wei +:)+ . De laatste week toch wat te veel dingen gezien die me bang maken. Vandaar, ik zet het uit men hoofd, en na de examens gaan we lessen en is hij hopelijk wat hormonaal stabieler ;)

Maar: men nieuw moto: Zelfs al gaat het nu eens fout: Hij is wel KNAP <3 :9

Afbeelding

ondertussen hobbelen we ook op een trensje, waar hij soms nog gewoon doorloopt :n Ik wil nog wat te veel controle uit angst, ben er me van bewust dat ik het allemaal wat meer moet durven loslaten! Eerste waar ik na de examen mee begin +:)+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog een laatste met met gouden vriend aslan erbij :+:

Afbeelding

Het is mss een verkeerde ingesteldheid, opzoek gaan naar dat paard wat je ooit had. Helemaal wat anders was voor mijn geen succes. Dus ik hoop dat plan B mag uitdraaien op de zelfde manier als dat het ooit met kadjar gegaan is (- het ziek worden dan) en dat we binnenkort weer km's kunnen gaan wandelen 8-)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:44

Wat een leukerd is hij zeg! En ik zou vooral doen wat goed voelt voor jou! Het ene paard is het andere paard niet en welk paard wil er nou geen vakantie in de wei :D.
Ik ben erg benieuwd hoe het over twee maanden gaat :j

khirshanta

Re: terug van waar we komen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:51

Het ene paard is inderdaad het andere niet, dat je wat vertrouwen kwijt bent is niet vreemd. Hopelijk kunnen deze schat en jij elkaar weer het verdiende vertrouwen geven.

Hij is een knapperd!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:53

Wat een mooi paard zeg!
Heel veel plezier samen! :D

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:56

Wat een mooierd! En wat een toffe beugels heb je springen er mooi uit zeg!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:25

Wat een knap beest!
Weet helaas precies hoe jij je voelt, kon mijn verhaal wel zijn, alleen zat er bij mij nog een hoop gezeik met ziekten van mezelf achter. :r

Probeer die 'angst' toch los te later, en te denken dat die problemen mee zijn gegaan met je paard. Je hebt nu een verse start met een prachtig beest!!
Ik weet hoe moeilijk het is, maar in the end it will be ok!! :D

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:36

Prachtig paard!!! Wouw.

En jullie komen er wel, neem straks lekker regelmatig les,
en dan gaan jullie vanzelf stapje voor stapje vooruit +:)+

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:48

Wat een prachtig paard! Echt wauw! :wow:

(en grappig om jou hier tegen te komen, al ken je me waarschijnlijk niet meer :P )

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:38

Wow! Wat een gaaf paard! <3