Rijden op Zilora na het rhinovirus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marlouv

Rijden op Zilora na het rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 22:17

heeeei Bokkers,

Bij ons op stal was rhinovirus, gelukkig heeft mijn pony niks ernstig gehad. Ze was een weekje verkouden en hoesterig, ze was gelukkig sterk genoeg om dat te overwinnen. Naja, laten we er maar niet verder over praten..

Ik had gevraagd of mijn vader foto's wou maken van het rijden, natuurlijk wou hij dat. Nou hier komen wat foto's, maar eerst een klein paspoortje. Kwaliteit is achteruit gegaan door het uploaden.

26 maart 2016

Naam: Zilora
Leeftijd: 12 jaar
Geslacht: Merrie
Ras: HaflingerxTuiger
Vader: Droomwals

1. Knappe Zilora <3
Afbeelding

2. Drafje
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Galopje
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Een reactie zou leuk zijn :D

marlouv

Re: Rijden op Zilora na het rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 11:06

niemand?? :o

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:42

wat fijn dat jouw paardje geen last van de rhino heeft gehad.

Op de rijfoto's zie ik twee kleine puntjes. Jouw teugels mogen iets korter (ze hangen nu in boogjes) zodat er meer contact met de mond ontstaat. En je mag zelf vooruit (over de oren van je paard) kijken (je weet al dat je paard mooi is :P )

marlouv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 09:49

Haha dankjewel Ik rij eigenlijk altijd met lossere teugels, vind ik fijner maar mijn pony ook. Ze reageert namelijk erg goedop mijn stem. Maar alsnog bedankt voor de tip

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:55

Contact teugel is echt fijner voor je pony hoor! Op deze manier kan het bit wat gaan bewegen en klapperen tijdens het rijden ;)
Verder zit je een beetje in stoelzit, kun je op de eerste rij foto goed zien, je zit wat achterop de lepel ipv in het midden van je zadel. Verder lijkt het zadel ook wat te ver naar voren te liggen, maar is wat moeilijk beoordelen op deze manier.
Hele knappe pony heb je!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:58

Hoe verklaar je dat als je western rijd dan? Dan heb je de teugels ook niet kort. :+

Maar wat een leuke pony heb je! Ziet er ontspannen uit. :) Je mag wel wat meer voor je uit kijken, wees trots! (hier hetzelfde probleem hoor, dus ik weet hoe moeilijk het is..)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:04

In de westerntak rijd je over het algemeen met een ander bit en loopt je paard laag en nageeflijk, dat is hier niet het geval. Rijd je in die tak wel met een gewone trens ipv shank rijd je nog op 2 teugels en heb je meer contact als dat je met 1 hand rijd met shank

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:15

Hoeft niet hoor ;)
Ik rijd op snaffle, ene keer met twee handen en andere keer met één. Maar de lengte van mijn teugels veranderd daar niet door en als mijn paard omhoog komt met zijn hoofd dan pak ik niet de teugels korter om hem nageeflijk te krijgen.

Naar mijn idee zijn de teugels prima, zeker als dat voor jou prettig rijdt TS. Let wel op je voeten, probeer ze onder je heupen te houden :)

marlouv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 22:42

Dankjullie!
Ja mijn benen zijn nogal moeilijk soms vanwege herstelling van botbreuken in linkervoet en rechterbeen.