Viaduct

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bella2002

Viaduct

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 17:17

Heeyy
Ik ga binnenkort weer op lange buitenrit (3/4 uur)
Het probleem is dat ik dan over heen viaduct heen gaan. Der zijn wel hekken omheen dus ik kan niet op de weg vallen maar ik vind de viaduct zelf niet het leukste iets. Het probleem is dat mijn pony heel bang is, maar er is geen andere weg. We gaan ook met een heele groep. Ik ben er al 2x overeengeweest en dan verschiet ie alle kanten op en probeert zich tussen paarden heen te wringen om er zo snel mogelijk overeen te zijn, en zelf wordt ik dan ook heel erg zenuwachtig. Iemand die iets weet wat ik kan doen. Ik dacht miss aan dat spul dat je een half uur van tevoren in de neus smeert, maar ik ben bang dat hij dan erg suf word. Of zon verdikt oornetje.
Heeft iemand nog tips?

Azmay

Re: Viaduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:18

Ik zou zelf afstappen en rustig naast het paard mee lopen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:19

Inderdaad aan de hand eroverheen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:21

Ik zou er ook niet op blijven zitten. Desnoods hem aan de hand mee laten nemen door iemand die wat zekerder in z'n schoenen staat?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:21

Misschien kun jij op een paard dat dit niet eng vindt, en een meer zelfverzekerde ruiter op jouw paard dit viaduct oefenen?

Zodat jullie allebei wat meer rust en vertrouwen krijgen

Bella2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 17:23

Het is heel lastig om op dat moment om dan af te stappen want ik ga er niet zonder krukje opklimmen en we zijn met een groep van 30 paarden

Bella2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 17:24

khirshanta schreef:
Misschien kun jij op een paard dat dit niet eng vindt, en een meer zelfverzekerde ruiter op jouw paard dit viaduct oefenen?

Zodat jullie allebei wat meer rust en vertrouwen krijgen

Is een goed idee om het te oefenen :) . Ik denk dat hij het gewoon super eng vind dat er een auto en vrachtwagen onder hem door gaat

Floralfaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:39

Ik zou hem ook aan de hand meenemen. Betere het zekere voor het onzekere ;)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:43

Eens met de eerder genoemde optie om jou te laten oefenen op een paard dat ermee bekend is, en een andere ruiter op jouw paard. Bij voorkeur dan jouw paard ergens in het midden van de groep laten volgen, en er evt. aan weerszijden ook een paard mee laten lopen. Als het ware "ingesloten mee laten lopen".

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:46

Waarom moet je perse opstappen met krukje? Oké dat je dat normaal doet, maar voor veiligheid kan je pony dat best wel een keer zonder denk ik.
Op en afstappen hoeft ook geen belemmering voor de groep te zijn toch? Ik zou liever 5sec wachten op je dan een stuiterende pony op het viaduct

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:52

Afstappen en aan de hand naar de overkant brengen. Daar kun je opstappen zonder krukje of, wat ik altijd doe, op zoek naar een paaltje, bankje, picknicktafel, boomstam oid om weer op te stappen.

En verder vooral oefenen zonder de druk van een groep. Aan de hand samen er overheen, dan iemand anders erop (die niet bang is) en jij ernaast, dan jij erop en iemand anders ernaast.