Chardonnay voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marit1999

Chardonnay voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 20:40

Hallo allemaal!

Omdat dit onze eerste foto topic is zal ik ons even voorstellen. Mijn naam is Marit en ik ben 16 jaar. Chardonnay is een 9 jarige merrie die sinds 13 november mijn eigen paardje mag noemen. Het is mijn eerste paard en ik had me geen beter paard kunnen wensen! Super lief en werkwillig dier! Wel een echte merrie met pit, daar heb ik in het begin heel erg aan moeten wennen maar ik begin het nu steeds leuker te vinden :o

Waar we nu vooral mee bezig zijn is haar iets meer bergopwaarts rijden. Ze hangt nu graag een beetje in mijn hand dus het zou fijn zijn als ze wat meer op haar eigen benen gaat lopen :j
Dit doen we door veel te schakelen, wendingen te rijden, voltes kleiner maken en dan weer voor het binnenbeen naar buiten wijken en schoudervoor rijden. We hebben nog geen wedstrijd gereden (vooral omdat ik nog wat onzeker ben) maar ik zit er aan te denken om na mijn examens te starten, als ik het aandurf :+

Nou genoeg gepraat, hier komen de foto's! Ze zijn gemaakt met een mobiele telefoon dus de kwaliteit is niet heel geweldig.. En er zijn helaas geen foto's gemaakt van het begin van de training, vooral van het midden/eind.
Opbouwende tips zijn van harte welkom!

1.
Afbeelding

2
Afbeelding

3. Hier vind ik dat ze haar achterhand goed gebruikt *\o/*
Afbeelding

4. Tussendoor even ontspannen
Afbeelding

5. Hier vind ik dat ik teveel achterover zit..
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Mijn benen...
Afbeelding

8. Inbuigen
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. En even lekker de hals strekken!
Afbeelding

Bedankt voor het kijken :)

mala26

Re: Chardonnay voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:17

Als eerste gefeliciteerd nog met je eerste echte eigen paard! ( De eerste blijft altijd speciaal)
Wat ik op je foto's zie ( wat een beetje lastig is omdat sommige best ver weg zijn) is dat ze nog wat vast houd in der kaken en wat afbreekt in der hals, dus dan zijn je oren niet meer het hoogste punt maar de nek. De foto van je halsstrekken vind ik erg fijn, en ik zou dan ook aanraden om in deze houding meer te gaan rijden, meer horizontaal, haar daar sterker maken d.m.v de oefeningen die je nu al mee pakt, en dan vanuit daar kijken of je der wat hoger kan gaan instellen. Dit kost tijd dus is niet in 1 maand gedaan.
Qua houding zou je van mij je handen iets verder naar voren mogen hebben.
En niet zo onzeker zijn he! Dat is nergens voor nodig! Pak na je examens gewoon een keer een wedstrijd mee, zie het ook niet als wedstrijd maar als een toetsing van waar je nu eigenlijk staat in je training.

marit1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 07:28

Heel erg bedankt voor de fijne tips!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:55

Ik vind de foto's wel fijn, je mag best trots zijn hoor! Ik ga mee in het commentaar van mala26. Veel plezier nog samen!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:31

Leuk paard heb je daar! Mijn merrie heet ook Chardonnay (officieel Cavalia)
Wat is haar afstamming?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:40

Niet zo onzeker, voor B is dit zeker voldoende ;). Jullie hebben nog een leerweg af te gaan maar daar zijn de klasses ook op gemaakt :)

marit1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 10:40

Heel erg bedankt allemaal!

welmoed__ schreef:
Leuk paard heb je daar! Mijn merrie heet ook Chardonnay (officieel Cavalia)
Wat is haar afstamming?

Heb even in je profiel gespiekt en jou Chardonnay is heel mooi <3
De afstamming van mijn Chardonnay is Kansas C x Michelangelo

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:10

Leuk hoor!
Zag op horsetelex namelijk ook een Chardonnay met als vader Nassau, dus dacht misschien is het die van jou wel, maar dat is dus niet zo.