> Voor ik mijn paard aanschafte heb ik paarden geleased en verzorgt. Ik heb hierdoor best wel veel kennis op gedaan met hoe je een verzorg paard kan vinden! En hoe je meer kans hebt om het paard ook daad werkelijk te mogen verzorgen.
> De zoektocht.. Kijk elke dag op marktplaats en bokt of er nieuwe advertenties zijn bij jou in de buurt. Zo ja, kijk wat zij zoeken en hoe zij het paard omschrijven! Stel het is een ontzettend moeilijk paard en jij bent nog onzeker kan je beter die wegklikken. Of ze zoeken iemand vanaf 16 en jij bent 11 is het het ook niet. Ik moet je zeggen dat het vooral onder de 12 jaar heel lastig is. Veel mensen doen pas vanaf 15/16 of misschien zelfs 18 zodat ze niet ineens een heel onserieus type voor hun neus krijgen die geen inzicht heeft over hoe je een paard verzorgt. En ik zie nog steeds wel is meiden van een jaar of 13 die ontzettend kinderachtig zijn.. Alleen maar aan hun pony hangen, aldoor schreeuwen en dat is de angst vooral denk ik!
> Toen ik 13 was, kreeg ik mijn eerste verzorgpaard! En geloof me als je alleen manege ervaring hebt is een verzorgpaard ineens best spannend! Die pony had een deken probleem, en ja dat klonk onschuldig tot dat die recht over mij heen liep bij alles. Na mijn 1e verzorg pony heel veel ervaring opgedaan. Ik had de balans gevonden en ik wou iets nieuws! Nog steeds 13 was ik, opzoek naar een paard! Ik was sowieso best volwassen met paarden voor mijn leeftijd. Niemand geloofde dat ik 13 was. Nou zoektocht nummero 2! Binnen no time op een leuke advertentie gereageerd. Je moest boven de 15 zijn. En ik was 13! Ik vertelde welke ervaring ik al had, dus met mijn pittige verzorgpony, dat ik heel rustig om ga met paarden. Wat mijn rij stijl was, en waar ik lesde. Ook dat ik zeker te vertrouwen was met paarden en de spullen van de eigenaar! Dus ik mocht komen kijken, ontzettende leuke eigenaresse, ik mocht het paard verzorgen! Ik stond sterk in mijn schoenen, had veel informatie al opgedaan op internet en in eerdere lessen. 1 tip: mensen kijken niet naar of je heel streng of vel bent, mensen kijken of je rustig bent, respect hebt en of je ook het paard beloont was mijn ervaring!
> En wees eerlijk tegen de eigenaar. Ik had de eigenaar op app, en elke week vertelde ik hoe het was gegaan! Ooit was het paard bijna uit mijn handen gerend, en ik verzorgde het nog maar net en ik was bang dat ze dacht dat ik het niet aankon. Toch vertelde ik het en daar zijn eigenaren alleen maar blij mee! De meeste, er zijn ook rot eigenaren! Doe je niet groter voor als je bent, stel jij bent bang voor de gallop en je zegt dat niet dan kom je oneerlijk over. Zeg gewoon alles in het mailtje!
>Breng alles ook spontaan! Zo zei ik bijv. Dat ik een tikkeltje perfectionistisch ben en daardoor zeker goed met de spullen zou omgaan! Dat vinden de meeste mensen toch wel aantrekkelijk!
>Ook je spelling moet niet slecht zijn, begin met geachte en eindig met vriendelijke groet! Ook iets moeilijkere woorden gebruiken dat maakt je serieuser! Hierna heb ik nog veel paarden verzorgt en ik ben geen 1 keer afgewezen in het verzorgen van een paard. Dat ligt ook aan hoe je bent, ik paste me gewoon aan en ik was vooral eerlijk!
>Dit is mijn eigen ervaring met het zoeken naar een verzorger: Nu heb ik 2 paarden en voor de 1 was ik ook op zoek naar een verzorgster! Je krijgt 11 jarige meiden met spelling foutjes die 8 jaar op de manege reden, beweren ze. Dat komt voor mij dan echt niet goed over.. Ik heb expres vanaf 12 gedaan omdat ik het belangrijk vind dat ook meiden zoals ik vroeger was, al wat ouder voor mijn leeftijd kwa gedrag, ook een kans krijgen! Ik heb gewoon iedereen laten langs komen en nu verzorgt er een heel lief meisje van 14 mijn paard! Ze is soms wat onzeker en dat kan mijn fjord wel hebben dus dat was geen probleem! Ik heb wel gezegd dat ze wel duidelijk moet zijn en niet moet denken: agh laat maar, ze mag wel even eten! En het gaat heel goed! Wat ik vooral belangrijk vind is dat kinderen vragen of ze iets mogen doen en niet bijv vrijheidsdressuur op hun eigen houtje gaan doen zoals ik ooit had! Mijn paard werd bloed irritant! Ook vind ik dat als je paard er gewoon goed bij staat nadat je verzorgster is geweest en dat ze niet veranderd in een slechte zin zoals ineens bedelen dan gaat het allemaal na mijn ervaring goed!
Ik hoop dat ik hier een paar jongere meiden heb mee kunnen helpen. Want onder de 15 is een verzorgpaard vinden super lastig! Heb jij nog een probleem met zoeken of vragen kan je die stellen natuurlijk!
dit is mijn ervaring! Heb jij nog ervaringen wat bij jou heeft gewerkt laat die weten dat is ook zeker leuk voor de meiden! Ik ben zelf nog maar 19 dus ik weet nog best goed hoe het was