Ik wil jullie even voorstellen aan mijn Shetlander merrie Wendy. Ze is 10 jaar en is donkerbruin van kleur met een goud tintje.
Dit is ze nu en zo ziet ze er ook nu uit sinds dat ze bij mij is
:
Waarom ik haar in het zonnetje wil zetten is dat zij een geen leuk verleden heeft gehad, ik zo onwijs trots op haar ben wat zij in een korte tijd allemaal heeft geleerd en omdat ik zoveel van haar hou!
Het verhaal over Wendy:
Wendy stond bij een boer en er werd niet veel naar omgekeken (verwaarloosd). Mijn tante merkte dit op en vertelde dit tegen mij . Ik ging eens kijken bij die boer en zag dat Wendy erg zielig in een stal stond zonder stro, had alleen koeienvoer en stond op stal met een erg sterke ''kalven '' halster aan die ook nog eens strak om haar neus zat.. Ik kreeg verdriet en zag hoe verdrietig zij uit haar ogen keek... ze was niet gelukkig.. Ik had toen meteen stro in haar stal gedaan, naar de boerenbond gereden voor een goed en fatsoenlijk halster en fatsoenlijk pony brok gehaald . Wendy at natuurlijk niet dat koeienvoer op. Zelfs had ze geen water in haar stal. Wendy zag er niet goed uit.
Wendy kwam niet vaak buiten en stond alleen maar op stal. Ik had verteld tegen deze boer dat ik iedere dag langs kom om haar te verzorgen en zo eens een aantal uren lekker op de weide zet zodat ze er uit is. Ik moest naar Wendy iedere dag anders was mijn dag niet ''compleet'' . Dit gevoel had ik omdat ik bang was dat deze boer had gezegd van als hij Wendy niet met het voorjaar word verkocht dat ze dan naar de slacht zou moeten gaan, zij nog steeds koeienvoer zou krijgen en niet goed behandelt zou worden. Ik heb tegen die boer gezegd : ''Als je Wendy naar de slacht brengt, koop ik haar! Ik wil niet dat ze naar de slacht gaat, dat is ze ook niet waard en het is een super lief beest''. ík kreeg steeds meer een onzeker gevoel bij deze boer omdat ik bang was dat als ik naar Wendy zou gaan , zij de volgende dag er niet meer zou zijn. Iedere dag werd de band tussen mij en Wendy ook sterker omdat Wendy hoorde opeens wanneer ik aan kwam lopen, Wendy liet vele dingen toe zoals : poetsen, wandelen buiten om de stal en op de weide zetten (de kleine basis dingentjes) , de auto eraan kwam hoorde ze dit en hinnikte ze al keihard, ik in de verte aan kwam lopen , ik kon Wendy ook zo uit de weide halen (kwam ook naar mij toe gegaloppeerd, vorige eigenaar lukte dit niet). Mijn gevoel en band voor haar werd steeds sterker.. Opeens wilde ik gewoon niet meer naar ieder bezoek die ik bij Wendy bracht weg bij haar.. Ik wilde Wendy meenemen. Ik kocht haar , liet haar keuren (was goed gekeurd
) en nam haar mee. Ze liep zo de trailer in terwijl ze dit helemaal niet gewend was. Vond dat al super knap en na mijn gevoel was dit meer voor haar een opluchting dat ze weg kon gaan. Nu staat mijn meisje op een pensionstal met allemaal andere leuke maatjes . Bij de vorige eigenaar had ze dit niet. Ze is zo blij ! Ik zie haar genieten, veranderen in karakter (positief) en trainingen. Ze heeft manieren geleerd binnen een paar maanden want dit kende ze ook niet , ze kan inmiddels al vrij longeren en longeren aan een hoofdstel .. Ik heb haar nog niet eens een halfjaar! Ze pakt dingen zo snel op en ik merk dat ze door het vuur voor me wil gaan
. Dit geeft mij elke dag z'n goed gevoel dat ze lekker geniet de hele dag met haar vriendjes op de weide , ze getraind word (goed voor haar weerstand etc) , ze goede voeding krijgt en ze geniet met mij samen . Overigens ze hinnikt nog steeds ook vanuit de weide
. Ik heb echt een super Shetlander en ben enorm trots op haar. Maak mij niet uit wat andere zeggen, onze band is nooit te breken (L) . Onze band is zo sterk in vergelijking met eerst en met nu...
Dit wilde ik met jullie delen, ik hoop op leuke reacties 
Mijn kleine teddybeertje (in de winter)

Groetjes, mijn viervoeter Wendy en Lieke
!