Frontriem van fleece

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Frontriem van fleece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 14:21

Hoihoi!

De frontriem van mijn hoofdstel is onderlegd met fleece, best apart natuurlijk en het ziet er leuk uit, maar het onderhouden ervan is een stuk lastiger. Aan de onderkant zit nu dus een ophoping van (korte) haren, huidvet, stof etc. Ik krijg het er met een klein borsteltje/ vochtig doekje niet af. Ik kan hem moeilijk in de wasmachine gooien, want op de bovenkant zitten gewoon steentjes. Hebben jullie tips hoe ik dit schoon moet gaan krijgen?

Alvast bedankt!

Bananas

Re: Frontriem van fleece

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:30

Heb je een foto? Dat is misschien handig. Maar je kan het misschien in een emmer met lauw water en beetje paardenzeep( tegen irritatie) laten weken en daarna met een borsteltje/doekje het laatste eraf halenm

Jellybeans

Re: Frontriem van fleece

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:40

Zit de fleecestof alleen aan de achterkant van de frontriem?
Zo ja dan hebben we het over eenzelfde soort frontriem.
Ik maakte dat ding altijd gewoon schoon door er met een hard (schoenenpoets)borsteltje overheen te gaan. Zo krijg ik het meeste vuil er wel uit.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 10:31

H0rse_Roos schreef:
Heb je een foto? Dat is misschien handig. Maar je kan het misschien in een emmer met lauw water en beetje paardenzeep( tegen irritatie) laten weken en daarna met een borsteltje/doekje het laatste eraf halenm

Nee heb geen foto helaas, heb het nog niet geprobeerd met een sopje dankjewel!

Jellybeans schreef:
Zit de fleecestof alleen aan de achterkant van de frontriem?
Zo ja dan hebben we het over eenzelfde soort frontriem.
Ik maakte dat ding altijd gewoon schoon door er met een hard (schoenenpoets)borsteltje overheen te gaan. Zo krijg ik het meeste vuil er wel uit.

Ja klopt, alleen de achterkant! Als ik er met een borsteltje overheen ga, laten de 'haartjes' van het fleece zeg maar los op een gegeven moment wordt het helemaal kaal lijkt mij :o?