Sommigen van jullie hebben ons hier al eens zien voorbij huppelen.
En bij deze huppelen we vrolijk nog een keertje langs!
Samen met mijn fantastische echtgenoot ben ik alweer 3 jaar heel actief in de Horse Agility.
Ik bedenk en ontwerp de obstakels, manlief maakt ze, Zyta test ze.
Fantastische samenwerking nietwaar?
Sinds een jaar doe ik ook met Zyta aan het rechtrichten om haar lichamelijk sterk en gezond te maken/houden.
Zyta had een stevig heupprobleem, wat het voor haar énorm moeilijk maakte om te galoperen.
Dit ging voor haar altijd een heel moeilijk puntje blijven, dus des te groter was mijn verbazing toen ze in januari spontaan haar eerst galoppasjes aanbood!
Met het rechtrichten blijf ik haar sterker maken en met de Horse Agility leert ze spelenderwijze haar 'nieuwe kantje' kennen.
Fiere trainer hierzo

Deze hobby is ondertussen een héél klein beetje uit de hand gelopen.
Zodanig zelfs dat ik hier mijn beroep van gemaakt heb.
Mijn volgende topic zal zo goed als alle nieuwe obstakels laten zien die we aanbieden in onze workshops Horse Agility - Obstakel/coördinatietraining, maar tot hiertoe moet ik jullie even zien te sussen met enkele sneakpeakjes
Kijk en geniet gerust mee van mijn Huppeltje!
Eerst wat opwarmen, stapvoets alles eens verkennen:
Noodle-obstakel n°2:
De waterbak:
Om de spiertjes nadien wat wakker te maken met een evenwichtsoefening:
Om daarna het tempo een beetje op te nemen naar een drafje:
Om te eindigen met een brokje energie
En als je begint te spelen met energie, krijg je soms nét niet wat je in gedachten had

Uiteraard is Horse Agility géén Agility zonder DE HOEPEL:
En aangezien ik nog niet überfit ben, is dit voor mij ook best intens

Horse Agility staat voor samen zijn
en fun, Fun, FUUUUUN

Mijn obstakel-inventaris bestaat ondertussen uit +/- 30 obstakels, met nog +/- 20 in de opbouw.
Ik hou er zo van om creatief bezig te zijn en om mijn paard haar creativiteit de volle loop te laten tijdens de agility. Zyta kan er zo in opgaan dat ze er vaak even op haar eigen houtje vandoor gaat om met haar favoriete obstakels te gaan spelen, en ik kan op zo'n momenten niet anders doen dan grijnzen van oor tot oor...
Het is een passie en ik prijs mezelf nog elke dag gelukkig dat ik dit met mijn man en paard kan delen op hetzelfde niveau

Voor meer informatie over Agility, pb-box staat open

de lol die jullie hebben spat van het scherm 
Geweldige hindernissen ook!
Na een half uurtje trainen (los) liep hij heel voorzichtig en met veel aanmoediging onder de boog door, maar de noodles tegen zijn lijf was nog iets teveel gevraagd.