Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
troi schreef:750 lijkt me eerder realistisch eigenlijk..
Waarschijnlijk kun je haar tegen de herfst wel voor dat bedrag krijgen maar dan moet je erop gokken dat niemand bereid is dat bedrag te betalen.
En bovendien kost een paard houden nog altijd een stuk meer dan een paard kopen...friesiszwart schreef:Voor een veulen tinker X haflinger vind ik het vrij prijzig. Dit omdat bv volwassen en gereden tinkers en haflingers ook al in die prijs te vinden zijn. Daarbij geen papieren.
Als je dit veulen echt zou willen hebben zou ik gewoon een bod doen.
Caily schreef:Aangezien ik weet om wat voor veulen het gaat, een merrieveulen, mooi getekend, goede maat. Ondanks wel kruising wel goede ouderdieren, vind ik haar daarom deze prijs echt wel waard. Voor een Tinkerveulen zou je meer betalen, voor een Haflingerveulen minder.
Ik snap jou niet zo goed, de merrie zat je ook al in over de prijs. Misschien toch verder kijken naar een ander paardje wat je zodanig leuk vindt dat de prijs minder van belang is? Ik heb ook wel eens meer voor een paard betaald dan ik er zelf voor zou durven vragen, maar die paar 100 euro meer of minder kom je wel weer overheen als je dan het dier hebt wat bij je pastEn bovendien kost een paard houden nog altijd een stuk meer dan een paard kopen...
De Tinkers die voor deze prijs te koop staan zijn ahw de "afdankertjes" uit Engeland, meestal met de nodige trauma's of lichamelijke mankementen. Niet te vergelijken met een veulen wat helemaal gezond en vers is, en waarvan de TS het vanaf het eerste uur mee kan maken.
Maar uiteindelijk telt enkel en alleen of jij het dier de prijs waard vind. Zoniet, lekker verder kijken, zoja, gewoon doen.
_sharonnn schreef:Nou dan koop je toch een ander paardje? Je hoeft deze niet te kopen als je het niet vindt passen bij de prijs die ze vragen
RianneH schreef:Denk dat er niets mis is met het kennen van de marktwaarde van een potentiele aankoopHet is daarna aan jou of je erboven wil zitten of aan de verkoper of dat ie wil gaan zakken met zijn prijs.
Edit: ik vind zelf 1500 wel behoorlijk aan de prijs.
xxJolienxx schreef:RianneH schreef:Denk dat er niets mis is met het kennen van de marktwaarde van een potentiele aankoopHet is daarna aan jou of je erboven wil zitten of aan de verkoper of dat ie wil gaan zakken met zijn prijs.
Edit: ik vind zelf 1500 wel behoorlijk aan de prijs.
Ik heb persoonlijk geen voorkeur voor een ras, heb 4 eisen: merrie, moet een heerlijk buiten rijmaatje zijn, hoeft niet bomproof te zijn maar wel verkeersmak, liefst onder de 12 jaar. En rond de 1,50 minimaal.
Daar heb je einde seizoen nog wel een KWPN- veulen voor