Helaas moet ik er aan beginnen denken om mijn paard te verkopen...

Door privé omstandigheden is het voor mijn ouders niet altijd meer mogelijk om mijn paard te betalen dus nu moet ik het doen. Als student zonder inkomen is dit natuurlijk niet evident. Ik ben dan nu ook op zoek naar iemand die hem wilt verzorgen, tegen betaling. Hopelijk vind ik hier iemand, maar heb niet al te hoge verwachtingen aangezien ik best moeilijk ben op het gebied van mijn paard

Moest ik iemand vinden, dan mag dit topic vergeten worden want dan blijft hij gewoon bij mij

Nu heeft hij een bemerking. In september is er namelijk uitgekomen dat hij chronisch bevangen is (beide voorhoeven doordat hij een 'lipping' of hoedrand bij het hoefbeen). Nu heeft hij in zijn leven 1x bevangen gestaan toen dat hij bekapt werd door een Strasser bekapper. Nadat zijn hoeven terug gegroeid waren, heeft hij nooit meer bevangen gestaan. Hij stond dus mechanisch bevangen. Dat is nu al 2 jaar geleden.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik er niet heb op gelet dat hij niet op gras mag, geen suikers mag eten enz. Het kwam dus ook als een verrassing dat dat op de röntgenfoto's te zien was. Ik heb foto's laten maken omdat hij zonder ijzers slecht liep (op steentjes kreupel en op harde ondergrond onregelmatig). Nu staat hij met ijzers en hij loopt prima.
In principe heeft hij dus nergens last van met ijzers, maar op foto is het dus wel te zien. Hij wordt ook niet speciaal behandeld met één of ander dieet dus op zich heb je er verder geen 'last' mee zeg maar...
Ik ben van plan om deze zomer nog wedstrijden te rijden zodat ons niveau wat hoger ligt. Ik vraag me echter af of het mogelijk is om hem te verkopen. Nou ja, tuurlijk is het mogelijk, maar kan ik er nog 'iets' voor vragen (ik verwacht niet dat ik er tienduizenden euro's voor kan krijgen, maar ik bedoel maar, voor 1000 euro wil ik hem niet weg doen). Het zijn natuurlijk twee uitersten, maar jullie snappen wss wel wat ik bedoel. Geld is ook niet het belangrijkste, als hij naar een fijne thuis gaat, ben ik uiteraard ook al heel blij

Heeft iemand hier ervaringen mee?
In juli heb ik alweer een sessie op de planning staan. Het is gewoon een groot paard (1m80), heb wel een hoge trailer maar komt alsnog met zijn oren tegen het plafond. Tja, ik zou het ook niet fijn vinden om daar in te staan.