Al jaren en jaren wil ik een paard, maar het is er nooit van gekomen. Dit vooral omdat ik toen nog vrij jong was en mijn ouders er op tegen waren/zijn. Nu word ik deze week 20 en begint het verlangen steeds groter te worden. Pas had ik overwogen om een paard te kopen omdat het paard dat ik heb zien opgroeien, dat ik heb mogen inrijden en waarmee ik echt een band had werd verkocht voor de tweede keer. Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan en ik heb er ontzettende spijt van (tot tranen toe).
Zelf heb ik nu een verzorgpaard en dat is natuurlijk super fijn, maar het voelt altijd alsof er net iets in de weg zit. Ik kan niet echt doen wat ik werkelijk zou willen doen en ik moet altijd een bepaalde afstand houden. Dit is voor mij erg lastig omdat ik verschrikkelijk gehecht raak aan deze dieren en ik heb nu al meerdere malen moeten meemaken dat ze verkocht werden.
Ervaring heb ik genoeg en kennis van de kosten ook. Ik zou nu makkelijk een paard kunnen kopen en dan houd ik nog flink wat geld over. Mijn twijfel zat hem eerst meer in de hoeveelheid tijd die ik bezit. Ik doe nu een HBO studie en dat vergt natuurlijk wel wat tijd. Echter merk ik zelf dat ik de studie vrij makkelijk vind en vaak meer doe dan nodig is. Verder ga ik ook niet uit en spreek ik weinig af met vrienden (ik klink nu heel lonely, maar ik zit gewoon liever bij de paarden).
Met het paard zelf wil ik vooral een sterke band opbouwen en samen veel leren. Wedstrijden lijken mij ook wel leuk, maar dit is niet mijn uitgangspunt. Als het paard bijvoorbeeld uiteindelijk iets mankeert dan is dat jammer, maar het gaat om het beestje zelf en niet alleen om zijn kunnen.
Mijn ouders blijven in ieder geval zeggen om het niet te doen, maar zij hebben beide ook niets met paarden. Daarom hoopte ik eigenlijk op wat wijze raad van andere mensen.
Ik waardeer alle raad, juist omdat ik weet wat de moeilijkheden kunnen zijn!
Bij voorbaat dank
)