,Zelf ben ik sinds kort weer terug als echte manege ruiter, dus op manege paard en ik merk gewoon dat iedereen wat anders zoekt op zo'n manege. De 1 wil gewoon gezellig vrienden maken en rondhangen, de ander wil fanatiek lessen, iemand wil beter leren rijden, iemand wil spelletjes doen met de pony's, springruiters, dressuurruiters, lekker buitenritjes.
Wat ik nou zo lastig vind is: wanneer ga je opzoek naar een andere les? Wanneer vind jij het tijd om door te gaan, of is dit iets wat je instructie aangeeft?
Ik vraag me af hoe dit soort dingen bij jullie geregeld zijn op de manege, want ik merk bij mij redelijk veel irritaties van mensen als er bijvoorbeeld een nieuwe in de les komt die het niveau nog niet aankan waar vervolgens niets van wordt gezegd, of een instructie die eigenlijk niet 'bekwaam' genoeg is (om het maar even zo te zeggen) om die gevorderde les te geven. Of ruiters die gewoon de ene instructie niet pikken, en als die dan komt lesgeven gewoon afstappen...Hoe gaan jullie hier mee om?
Dus vooral mijn vraag: Wat merken jullie van de organisatie van je manege? Hoe bevalt dat? En wat zoek jij op een manege?
Groetjes van mij!