Wat te doen? oude VZ shet overkopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

savieralover

Wat te doen? oude VZ shet overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 08:37

Hoi allemaal,

Waar zal ik beginnen. Ik heb vroeger een stel shetlanders verzorgd en eentje daarvan was echt mijn maatje. Het was altijd dikke mik en ik had besloten dat ik der zou overkopen :+ Ouders uiteraard niet mee eens en is uiteindelijk niet doorgegaan dus 6 jaar geleden is ze verhuisd naar Jisp. 2 jaar geleden opgezocht en ze zag er prima uit. Nog steeds de schat van een pony die ik kende maar ik had er al lang en breed vrede mee. Afgelopen week kreeg ik te horen via de eigenaresse van mijn toenmalige vz shetten dat ze te koop staat bij een handelaar. deze handelaar is een bevriend iemand van haar en bleek een paar huizen verderop vanaf mijn paard te staan. Met hem afgesproken dat ik langs zou komen en ik ben langs geweest. aardige man en de pony is nog steeds een schatje.

Nu komt het. Omdat het mijn schatje van vroeger is had ik het idee om haar mogelijk over te nemen. Na het bezoek en de prijs had ik zo iets van ik doe het niet, de dag er na had ik zo iets van misschien doe ik het wel en ook vandaag ben ik weer aan het twijfelen. Mijn hart en hoofd weten het gewoon beide niet :+

Stalling zou geen probleem zijn, ze zou bij mijn paard in kunnen en als dat niet gaat zou ze in de shetland kudde van de eigenaresse van stal kunnen. Prijs is ook goed betaalbaar en aangezien ik al een paard heb is er ook al nagedacht en geld beschikbaar voor hoefsmid, osteo, tandart en dierenarts wanneer dit nodig is.

Wat zouden jullie doen want ik weet het niet meer :')

laura1987

Re: Wat te doen? oude VZ shet overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:38

Als je de mogelijkheid hebt haar over te kopen en zij echt je maatje was, dan zou ik het doen.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:39

Ga je de pony na aankoop alleen maar in een weilandje zetten en ernaar kijken en blij zijn ik heb je weer of ga je ook echt tijd en aandacht in die pony steken en misschien mennen of een bijrijdstertje zoeken en die pony bezig houden

Is het de eerste? Zal ik het persoonlijk niet doen
De tweede? Zou ik het allemaal goed op een rijtje zetten en ervoor gaan

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 08:41

Anke98 schreef:
Ga je de pony na aankoop alleen maar in een weilandje zetten en ernaar kijken en blij zijn ik heb je weer of ga je ook echt tijd en aandacht in die pony steken en misschien mennen of een bijrijdstertje zoeken en die pony bezig houden

bedoeling is inderdaad om er gewoon mee aan de slag te gaan en der weer in conditie te krijgen vandaar ook dat ik der het liefst bij mijn paard zou willen hebben ipv in de shetland kudde op stal :')

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:44

savieralover schreef:
Anke98 schreef:

bedoeling is inderdaad om er gewoon mee aan de slag te gaan en der weer in conditie te krijgen vandaar ook dat ik der het liefst bij mijn paard zou willen hebben ipv in de shetland kudde op stal :')

Dan zou ik er zeker voor gaan en de draad oppakken waar je hem verplicht hebt moeten laten vallen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:59

als de prijs meevalt en het haalbaar is zou ik het gewoon doen. Je kan ook opteren om haar deze zomer wat door te rijden/werken en dan een goed huisje ervoor te zoeken. Ze verhuren/verleasen als kinderpony, ze zelf houden en mee mennen, etc. Maar dan heb je wel zelf een vinger in de pap over wazr ze terecht komt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:01

ED -> PP

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:04

Als je vermoed dat je spijt krijgt, een knagend gevoel later van waar zou ze gebleven zijn, zou ze goed terecht gekomen zijn...niet het risico wilt lopen dat het beestje een nare toekomst tegemoed gaat....dan zou ik het zéker doen :j

Ik vind het nog altijd best naar dat ik mijn lievelingspony van vroeger niet over heb kunnen kopen, had het beestje zo graag een beter leven gegund dan 24-7-365 op een klein rotstalletje.... maar die was niet te koop.

Nu heb jij de kans :j

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:06

Duhelo schreef:
als de prijs meevalt en het haalbaar is zou ik het gewoon doen. Je kan ook opteren om haar deze zomer wat door te rijden/werken en dan een goed huisje ervoor te zoeken. Ze verhuren/verleasen als kinderpony, ze zelf houden en mee mennen, etc. Maar dan heb je wel zelf een vinger in de pap over wazr ze terecht komt.

dat zou ik ook doen. Shets gaan vaak van hand tot hand omdat de kinderen eruit zijn gegroeid en er wat anders komt. Hier is ook zo'n shet. ;) Kind past er niet meer op maar Shetlief is gemend, en een ander jong meisje leert rijden op hem. Wegdoen is geen optie, want het is een schatje.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 09:26

Floortz schreef:
Duhelo schreef:

dat zou ik ook doen. Shets gaan vaak van hand tot hand omdat de kinderen eruit zijn gegroeid en er wat anders komt. Hier is ook zo'n shet. ;) Kind past er niet meer op maar Shetlief is gemend, en een ander jong meisje leert rijden op hem. Wegdoen is geen optie, want het is een schatje.

Daar zit ik dus ook mee. 6 jaar geleden wist ik waar ze heen was. ben daar nog eens op visite geweest en was er vanuit gegaan dat ze daar nog steeds stond tot ik dus te horen kreeg dat ze de handel in gegaan was en niets tegen handelaars maar het liefst kom je er toch geen oude vz pony's van je tegen :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:41

Twijfels overboord gooien en doen +:)+

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 10:31

was het maar zo makkelijk :D Maar goed bokt heeft dus wel zo iets van lekker doen _O-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:47

Ik heb het ook gedaan.. al kende ik hem dan nog niet zo lang.
Ik gunde mijn toen al bejaarde opa de handel niet ..Het brak mijn hart.
Heb zelfs 3 maanden later zijn droom vriendin gekocht.
De enige pony die bij hem aansloot.
Heb daar net zo min iets aan maar hij was gelukkig _O-
Ruim 3 jaar verder zijn ze niet meer weg te denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:49

Ik zou het even serieus op een rijtje zetten. De voordelen worden hierboven al genoemd en die zijn zeker groot! Maar wat zijn voor jou de nadelen? Waarom had je in eerste instantie na je bezoek aan de handelaar een 'niet doen' idee?

Als je dat gedaan hebt sta je later ook veel meer achter je keuze denk ik, al klinkt het alsof je die keuze al gemaakt hebt ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-16 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

ja hoor, een shet kost de wereld niet, noch in aanschaf noch in onderhoud. Dus de kans dat je er veel op verliest als ze toch weer weg moet is klein. Ik zou het zelf alleen al voor mijn eigen gemoedsrust willen doen, al is het maar om ze zelf weer te verkopen ...

vuurneon

Als het haalbaar is, doen. Ik denk dat je zelf het stiekem ook al weet maar even bevestiging wil dus bij deze: doen doen doen doen doen doen doen :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:03

Als je er de mogelijkheden voor hebt, gewoon doen. Waarom zou je het dan eigenlijk niet doen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:52

Duhelo schreef:
ja hoor, een shet kost de wereld niet, noch in aanschaf noch in onderhoud. Dus de kans dat je er veel op verliest als ze toch weer weg moet is klein. Ik zou het zelf alleen al voor mijn eigen gemoedsrust willen doen, al is het maar om ze zelf weer te verkopen ...

:')
Mijn shetlander kost mij geloof ik meer dan het gemiddelde knol op stal, maargoed hij is mijn sportpony en wordt ook zo behandeld. Wellicht kán een shetlander wat minder kosten in onderhoud, maar dat is geen feit. Ziek worden kunnen ze altijd (mijn andere heeft me al duizenden euros gekost ivm cushing etc).

Maar TS, zo te horen is stalling etc geen probleem bij jou en heb je stiekem je keuze al gemaakt denk ik :D Nu heb je de kans, grijp hem en ga lekker met je oude maatje aan de slag! En als het echt niet lukt of je krijgt achteraf toch spijt, kun je altijd zelf nog een goed huisje voor hem zoeken. Dan weet je waar ie terecht komt en kun je er ook vrede mee hebben.

Succes :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:06

Jelleee schreef:
Duhelo schreef:

:')
Mijn shetlander kost mij geloof ik meer dan het gemiddelde knol op stal, maargoed hij is mijn sportpony en wordt ook zo behandeld. Wellicht kán een shetlander wat minder kosten in onderhoud, maar dat is geen feit. Ziek worden kunnen ze altijd (mijn andere heeft me al duizenden euros gekost ivm cushing etc).

Maar TS, zo te horen is stalling etc geen probleem bij jou en heb je stiekem je keuze al gemaakt denk ik :D Nu heb je de kans, grijp hem en ga lekker met je oude maatje aan de slag! En als het echt niet lukt of je krijgt achteraf toch spijt, kun je altijd zelf nog een goed huisje voor hem zoeken. Dan weet je waar ie terecht komt en kun je er ook vrede mee hebben.

Succes :)

haha, tuurlijk, je moet inderdaad ook wat geluk hebben ermee. Maar laten we van het beste uit gaan :D
Ts heeft al een paard dus weet de gezondheidsrico's wss wel :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:11

Waarom zou je het niet doen?!??! Nu heb je steeds het geluk gehad dat je wist waar ze terecht kwam, maar wie weet waar ze anders nog allemaal terecht gaat komen?!
Je hebt het geld, je hebt de plek, waarom niet?!??!
Shets kunnen met een beetje geluk makkelijk 30 worden, dus je kunt nog heel even van haar genieten :D

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 19:06

Jullie hebben allemaal helemaal gelijk. Zal er ben ik bang toch nog een paar nachtjes over moeten slapen. De humor zou wel zijn dat ze technisch gezien wel in mijn "verplichtingen" voor volgende paard past. deze waren namelijk verkeersmak, wormenkuur mak en trailermak. Misschien had ik mezelf ook een minimale hoogte moeten opleggen :')

Voor degene die nu trouwens benieuwd zijn geworden naar de damen in kwestie 2 foto's van deze week:

Afbeelding

Afbeelding

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:17

Hop kopen die knol. Zoals ik al meerdere dagen roep :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:45

Straks is ie weg als je nog lang wacht.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:05

savieralover schreef:
Anke98 schreef:

dan zou ik het doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:29

Wat een mooi koppie!!
Inderdaad niet te lang wachten, anders is ze straks weg!