Wanneer beginnen met lessen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelseyc

Wanneer beginnen met lessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 21:01

Hallo,

Aankomende zondag komt me eigen eerste pony *\o/* <3 ,
ik wil hier graag mee lessen :j zodat ik samen met de pony verder kan groeien *D
nu blijf ik lid op de manege tot 1 juli 2016, (dus ongeveer nog 2 maanden). Daarna wil ik op de ponyclub lessen. Ik wil eigenlijk met de pony 4e week van mei + 2e en 4e week van juni met de pony op de manege lessen, ipv. manegepony (dit mag van manege) maar is dat niet te vroeg? (Is 19 dagen van aankomst tot de eerste les)

Graag hoor ik jullie mening! Anders kan het ook een weekje later maar wacht even de reacties af..

Alvast bedankt!

groetjes Kelsey

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:03

Ik denk dat dat echt aan je pony ligt. Als je pony snel op zijn gemak is bij zn nieuwe huisje, denk ik dat het wel kan. Maar persoonlijk zou ik toch nog wat langer wachten, gewoon voor de zekerheid dat ik niet zou overhaasten. Ik zou de pony ook eerst een beetje willen leren kennen zodat ik weet of ie snel schrikt, leuk is met andere paarden etc. En om even te oefenen met rijden. :D
Laatst bijgewerkt door Incroyable op 04-05-16 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:03

Gewoon normaal ritme oppakken. Niet te moeilijk doen.

Ik ben gelijk de dag erna al naar les gereden met mijn 3 jarige pony. Heb de les natuurlijk niet uitgereden, dier was net onder het zadel. gewoon kijken de pony wat ie aankan :) je kan altijd eerder stoppen met de les als het niet wil

bokker1996

Re: Wanneer beginnen met lessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:07

Wat bovenstaande zeggen! Misschien heeft ze veel tijd om te wennen misschien ook niet, gewoon de komende 2 weken aankijken en dan heb je nog paar dagen om te beslissen of je wel of niet die les met je pony rijd! Succes en veel plezier met je pony

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:19

Hangt ook van de karakter, leeftijd en ervaring van de pony af. Eentje die al wat meer van de wereld gezien heeft zal er vaak wat makkelijker mee zijn. Normaal gesproken zou ik zeggen dat je bijna drie weken na aankomst best met de pony naar les kan.
Kan je er zo naar toe rijden of moet je met de trailer? Kan natuurlijk ook verschil maken. Te paard er heen (met begeleider erbij) is ook afhankelijk van het soort weg en of de pony verkeersmak is. Met de trailer eerst kijken of pony makkelijk te laden is of eerst meer vertrouwen moet opbouwen.

Maar in elk geval: gefeliciteerd met je pony en heel veel plezier er mee!