Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Unique6 schreef:Met welke temperatuur water wil je wassen? Ik denk dat een beetje lauwwarm toch wel fijner is dan koud water.
Na het wassen gooi ik een zweetdekentje op en (voor zover dat kan) stap ik ze droog. Daarna geef ik ze meestal wat te eten in stal en doe de deken af, zodat ze binnen blijven staan en daar evt nog een beetje kunnen drogen. Iniedergeval niet in de tocht zetten !!
H0rse_Roos schreef:Zweetdeken hoeft niet, alleen als het heel koud is. Omdat ze een dikke vacht heeft moet je haar wel heel goed droogmaken met een handdoek en eventueel even droogstapen. En als je koud water hebt bij de benen beginnen en langzaam omhoog naar het lijf, zo kan ze wennen. Maar een superdikke vacht zoals je zegt, in mei?? Ik dacht dat vrijwel alle paarden dan al zomervacht hadden...
H0rse_Roos schreef:Zweetdeken hoeft niet, alleen als het heel koud is. Omdat ze een dikke vacht heeft moet je haar wel heel goed droogmaken met een handdoek en eventueel even droogstapen. En als je koud water hebt bij de benen beginnen en langzaam omhoog naar het lijf, zo kan ze wennen. Maar een superdikke vacht zoals je zegt, in mei?? Ik dacht dat vrijwel alle paarden dan al zomervacht hadden...