Ik ben pas van manege overgestapt (eerst zat ik op een ponyclub) en ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe jullie manege in elkaar zit. De ponyclub zat bij een boer en hadden niet erg veel pony's maar redelijk wat leden. De pony's werden goed verzorgt, maar ze lesden iedere dag wel 2 a 3 uur. De zadels enzo zaten bij elkaar in en de ponys hadden geen eigen borstels, maar deden allemaal samen met poetsbakken. De manege waar ik nu zit is beginnend, dus nog niet zo veel leden, maar al wel al wat pony's. Ze zijn nu bezig met de bouw van een nieuw stalgebouw waar stallen inkomen te staan van 4m x 4m, met automatische drinkbak en uitkijk naar buiten. de pony's komen dagelijks buiten, en als het niet echt lekker weer is, dan krijgen ze een deken om. Iedere pony heeft zijn eigen zadelkast, met een zadel, hoofdstel, poetskist met de 'standaard' borstels (o.a. rubber rosborstel, harde borstel, zachte borstel, hoevenkrabber en manenborstel), een waterdichte deken en, voor de kleinere pony's, meestal een staartriem of voortuig zodat het zadel niet weg glijd (De zadels passen overigens wel goed, maar pony's zijn gewoon wat ronder). De manege heeft in de vakantie alle zadels voorzien van veiligheidsbeugels, en de instructrice hamert er op dat de ruiters met respect de pony's berijdden en behandelen. Ook controleert ze voor de les begint of de pony's goed geborsteld zijn en of het tuig goed zit, de pony's mogen ook niet langer dan 2 uur achter elkaar lessen en ook niet langer dan 2 uur per dag rijden. Ze hebben een 20 x 60 binnenbak en een 30 x 70 buitenbak. En in het weekend vrij. Dit was het zo'n beetje. Nu mogen jullie