Mijn allereerste buitenritje met mini merrie Lola!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lazypony

Mijn allereerste buitenritje met mini merrie Lola!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 20:40

En wat was het zwaar voor haar en ook voor mij! We werden flink op de proef gesteld. Langs het water, huizen met vlaggen, gillende kinderen, gekke teksten op de weg en smalle bruggetjes! Maar we hebben het gehaald hoor! Onze allereerste buitenrit is een feit 4,5 km even een rondje Zegerplas. En nu is Lola helemaal uitgeteld en ik ook. :')

Het was zo lekker weer dat we maar hebben besloten dat we toch echt is een keertje een buitenrit moesten maken met mijn lieve mini merrie Lola. Lola staat al een tijdje voor de sulky en is ook super braaf en bomproof ondanks dat ze nog zo jong is. Nou ik ga jullie niet langer ophouden, hier zijn de foto's! <3

1. Eventjes alles inladen! :j
Afbeelding

2. Uitladen, rondlopen, poetsen en optuigen.
Afbeelding

3. Inspannen en gaan! *\o/*
Afbeelding

4. Lekker op pad met hond, pony, en begeleider/fotograaf/ouder hoe bedoel je multitasken... _/-\o_
Afbeelding

5. Brave pony!
Afbeelding

6. Mooie detail foto
Afbeelding

7. Ik denk dat ik toch 20 jaar ouder ben geworden nadat ik dit stukje heb gereden zo vlak langs de waterkant... _O-
Afbeelding

8. Even een foto een beetje op het einde gemaakt met een mobieltje omdat de batterij van de camera opeens leeg was! :=
Afbeelding

9. En dit is hoe we normaal rondrijden... :+
Afbeelding

En toen kwamen we allemaal hele smalle bruggetjes tegen waar ik doods bang voor ben, dus geen foto's meer, bedankt voor het kijken! Ik en Lola zouden een reactie erg leuk vinden. :j

Spoiler:
Ik weet dat de broek niet helemaal lekker zit, die gaat de volgende keer er dan gewoon af.

ArankaM

Re: Mijn allereerste buitenritje met mini merrie Lola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:50

Ziet er leuk uit!
Ik moest even 3 keer kijken bij foto 4. Ik dacht dat de hond de pony was :')

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 20:57

Jaa, we kwamen heel veel mensen tegen die echt een paar keer moesten kijken! Ze zijn alle 2 wit en bijna evengroot! :')

Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:59

Ik moest ook even goed opnieuw kijken op foto 4 :') Je kan gewoon dubbelspan met de hond er langs!

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 21:11

Kan het altijd proberen! De dekens worden ook op de hond gepast zodat we zeker weten dat ponylief ze ook past. _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:21

Ik wens je nog heel veel leuke en vooral veilige buitenritten met je superleuke pony en hond.
Maar aub meid, wat je daar doet op foto 7 is levensgevaarlijk! Ik begrijp ècht niet dat je dat doet voor een 1e keer. Zelf men ik nooit langsheen diep water.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 21:49

Ja het is ook best wel gevaarlijk maar ik ken mijn pony redelijk goed. Heb al is eerder een ongeluk met haar gehad, gewoon tijdens het wandelen aan de hand al best wel lang geleden een brug ongeluk kon er trouwens niks aan doen dat ze zomaar tussen de brug zakte. Ik weet ook wat haar reactie daarop is. En gelukkig is het water hier heel ondiep, het lijkt dieper dan het is. Zowel ik en pony kunnen erin staan zonder kopje onder te gaan. Ik heb begeleiding, mijn remmen doen het nu ook goed, ik weet wat haar schrikreactie is en wat ze dan doet, en ik kan haar altijd nog de andere kant opsturen helemaal in de berm langs de huizen. En ik heb ook maar een heel klein stukje langs het water gereden daarna ben ik afgestapt en ben ik verder gelopen totdat we weer in een klein stukje bos waren.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:20

Ah oke, het is ondiep ... Oef! Het zag er diep water uit, soort van kanaal. Nee echt, de schrik sloeg me rond het hart toen ik de foto zag. Ik heb in mijn nabije men-omgeving 2 paarden op die manier weten verdrinken. Echt drama's!

Nog veel plezier met je klein, dapper paardje.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 08:28

Ja het is een soort van meertje met honden strandjes en kinderen kunnen er ook zwemmen op bepaalde plekken. Als het diep was dan had ik er nooit gereden dat vind ik ook te riskant. Als je er naast staat en de zon schijnt erop kan je gelukkig de bodem ook nog zien. :j

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:59

Haha ik dacht ook op foto 4 dat de hond de pony was :')... leuke foto's!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:03

Wat onwijs leuk!

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 19:35

Hond toch voor de sulky spannen dan maar? :')